W nawiązaniu do sytuacji na Ukrainie http://3obieg.pl/nato-polski-nie-chroni-zreszta-realnego-nato-wschod-nie-ma Tekst pochodzi sprzed trzech lat. Podobnie jak ten http://wirtualnapolonia.com/2011/02/21/stanislaw-michalkiewicz-pyrrusowe-przechwalki/ Ale są nowsze. http://nczas.com/publicystyka/robi-sie-niebezpiecznie/ Komentarze też niezłe.
http://www.rp.pl/artykul/40,1106736-Ukraina--Zabity-i-ranni-w-starciach-w-Odessie.html Tymczasem demonstracje przenoszą się w inne regiony Ukrainy. Wzrasta liczba ofiar.
@stary.piernik, dobry wieczór. Ja to czasem zazdroszczę tym grillującym, mając odrobinę wolnego zabrałam się za remont:). Wracając do tematu, czytając komentarze zastanawiam się kto tak naprawdę wymyślił Euro? Czy tak bardzo dotkliwe było by dla Amerykanów odejście od dolara? Przecież ciągle mają swoje towary a wpuszczenie amerykańskiego gazu do Europy było by dla Rosji kłopotem.
@lexie2010 To rozumiem, czczenie święta pracy pracą. Cóż, samo się nie zrobi, a rzadko kto ma nadwyżki finansowe i stać go na zlecenie roboty fachowcom. Co do euro, to jakieś wyjaśnienie jest tu http://waldek-myst.blog.onet.pl/2011/06/24/eu-1-dyskretna-sila-euro-z-wolfem-klinzem-rozmawia-andrzej-talaga/ Natomiast z dolarem jest problem taki, że USA nie musi nikogo pytać o zgodę na dodruk, co im się często zdarza.
Dlaczego nie? Były już takie propozycje są też negocjacje sprawie wolnego handlu ze Stanami, ale Europa boi się, że nie mająca tak restrykcyjnych przepisów choćby o CO Ameryka będzie zbyt konkurencyjna a zalewa nas towar z Chin. Nie rozumiem tej awersji.
@lexie2010 z sankcjami wobec Rosji jest problem taki, że ze strony UE nie ma zgodności działania. Tu każdy sobie rzepke skrobie. To widać, słychać i czuć. Na każdym kroku.
Na to wszystko potrzeba czasu i zgodnego działania UE. Z tym jednak jest gorzej. Ale ... potęga Rosji oparta jest na surowcach, czyli ropa i gaz. Wstrzymanie odbioru przez kraje UE przez kilka miesięcy rozkłada Rosję na łopatki. Rzecz w tym, że brak wykonawców takiego planu.
Pierwszym działaniem miałoby być napełnienie w okresie letnim ogromnych (30 mld m sześc.) magazynów na gaz położonych na Zachodniej Ukrainie.
Wszystko kręci się dookoła gazu od czasu kiedy urodziła się możliwość wydobywania go z łupków robi się coraz goręcej w starej Europie. Wiem, że to mało odkrywcze, ale mocno niepokojące zwłaszcza, że wyautuje dwóch mocnych graczy, którzy sporo zainwestowali w siebie.
@Lexie Gaz łupkowy, to działanie długofalowe. Potrzeba lat na kontrolne odwierty i lat na uruchomienie produkcji na skalę przemysłową. Do tego są potrzebne pieniądze. Duże pieniądze. Kto je wyłoży?
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114912,15887011.html#BoxSlotIIMT W Odessie liczba ofiar pożaru budynku związków zawodowych zbliża się do 40. Czy to wpłynie na dalszy bieg wydarzeń?
@lexie2010 Dzień dobry. Każdy, kto samodzielnie myśli, ma świadomość sytuacji w jakiej się znajdujemy. Tylko te statystyki, diagramy i wykresy służą do manipulacji medialnej, czy mówiąc wprost, robienia ludziom wody z mózgu. I wielu się na to łapie. Natomiast statystyka ma to do siebie, że zaciemnia rzeczywisty obraz. Średnia powstaje z dodania pensji prezesa do pensji szeregowego pracownika. Jeden ma problem na co jeszcze wydać, a drugi jak dotrwać do pierwszego, czy 10-tego. Te piękne wyliczenia są rodem z utopii. W długich przedziałach nie można mówić o wysokim oprocentowaniu wkładów, bo nie ma czegoś takiego. W warunkach stabilnej gospodarki oprocentowanie wkładów jest na poziomie, powiedzmy 2-3%. Wszystko co powyżej, oparte jest na spekulacji. Nasza sytuacja polega na tym, że nie startowaliśmy z poziomu zerowego, ale z określonym obciążeniem. I nie potrafimy się z tego wydostać. Nie potrafimy też racjonalnie odpowiedzieć na pytanie dlaczego? Wszystko sprowadzamy do dyskusji między partiami politycznymi o określonej orientacji. Według mnie tu jest błąd, bo te partie różnią się w zasadzie nazwą. Członkowie tych partii zainteresowani są wyłącznie tym, żeby trwać u koryta do końca świata i jeszcze dzień dłużej. A elektorat jest im potrzebny żeby ich utrzymać w tym przekonaniu.
Obłuda Rosji w całej okazałości: Rosja nie wie jeszcze, jak reagować na kryzys na Ukrainie, gdzie przemoc osiągnęła ogromne rozmiary. http://www.rp.pl/artykul/40,1106772-Odessa--46-ofiar-piatkowych-starc.html
A z drugiej taka informacja: http://www.rp.pl/artykul/29,1106779--Washington-Post---Jak-Rosja-gromadzi-wojska-na-granicy-z-Ukraina.html Rosja od połowy marca koncentruje siły wojskowe przy granicy z Ukrainą. "Washington Post" pokazuje to na mapie rosyjskich manewrów opracowanej na podstawie danych The Royal United Services Institute (RUSI). Na mapie stworzonej według danych The Royal United Services Institute, brytyjskiego think tanku, widać, że siły rosyjskie zostały przemieszczone z głębi kraju na granicę z Ukrainą. Mapa przedstawia dane dot. liczebności rosyjskich oddziałów oraz miejsc, w których stacjonują. Największe skupisko sił rosyjskich można zaobserwować w rejonie Biełgorodu - stacjonują tam głównie brygady zmotoryzowane i siły powietrzne. W okolicach Nowozybkowa, Lgowa i Rostowa koncentrują się m.in. siły specnazu.
Naddniestrze potrzebuje dostępu do Morza Czarnego. Jest ku temu okazja.
Moim zdaniem, rzecz nie tkwi w nazwie. I nie w liczbie ofiar. Popatrz, w Afganistanie lawina błotna pochłonęła ponad 2 tysiące ofiar. Akurat tam jest wojna, ale lawinę nie ona spowodowała. Więc?
@lexie2010 Może ja jestem zboczony, ale nauczony wieloletnim doświadczeniem doszukuję się w tych wydarzeniach manipulacji medialnej. O co w tym wszystkim naprawdę chodzi? Ukraina walczy o zachowanie jedności terytorialnej. Rosji chodzi o maksymalne odtworzenie ZSRR. Czyja racja jest ważniejsza? Rosja i Ukraina są państwami zróżnicowanymi ludnościowo. Rosji wolno, a dlaczego nie Ukrainie? Kto ma decydować o tym? Rosja? Dlaczego? Bo im tak pasuje? II WW zakończyła się ustaleniami dotyczącymi granic państwowych w Europie. W warunkach pokojowych nie można zmieniać granic państw bez zgody zainteresowanych stron. Czy Ukraina wyraziła zgodę na zabranie jej Krymu? Nie! Czy zgadza się na oderwanie wschodniej Ukrainy i podporządkowanie jej Rosji? Nie! Na referendum w tej sprawie musi wyrazić zgodę rząd w Kijowie. Zgadza się? Nie! Wobec tego o co chodzi? Tendencje separatystyczne występują w różnych częściach Europy i świata. I na tym koniec. Ile lat trwała wojna w Irlandii Płn.? Skutek wiadomy. Ktoś dlatego zerwał stosunki dyplomatyczne z Wlk. Brytanią? Nic o tym nie wiem. Podobnie wygląda sytuacja z Krajem Basków. Przykładów jest więcej. Ukraina musi znaleźć w sobie dość sił żeby skutecznie spacyfikować separatystów. Dopiero później można się domagać od nic uporządkowania spraw zaległych. Inaczej będziemy tam mieć naprawdę wojnę i niekoniecznie tylko domową.
Nie o ofiary mi chodzi, ale o działania jednego kraju na terenie drugiego w celu podporządkowania sobie tego pierwszego. Ta moja definicja wojny jest daleka od ideału albo cały świat dzisiaj jest polem bitwy.
@stary.piernik Zgadzam się, że mieszkańcy mają prawo decydować gdzie chcą mieć centrum decyzyjne i komu chcą podlegać, ale bez broni przy głowie. W Irlandii to jednak było inaczej każda taka historia jest inna porównanie ich to jest manipulacja. Nie uważasz, że Ukraina walczy z czymś więcej niż grupy separatystów? Niestety w starciu z Rosją sama nie ma szans.
@lexie2010 Na czym polegało według Ciebie to "inaczej" w Irlandii Płn? Ukraińcy dzisiaj mają paszporty ukraińskie i są obywatelami Ukrainy. Rząd w Kijowie musi zapewnić integralność terytorialną kraju. Nie ma wyjścia. O zmianach może być mowa później. Trzeba jednak ustalić jasne kryteria podejmowania decyzji. Właśnie bez tego pistoletu przystawionego do skroni. Nie ważne, czy to pistolet rosyjski, czy ukraiński.
Irlandia to kraj, w którym wyznawana religia, katolicka lub protestancka jest bazą konfliktu w ogromnym uproszczeniu. Znam trochę sytuację w tym kraju, interesował mnie ten temat kiedy wyjechała tam moja siostra. Irlandia powinna być jednym państwem tak jak Ukraina i zapewne będzie, ale tu podobieństwo się kończą. Jest też przykladem jak krwawe są skutki takich nie czarujmy się inspirowanych z zewnątrz podziałów.
@lexie 2010 Rosja i Ukraina nie są państwami które powstały w sposób naturalny. Rozrastały się przez wieki. W drodze podbojów. Nie są państwami jednolitymi etnicznie. Jeśli godzimy się na istnienie takiej Rosji, to automatycznie musimy się godzić na istnienie Ukrainy. Różnica polega na tym, że w Rosji czynnikiem spajającym byli carowie, a później sekretarze KC KPZR. Na Ukrainie tego brak. Kiedy tam było państwo w naszym rozumieniu? Tu chyba trzeba dopatrywać się braku reakcji na demontaż państwa przez minione lata. Wcześniej watażkowie, później oligarchowie. Nacjonalizm jest taką próbą reakcji obronnej, a jednocześnie wyrazem bezsilności tej społeczności. Na tym polega rozgrywanie Ukrainy przez Rosję. Przychodzi im to łatwo, bo świat zachodni tego nie rozumie. On widzi tylko to co widzi.
Europa i świat stworzyły mechanizmy stabilizacji status quo. One muszą działać, bo inaczej wojnę poznamy z autopsji. Trzeba widzieć dalej własnego nosa. Europa Zachodnia jest pogrążona w sybarytyźmie, ale ten stan nie może trwać w nieskończoność, bo przebudzenie może być bardzo bolesne. Tu nie może być miejsca na relatywizm, tzn. silniejszemu wolno więcej. Rosja musi być doprowadzona do porządku. Im szybciej to nastąpi, tym będzie taniej.
I tu się zgadzam co do kropki, konfliktów nie powinno się rozwiązywać drogą siłową. Nie po tym jak poznaliśmy smak takich rozwiązań pokojowe środki zawsze są w zasięgu ręki trzeba tylko odłożyć na bok interesy pojedynczych krajów. Naiwna wiara że bratanie się z silniejszym lub trzymanie na boku będzie nas chroniło to prosta droga do stania się ofiarą.
Martwi mnie, że wojna w czasach kryzysu wielu byłaby na rękę już samo strasznie nią pozwala zbić kapitał polityczny małym śmiesznym politykom o ograniczonej wyobraźni bawiących się w rządzenie bez wyobraźni.
@lexie2010 Do kompletu przypomnę jeszcze coś o czym pisałem już wielokrotnie. Wielcy tego świata wmanewrują nas w wojnę o zasięgu globalnym wtedy, gdy zadłużenie państw wobec banków będzie tak duże, że nie można będzie go zniwelować przez dalszy dodruk pieniądza. To jest ten sławetny reset :(
Tak, dokładnie. Mam wrażenie, że właśnie o to idzie gra. Tylko patrząc na to w ten sposób całe nasze przekonanie o słuszności posiadania armii i dozbrajaniu kraju bierze w łeb. A tymczasem inni się zbroją. Jak to pogodzić?
Wojna to jest ostateczność. Zanim do niej dojdzie są próby zastraszania i przed nimi ma bronić armia. Wiadomo, że armia 100 tysięczna przeciw armii liczącej 500 tysięcy, ma szanse niewielkie. Ale jest jeszcze element wyposażenia i wyszkolenia, a poza tym element niewymierny, ale znaczący, morale, czyli motywacja do walki. To właśnie widać na przykładzie Ukrainy. Armia licząca około 150 tysięcy żołnierzy. Brak modernizacji od kilkunastu lat. Słabo wynagradzana. Dzisiaj brak ochoty do walki. Bo po co?
Tak przy okazji, popatrz jaki bełkot jest uprawiany przy próbie zdefiniowania wojny jako zjawiska społecznego http://www.geopolityka.org/analizy/1541-analityczne-definicje-wojny
To nie bełkot, raczej co komu pasuje. To i ja sobie wybrałam: "W standardowych modelach relacji międzynarodowych i wewnątrzpaństwowych zjawiska dwuwładzy czy podwójnej suwerenności nad danym obszarem w tym samym czasie występują niezmiernie rzadko lub wcale."
Nie mam pewności czy R. Sikorski do końca rozumie używane przez siebie określenie "wojna hybrydowa"? http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15896789,Sikorski_o_sytuacji_na_Ukrainie__Leje_sie_krew__uzyto.html#BoxWiadTxt
Ta definicja odnosi się do czegoś innego. http://orwellsky.blogspot.com/2012/02/wojna-hybrydowa-co-to-takiego.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15897612,Zdewastowano_pomnik_radzieckiego_generala_w_Pienieznie_.html#BoxWiadTxt Ciekawe, ile lat będą trwały te przepychanki? Nieboszczyk jest pochowany gdzie indziej, a jego zasługi dla Polski są wątpliwe. Czego więc jeszcze tu szuka? Jest jednak okazja żeby jątrzyć.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15897351,Tusk__Bedac_w_opozycji__domagalem_sie_niskich_podatkow_.html#BoxWiadTxt Jest zasadnicza różnica między "mogę" a "przepraszam". Poza tym, czy to ma jakieś znaczenie? Od dawna wiadomo, że obiecywanie gruszek na wierzbie to tylko kiełbasa wyborcza. Że wielu się na to nabiera, kogo to jeszcze dziwi?
Można podzielić rządy Tuska na etapy, gdyby nie bylo to stratą czasu pokusiłabym się o to. Czas też wiele zaciera w mojej pamięci, ale dwie amplitudy są charakterystyczne branie na litość i straszenie.
Adam Małysz ścigający się po ulicach Warszawy z Noriakim Kasaim, drugie miejsce Jerzego Janowicza w I rundzie turnieju w Monte Carlo, wyprawa na ośmiotysięcznik i Rajd Dakar w Krakowie, wyniki skoków dzielone przez ilość prądu produkowanego przez wiatrak - czytelnicy Sport.pl mają wyobraźnię! Aby uhonorować Waszą kreatywną twórczość postanowiliśmy co miesiąc zbierać najlepsze naszym zdaniem komentarze. Oto, co wymyśliliście w kwietniu!
http://www.rp.pl/artykul/23,1106913-Sienkiewicz--Na-Ukrainie-jest-wojna--Polska-przygotowana-na-zagrozenia.html Kolejny "wieszcz". Ci ludzie absolutnie nie nadają się na zajmowane stanowiska. Jak można straszyć własny naród groźbą wojny? Nawet za miedzą? Co chcą przez to osiągnąć?
W związku z wypowiedziami premiera i członków jego rządu, że na Ukrainie trwa wojna, internauci pytaja dlaczego nie odbywa się posiedzenie Rady Bezpieczeństwa Narodowego? Rozbrajająco szczerej odpowiedzi udziełił świeżo upieczony kandydat PO na europosła "Misiek" Kamiński: BO JEST DŁUGI WEEKEND!!!!!!!!!!!!!!
http://www.rp.pl/artykul/118801,1106952-Mamy-problem-nie-tylko-ze-Wschodem.html Odnoszę wrażenie, ze zaskoczonych sytuacją na Ukrainie jest więcej. Tylko pytanie: czym się zajmują te różne ośrodki studiów czegoś tam? Czyżby tylko Rosja prowadziła rzetelne badania geopolityczne?
http://www.wnp.pl/wiadomosci/224740.html Przecież od lat była o tym mowa. Przecież to celowe opóźnienia ten projekt powinien być realizowany jako pierwszy.
To są skutki polityki piłkarzyka. Dzisiaj dyskutowano o tym w radio. ciekawe, jakie kary zapłacą za opóźnienie odbioru LNG z Kuwejtu? Termin będzie biegł od czerwca br.
Kolejną ciekawostką z tej działki jest to, że gaz LNG będzie droższy niż kupowany od Gazpromu. Ale to jest normalne. LNG ma być wariantem zapasowym naszego zaopatrzenia.
@lexie2010 Rozpiętość cen za gaz dzisiaj to od chyba 280 do około 650 USD/1000 m3. LNG z Kataru i USA wyceniają dzisiaj na 650 USD/1000 m3. Gdyby były kupowane duże ilości przez dłuższy czas tj. kilka lat, ceny mogłyby spaść. http://www.finanse.egospodarka.pl/11873,Spadaja-ceny-paliw-na-swiatowych-rynkach,1,48,1.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15905861,Byly_wicewojewoda_odmowil_przyjecia_odznaczenia_od.html?v=1&obxx=15905861#opinions W komentarzach nie trafiłem na taki, który by przypomniał, że podobne przypadki miały miejsce za czasów L. Kaczyńskiego i o zgrozo również A. Kwaśniewskiego. O co więc chodzi?
Co ciekawe według nieoficjalnych informacji rosyjski gigant zaoferował już obniżkę ceny o 20 proc., pod warunkiem że Wilno wycofa skargę z Trybunału.
Jednak Litwa nie chce zgodzić się na taką propozycję. Według niej chodzi nie tylko o obniżkę cen gazu, ale także o zwrot ogromnych pieniędzy z tytułu zawyżonych cen gazu. Wilno oszacowało swoją nadpłatę na około 5 miliardów litów, czyli około 1,5 mld euro.
We mrowisku mrówki dwie dzień za dniem gadajo se. Mała kupka -te Mrowisko? Czy obgada Wszystko, Wszystko? Gada!, Gada! Dużo? Mało? Gada kapciem! By się zdało! Gad w Mrowisko włazi kijem! Złapać Gada! I? Ubijemy! Ale zeżreć Go- nie zjemy. Tylko Gada ubijemy!
http://wyborcza.pl/1,75248,15607373,Bruksela_wstrzymuje_Gazprom__Brak_zgody_na_monopol.html A to ciekawe. Na temat rurociągu OPAL mało u nas słychać. Jak zwykle w sprawie maczają łapy Niemcy, odwieczny sojusznik Rosji :(
Trochę historii w temacie "pieremyczka" http://forsal.pl/artykuly/500502,polski_przemysl_chce_sie_podlaczyc_do_gazociagu_polnocnego.html Komu ma być dobrze? http://forsal.pl/artykuly/369305,niemcy_chca_nam_sprzedawac_rosyjski_gaz.html
Jak to się nazywa? Pakt Energetyczny? A jak go zwała tak go zwał. Ale to już bezczelność żeby zwracać się do Niemiec o bezpieczeństwo gazowe. Ludzie toż zapytajcie Żydów jak smakuje niemiecki gaz. A na dokładkę Tych, których zagazowali do towarzystwa z Nimi.Czy jakoś tak. Wołam o więcej szacunku dla ofiar gazu niemieckiego w II Wojnę Światową.
Tu widać obłudę Niemców. Innych pouczać, ale od własnych interesów innym wara! A nasze piłkarzyki poruszają się w tym jak dzieci we mgle :( Na tej mapce widać jak usiłuje się nas wyślizgać bez mydła http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,13745631,Gazprom_chce_monopolu_w_niemieckiej_odnodze_Nord_Streamu.html
Obejść z lewej. Obejść z prawej. A nasze gamonie co?
Jak bez mydła!? Na Niemieckim mydle. Dlatego Niemki mają taką słynną urodę czyli krasatę. Stąd mówi się Krasula Niemiecka. W łaty i tylko ryczy. Po co ta Angela polazła do łóżka jak tylko usłyszała choć! Głupia Krowa! POlazła!
http://www.ruchspoleczny.com.pl/index.php/component/content/article/45-aktualnosci/562-bogusaw-owoc-byy-wicewojewoda-urzd-skarbowy-zachowuje-si-jak-element-struktury-przestpczej-nie-by-ulegy-to-dosta-w-d-polska-normalka Więcej szczegółów dotyczących kulis decyzji B. Owoca o odmowie przyjęcia odznaczenia nadanego przez prezydenta B. Komorowskiego. Ciekawe, jaki będzie ciąg dalszy?
Uzasadnieniem dla takiej formy prywatyzacji było zobowiązanie Gazpromu do dostarczania surowca z zachowaniem formuły cenowej ustalonej w 2004 roku (uwzględniającej cenę mazutu). Litwa miała płacić 84 USD za 1000 m3, gdy w tym czasie Polska płaciła ok. 126 USD. Gazprom zgodził się, że cena ta nie będzie znacząco podnoszona. Miała być „uczciwa”, czyli odpowiadająca warunkom rynkowym. Zaczęła ona jednak wkrótce rosnąć. W ocenie Litwy Gazprom naruszył zasady umowy prywatyzacyjnej, dokonując zmian w formule cenowej, które zatwierdzali członkowie zarządu LD, działający zdaniem Litwy na rzecz Gazpromu
Witam lexie2010. Przenikliwością niewieścią rozszyfrowałaś me klecenie. To dla mnie wielki komplement. A Piernik nie! Nie Mróweczki, a mróweczki, czyli cechy posiadacie. Bowiem pracowite, ciche czynienie prawdy i dobra świadczy o Mróweczkach. Szacunek mam dla Was Wielki.
Pierniku to jak jesteś od poważnych spraw to wyszukaj "Politykę przy kawie" Z Otylią Jędrzejczak i Żurawskim. No po prostu deliszys. Z dzisiaj!!!!!!!!!!
Nie tyle "głupia" co infantylna. Z drugiej strony, ona się tam nie pcha. To platfusom potrzebne są nazwiska dające pewne mandaty. Czysta statystyka w ramach rywalizacji z pozostałymi. Taka rywalizacja na poziomie przedszkola. W razie potrzeby można nawet język pokazać.
Ale dziecko może być infantylne. Czyżbym się mylił. Infantylizm to dziecięca bezkrytyczność. Jej infantylizm nie pasuje. Niestety ale jaka partia taka reprezentantka i ten nieoskrobany jej towarzysz Maciej Żurawski. "Nie przeczytałem" bez zażenowania. Toż to należało wyjść ze studia z okrzykiem na ustach, że ja pie! Alem głupi i co ja tutaj robię. Nic przełknęli i POjechali. Pani Oracz drwiła z nich obojga.
Co do biogazu i biomasy, to spółka PO-PSL nawet na tym potrafiła zrobić przekręt. Wymyślono taki nowotwór językowy współspalanie, który oznacza ni mniej ni więcej, tylko sprowadzanie włókna kokosowego w ramach biopaliw. Dopłaca się do tego rocznie niedużo, bo około 1 mld zł http://wysokienapiecie.pl/wiatraki/298-biomasa-w-elektrowniach-problem-polityczny
Unia Energetyczna. Chyba powariowali wszyscy co tak twierdzą. Nie ma solidarności handlowej. Przykład zakazy importu mięsa do Rosji i duński interes robiony na tym. Unia Energetyczna to kurek w niemieckich łapach. A poprzez to wpływanie na produkcję w krajach podległych. A Don Diego fedruje i kce do Unii Energetycznej coś tu nie koreluje. Wszystko na uje, ale nie óje. Wszystko wuje.
Oczywiście że nie ma. Przejdą wybory do PE i wszystko wróci w dawne tory. Tak poza protokołem, to ciągle w oczach staje mi Kisielewski i jego powiedzonko o socjaliźmie. „Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko rozwiązuje się problemy nie znane w żadnym innym ustroju”. Wszystkie problemy, które bohatersko usiłuje rozwiązać Donald T sam wcześniej wygenerował.
Pierniku. Według mnie Tusk jest przeceniany. Jako sprawca wszystkiego. On sam tego burdelu irracjonalnego nie zmajstrował. Toż popatrzeć, uważnie, że czuwa nad tym jakiś poruszyciel. A to są tylko najemnicy. Podtrzymywani siłą nieczystą. Ofukniesz mnie. Ale będę twierdził, że wszystko można wyprodukować. Nawet można przetwarzać słomę, siano i pospolite łajno na opał. Ale człowieka nie wychowasz w jeden rok. A do wytwarzania i przetwarzania też potrzebny człowiek, który nie jest zaślepiony szybkością i doraźnością. A niestety Młodzi tym są skażeni. To jest największa tragedia. W razie naporu i ciśnienia istnieje groźba ucieczki. Lajt, luz i blus i ole, ole!
Dobranoc. ps. Lexie, Pierniku. Szkodników zidentyfikowanych można wytępić. Ale mentalności nie da się proszkiem przypudrować. Grabiami zagrabić. Człowiek ze zniekształconą moralnością. Skrzywiony mentalnie musi umrzeć. By nie infekować. Martwię się tym, że jak takie narwańce zejdą z tego świata. To na naszej "Łączce" też położą asfalt. Czy mamy szukać bezpiecznego miejsca? Nie wiem, nie wiem? I chyba mam Pierniku rację, że chore ciało i dusza to gorsze niż mała produkcja przysłowiowych gwoździ. Ale gaz z Niemiec to już groźne dla Pelikanów. Bo one przyzwyczajone do luksusu. A nie do palenia chrustem. Pelikany idzie zima a Tusk kce Unii Energetycznej. Nie wiem, nie wiem. Idę bo Piernik mnie znowu zjedzie. A ja tylko tak z pod kamyka a nie spot.
A cha! Pierniku! Jutro Ci powiem jak to było. Bo mi uschniesz. A Stary to Stary. Ale nigdy nie pozwolę byś był wyschnięty. Jak by Cię potem wziąć na ząb?:)))))))))))))))))!Albo choćby pod uwagę:))))))))))))! Dobranoc.
Nie ma Go! To se pozwolę! Pierniku: Najlepsze są kobiety majowe... Te co dopiero dojrzały... Róże purpurowe... Westchnienia koronkowe... I chłód i żar doskonały...
Były skinhead wiceprzewodniczącym parlamentu na Węgrzech. http://niezalezna.pl/54881-byly-skinhead-wiceprzewodniczacym-parlamentu-na-wegrzech ..................................................... I tak trzymać. Jestem za prawdziwymi chłopami.
No właśnie coś zaczął chlapać. Obiło mi się o moje piękne uszko, że odzyskał pamięć? No popatrzcie ludzie. Jeżeli coś było to natychmiast powinien siedzieć za nie podzielenie się z organami ścigania natychmiast gdy posiadł tę wiedzę. A teraz też można skonstruować zarzut o szantaż. Oj jak to niedobrze mieć dobrą pamięć odroczoną. Uściski Pierniku.
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15912549,Polskie_Inwestycje_w_drogi_wojewodzkie.html#BoxBizTxt Kolejny przykład rozbieżności między deklaracjami rządu DT a praktyką dnia codziennego. Aby do kolejnych wyborów! A przy okazji prywatny biznes znowu się obłowi. Zwłaszcza ten zagraniczny, bo inwestycje drogowe przechwycą jak zwykle te różne STRABAG-i, a czarną robotę wykonają firmy krajowe, które nie zawsze zobaczą pieniądze za swą robotę!
Jak widać,duży może więcej. Jak ma z czego, to dołoży ile zechce. Ciekawe, ile w tych dwóch bilionach euro jest pomocy UE?
Bo suma jest naprawdę imponująca i jest równa całości obecnego zadłużenia Niemiec. To mniej więcej tyle, ile wynosił sumaryczny budżet Unii Europejskiej przez ostatnie 20 lat, z którego, pamiętajmy, Polska uzyskała ok. 70 mld euro. A więc 38-milionowa Polska otrzymała wsparcie zewnętrzne 30-krotnie mniejsze niż ponad dwa razy mniej liczebne wschodnie Niemcy. Mimo to osiągnięcia Polski są proporcjonalnie niewiarygodnie bardziej imponujące niż pięciu tzw. nowych landów RFN.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15918205,Litwa__Dyrektor_administracji_zaplacil_14_tys__euro.html#BoxWiadTxt Widać, że to musi być temat dyżurny w stosunkach polsko-litewskich. Dla mnie jest to klasyczny przykład niekompetencji naszej dyplomacji.
Wiem, wiem. Ale Pierniku. To byli ludzie zahartowani. My nie jesteśmy ich godni. Choćbyśmy żyli nie wiem jak długo. Nie spłacimy długu. Dobranoc Pierniku.
Ja mam inną refleksję. Ci ludzie musieli dokonywać trudnych wyborów. Nie jestem do końca przekonany, że nie wiedzieli o bezskuteczności swego działania. Oni mieli za sobą koszmar 5 lat wojny i okupacji, a mimo tego nie wahali się. I to jest ich wielkość.
http://bezprzesady.pl/aktualnosci/informacja-o-zbrodni-w-odessie Gdzie jest prawda w tej sieczce medialnej? Dzisiaj, w 10 rocznicę tragicznej śmierci W. Milewicza, zwrócono uwagę na brak rzetelnego przekazu dziennikarskiego ze wschodniej i południowej Ukrainy. Tu nie chodzi o to która relacja, ukraińska, czy rosyjska, jest bliższa prawdy. Potrzebny jest obiektywny przekaz dziennikarza znającego tutejsze realia.
W nawiązaniu do sytuacji na Ukrainie
OdpowiedzUsuńhttp://3obieg.pl/nato-polski-nie-chroni-zreszta-realnego-nato-wschod-nie-ma
Tekst pochodzi sprzed trzech lat. Podobnie jak ten
http://wirtualnapolonia.com/2011/02/21/stanislaw-michalkiewicz-pyrrusowe-przechwalki/
Ale są nowsze.
http://nczas.com/publicystyka/robi-sie-niebezpiecznie/
Komentarze też niezłe.
http://www.rp.pl/artykul/40,1106736-Ukraina--Zabity-i-ranni-w-starciach-w-Odessie.html
OdpowiedzUsuńTymczasem demonstracje przenoszą się w inne regiony Ukrainy.
Wzrasta liczba ofiar.
A u nas powoli wygasa zainteresowanie tematem.
UsuńOkazuje się, że grill jest ważniejszy. Czy to może dziwić?
Usuńp.s. Dobry wieczór @lexie2010 :0)
@stary.piernik, dobry wieczór. Ja to czasem zazdroszczę tym grillującym, mając odrobinę wolnego zabrałam się za remont:). Wracając do tematu, czytając komentarze zastanawiam się kto tak naprawdę wymyślił Euro? Czy tak bardzo dotkliwe było by dla Amerykanów odejście od dolara? Przecież ciągle mają swoje towary a wpuszczenie amerykańskiego gazu do Europy było by dla Rosji kłopotem.
Usuń@lexie2010
UsuńTo rozumiem, czczenie święta pracy pracą. Cóż, samo się nie zrobi, a rzadko kto ma nadwyżki finansowe i stać go na zlecenie roboty fachowcom.
Co do euro, to jakieś wyjaśnienie jest tu http://waldek-myst.blog.onet.pl/2011/06/24/eu-1-dyskretna-sila-euro-z-wolfem-klinzem-rozmawia-andrzej-talaga/
Natomiast z dolarem jest problem taki, że USA nie musi nikogo pytać o zgodę na dodruk, co im się często zdarza.
Co do gazu to problem zaczyna się w momencie określenia granic opłacalności eksportu. USA nie zrobią tego jako dumpingu wobec gazu z Gazpromu.
OdpowiedzUsuńDlaczego nie? Były już takie propozycje są też negocjacje sprawie wolnego handlu ze Stanami, ale Europa boi się, że nie mająca tak restrykcyjnych przepisów choćby o CO Ameryka będzie zbyt konkurencyjna a zalewa nas towar z Chin. Nie rozumiem tej awersji.
UsuńCo "dlaczego nie?"
UsuńNie rozumiem.
Dlaczego Amerykanie tego nie zrobią?
OdpowiedzUsuń@lexie, tu są dwa punkty widzenia. Amerykanom musi się eksport opłacać, a Europie musi się opłacać kupno.
UsuńPrzecież to najlepsza sankcja wobec Rosji. Nawet jeżeli z niewielką stratą na starcie.
Usuń@lexie2010
Usuńz sankcjami wobec Rosji jest problem taki, że ze strony UE nie ma zgodności działania. Tu każdy sobie rzepke skrobie. To widać, słychać i czuć. Na każdym kroku.
http://m.pb.pl/3606956,75799,bruegel-ue-moglaby-w-ciagu-roku-zrezygnowac-z-rosyjskiego-gazu3606956,75799,bruegel-ue-moglaby-w-ciagu-roku-zrezygnowac-z-rosyjskiego-gazu?dimension=800
OdpowiedzUsuńTutaj jest ciekawy tekst na ten temat.
Na to wszystko potrzeba czasu i zgodnego działania UE. Z tym jednak jest gorzej. Ale ... potęga Rosji oparta jest na surowcach, czyli ropa i gaz. Wstrzymanie odbioru przez kraje UE przez kilka miesięcy rozkłada Rosję na łopatki. Rzecz w tym, że brak wykonawców takiego planu.
UsuńPierwszym działaniem miałoby być napełnienie w okresie letnim ogromnych (30 mld m sześc.) magazynów na gaz położonych na Zachodniej Ukrainie.
OdpowiedzUsuńWszystko kręci się dookoła gazu od czasu kiedy urodziła się możliwość wydobywania go z łupków robi się coraz goręcej w starej Europie. Wiem, że to mało odkrywcze, ale mocno niepokojące zwłaszcza, że wyautuje dwóch mocnych graczy, którzy sporo zainwestowali w siebie.
@Lexie
UsuńGaz łupkowy, to działanie długofalowe. Potrzeba lat na kontrolne odwierty i lat na uruchomienie produkcji na skalę przemysłową. Do tego są potrzebne pieniądze. Duże pieniądze. Kto je wyłoży?
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114912,15887011.html#BoxSlotIIMT
OdpowiedzUsuńW Odessie liczba ofiar pożaru budynku związków zawodowych zbliża się do 40.
Czy to wpłynie na dalszy bieg wydarzeń?
Tak apropo zachwytów nad naszymi grantami z UE:
OdpowiedzUsuńhttp://www.polskabieda.com/?opcja=graf&nr=12
@lexie2010
UsuńDzień dobry.
Każdy, kto samodzielnie myśli, ma świadomość sytuacji w jakiej się znajdujemy. Tylko te statystyki, diagramy i wykresy służą do manipulacji medialnej, czy mówiąc wprost, robienia ludziom wody z mózgu. I wielu się na to łapie.
Natomiast statystyka ma to do siebie, że zaciemnia rzeczywisty obraz. Średnia powstaje z dodania pensji prezesa do pensji szeregowego pracownika. Jeden ma problem na co jeszcze wydać, a drugi jak dotrwać do pierwszego, czy 10-tego.
Te piękne wyliczenia są rodem z utopii. W długich przedziałach nie można mówić o wysokim oprocentowaniu wkładów, bo nie ma czegoś takiego. W warunkach stabilnej gospodarki oprocentowanie wkładów jest na poziomie, powiedzmy 2-3%. Wszystko co powyżej, oparte jest na spekulacji.
Nasza sytuacja polega na tym, że nie startowaliśmy z poziomu zerowego, ale z określonym obciążeniem. I nie potrafimy się z tego wydostać. Nie potrafimy też racjonalnie odpowiedzieć na pytanie dlaczego? Wszystko sprowadzamy do dyskusji między partiami politycznymi o określonej orientacji. Według mnie tu jest błąd, bo te partie różnią się w zasadzie nazwą. Członkowie tych partii zainteresowani są wyłącznie tym, żeby trwać u koryta do końca świata i jeszcze dzień dłużej. A elektorat jest im potrzebny żeby ich utrzymać w tym przekonaniu.
http://www.michaeljournal.org/Michael-polish-2010-oct-nov-dec-p-11to14.pdf
OdpowiedzUsuńMyślę, że to dobra lektura na dzisiejszą pogodę ;0)
Obłuda Rosji w całej okazałości:
OdpowiedzUsuńRosja nie wie jeszcze, jak reagować na kryzys na Ukrainie, gdzie przemoc osiągnęła ogromne rozmiary.
http://www.rp.pl/artykul/40,1106772-Odessa--46-ofiar-piatkowych-starc.html
A z drugiej taka informacja:
http://www.rp.pl/artykul/29,1106779--Washington-Post---Jak-Rosja-gromadzi-wojska-na-granicy-z-Ukraina.html
Rosja od połowy marca koncentruje siły wojskowe przy granicy z Ukrainą. "Washington Post" pokazuje to na mapie rosyjskich manewrów opracowanej na podstawie danych The Royal United Services Institute (RUSI).
Na mapie stworzonej według danych The Royal United Services Institute, brytyjskiego think tanku, widać, że siły rosyjskie zostały przemieszczone z głębi kraju na granicę z Ukrainą. Mapa przedstawia dane dot. liczebności rosyjskich oddziałów oraz miejsc, w których stacjonują.
Największe skupisko sił rosyjskich można zaobserwować w rejonie Biełgorodu - stacjonują tam głównie brygady zmotoryzowane i siły powietrzne. W okolicach Nowozybkowa, Lgowa i Rostowa koncentrują się m.in. siły specnazu.
Naddniestrze potrzebuje dostępu do Morza Czarnego. Jest ku temu okazja.
@stary.piernik
OdpowiedzUsuńNa wschodzie wojna.
Skąd ta informacja @Lexie ?
Usuń@starypiernik
OdpowiedzUsuńJak inaczej to nazwać?
http://www.polskatimes.pl/artykul/3422763,ukraina-na-zywo-sily-antyterrorystyczne-odbily-budynek-sbu-z-rak-demonstrantow-zdjecia,id,t.html
Moim zdaniem, rzecz nie tkwi w nazwie. I nie w liczbie ofiar. Popatrz, w Afganistanie lawina błotna pochłonęła ponad 2 tysiące ofiar. Akurat tam jest wojna, ale lawinę nie ona spowodowała.
UsuńWięc?
@lexie2010
UsuńMoże ja jestem zboczony, ale nauczony wieloletnim doświadczeniem doszukuję się w tych wydarzeniach manipulacji medialnej. O co w tym wszystkim naprawdę chodzi?
Ukraina walczy o zachowanie jedności terytorialnej. Rosji chodzi o maksymalne odtworzenie ZSRR. Czyja racja jest ważniejsza? Rosja i Ukraina są państwami zróżnicowanymi ludnościowo. Rosji wolno, a dlaczego nie Ukrainie? Kto ma decydować o tym? Rosja? Dlaczego? Bo im tak pasuje? II WW zakończyła się ustaleniami dotyczącymi granic państwowych w Europie. W warunkach pokojowych nie można zmieniać granic państw bez zgody zainteresowanych stron. Czy Ukraina wyraziła zgodę na zabranie jej Krymu? Nie! Czy zgadza się na oderwanie wschodniej Ukrainy i podporządkowanie jej Rosji? Nie!
Na referendum w tej sprawie musi wyrazić zgodę rząd w Kijowie. Zgadza się? Nie!
Wobec tego o co chodzi?
Tendencje separatystyczne występują w różnych częściach Europy i świata. I na tym koniec. Ile lat trwała wojna w Irlandii Płn.? Skutek wiadomy. Ktoś dlatego zerwał stosunki dyplomatyczne z Wlk. Brytanią? Nic o tym nie wiem. Podobnie wygląda sytuacja z Krajem Basków. Przykładów jest więcej.
Ukraina musi znaleźć w sobie dość sił żeby skutecznie spacyfikować separatystów. Dopiero później można się domagać od nic uporządkowania spraw zaległych. Inaczej będziemy tam mieć naprawdę wojnę i niekoniecznie tylko domową.
Nie o ofiary mi chodzi, ale o działania jednego kraju na terenie drugiego w celu podporządkowania sobie tego pierwszego. Ta moja definicja wojny jest daleka od ideału albo cały świat dzisiaj jest polem bitwy.
UsuńA nie jest?
Usuń@stary.piernik Zgadzam się, że mieszkańcy mają prawo decydować gdzie chcą mieć centrum decyzyjne i komu chcą podlegać, ale bez broni przy głowie. W Irlandii to jednak było inaczej każda taka historia jest inna porównanie ich to jest manipulacja. Nie uważasz, że Ukraina walczy z czymś więcej niż grupy separatystów? Niestety w starciu z Rosją sama nie ma szans.
Usuń@lexie2010
UsuńNa czym polegało według Ciebie to "inaczej" w Irlandii Płn?
Ukraińcy dzisiaj mają paszporty ukraińskie i są obywatelami Ukrainy. Rząd w Kijowie musi zapewnić integralność terytorialną kraju. Nie ma wyjścia. O zmianach może być mowa później. Trzeba jednak ustalić jasne kryteria podejmowania decyzji. Właśnie bez tego pistoletu przystawionego do skroni. Nie ważne, czy to pistolet rosyjski, czy ukraiński.
Irlandia to kraj, w którym wyznawana religia, katolicka lub protestancka jest bazą konfliktu w ogromnym uproszczeniu. Znam trochę sytuację w tym kraju, interesował mnie ten temat kiedy wyjechała tam moja siostra. Irlandia powinna być jednym państwem tak jak Ukraina i zapewne będzie, ale tu podobieństwo się kończą. Jest też przykladem jak krwawe są skutki takich nie czarujmy się inspirowanych z zewnątrz podziałów.
Usuń@lexie 2010
UsuńRosja i Ukraina nie są państwami które powstały w sposób naturalny. Rozrastały się przez wieki. W drodze podbojów. Nie są państwami jednolitymi etnicznie. Jeśli godzimy się na istnienie takiej Rosji, to automatycznie musimy się godzić na istnienie Ukrainy. Różnica polega na tym, że w Rosji czynnikiem spajającym byli carowie, a później sekretarze KC KPZR. Na Ukrainie tego brak. Kiedy tam było państwo w naszym rozumieniu? Tu chyba trzeba dopatrywać się braku reakcji na demontaż państwa przez minione lata. Wcześniej watażkowie, później oligarchowie. Nacjonalizm jest taką próbą reakcji obronnej, a jednocześnie wyrazem bezsilności tej społeczności. Na tym polega rozgrywanie Ukrainy przez Rosję. Przychodzi im to łatwo, bo świat zachodni tego nie rozumie. On widzi tylko to co widzi.
Europa i świat stworzyły mechanizmy stabilizacji status quo. One muszą działać, bo inaczej wojnę poznamy z autopsji. Trzeba widzieć dalej własnego nosa. Europa Zachodnia jest pogrążona w sybarytyźmie, ale ten stan nie może trwać w nieskończoność, bo przebudzenie może być bardzo bolesne. Tu nie może być miejsca na relatywizm, tzn. silniejszemu wolno więcej. Rosja musi być doprowadzona do porządku. Im szybciej to nastąpi, tym będzie taniej.
OdpowiedzUsuńI tu się zgadzam co do kropki, konfliktów nie powinno się rozwiązywać drogą siłową. Nie po tym jak poznaliśmy smak takich rozwiązań pokojowe środki zawsze są w zasięgu ręki trzeba tylko odłożyć na bok interesy pojedynczych krajów. Naiwna wiara że bratanie się z silniejszym lub trzymanie na boku będzie nas chroniło to prosta droga do stania się ofiarą.
UsuńMartwi mnie, że wojna w czasach kryzysu wielu byłaby na rękę już samo strasznie nią pozwala zbić kapitał polityczny małym śmiesznym politykom o ograniczonej wyobraźni bawiących się w rządzenie bez wyobraźni.
Usuń@lexie2010
UsuńDo kompletu przypomnę jeszcze coś o czym pisałem już wielokrotnie. Wielcy tego świata wmanewrują nas w wojnę o zasięgu globalnym wtedy, gdy zadłużenie państw wobec banków będzie tak duże, że nie można będzie go zniwelować przez dalszy dodruk pieniądza.
To jest ten sławetny reset :(
Tak, dokładnie. Mam wrażenie, że właśnie o to idzie gra. Tylko patrząc na to w ten sposób całe nasze przekonanie o słuszności posiadania armii i dozbrajaniu kraju bierze w łeb. A tymczasem inni się zbroją. Jak to pogodzić?
UsuńWojna to jest ostateczność.
UsuńZanim do niej dojdzie są próby zastraszania i przed nimi ma bronić armia. Wiadomo, że armia 100 tysięczna przeciw armii liczącej 500 tysięcy, ma szanse niewielkie. Ale jest jeszcze element wyposażenia i wyszkolenia, a poza tym element niewymierny, ale znaczący, morale, czyli motywacja do walki.
To właśnie widać na przykładzie Ukrainy. Armia licząca około 150 tysięcy żołnierzy. Brak modernizacji od kilkunastu lat. Słabo wynagradzana. Dzisiaj brak ochoty do walki. Bo po co?
Tak przy okazji, popatrz jaki bełkot jest uprawiany przy próbie zdefiniowania wojny jako zjawiska społecznego http://www.geopolityka.org/analizy/1541-analityczne-definicje-wojny
OdpowiedzUsuńTo nie bełkot, raczej co komu pasuje. To i ja sobie wybrałam: "W standardowych modelach relacji międzynarodowych i wewnątrzpaństwowych zjawiska dwuwładzy czy podwójnej suwerenności nad danym obszarem w tym samym czasie występują niezmiernie rzadko lub wcale."
UsuńNie mam pewności czy R. Sikorski do końca rozumie używane przez siebie określenie "wojna hybrydowa"?
OdpowiedzUsuńhttp://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15896789,Sikorski_o_sytuacji_na_Ukrainie__Leje_sie_krew__uzyto.html#BoxWiadTxt
Ta definicja odnosi się do czegoś innego.
http://orwellsky.blogspot.com/2012/02/wojna-hybrydowa-co-to-takiego.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15897612,Zdewastowano_pomnik_radzieckiego_generala_w_Pienieznie_.html#BoxWiadTxt
OdpowiedzUsuńCiekawe, ile lat będą trwały te przepychanki?
Nieboszczyk jest pochowany gdzie indziej, a jego zasługi dla Polski są wątpliwe. Czego więc jeszcze tu szuka?
Jest jednak okazja żeby jątrzyć.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15897351,Tusk__Bedac_w_opozycji__domagalem_sie_niskich_podatkow_.html#BoxWiadTxt
OdpowiedzUsuńJest zasadnicza różnica między "mogę" a "przepraszam".
Poza tym, czy to ma jakieś znaczenie? Od dawna wiadomo, że obiecywanie gruszek na wierzbie to tylko kiełbasa wyborcza. Że wielu się na to nabiera, kogo to jeszcze dziwi?
Zaczyna się dorabianie ideologii do realiów. Jeszcze się nam czkawką odbije ta podróbka Margaret Thatcher.
UsuńPrzecież to ma charakter stały. Nic się nie zaczyna.
UsuńDo kompletu brakuje: niczego wam nie obiecuję i ... słowa dotrzymam :0)))))
UsuńMożna podzielić rządy Tuska na etapy, gdyby nie bylo to stratą czasu pokusiłabym się o to. Czas też wiele zaciera w mojej pamięci, ale dwie amplitudy są charakterystyczne branie na litość i straszenie.
Usuń@lexie2010
UsuńTu nie ma co dzielić. Etapy to od wyborów do wyborów.
http://niepoprawni.pl/blog/1830/majowe-wypociny-belwederskiej-kataryny
OdpowiedzUsuńCiekawy komentarz do wystąpień naszego prezydenta w ostatnich dniach.
A może tak?
OdpowiedzUsuńAdam Małysz ścigający się po ulicach Warszawy z Noriakim Kasaim, drugie miejsce Jerzego Janowicza w I rundzie turnieju w Monte Carlo, wyprawa na ośmiotysięcznik i Rajd Dakar w Krakowie, wyniki skoków dzielone przez ilość prądu produkowanego przez wiatrak - czytelnicy Sport.pl mają wyobraźnię! Aby uhonorować Waszą kreatywną twórczość postanowiliśmy co miesiąc zbierać najlepsze naszym zdaniem komentarze. Oto, co wymyśliliście w kwietniu!
Luzik proszę Państwa :)))
http://www.rp.pl/artykul/23,1106913-Sienkiewicz--Na-Ukrainie-jest-wojna--Polska-przygotowana-na-zagrozenia.html
OdpowiedzUsuńKolejny "wieszcz". Ci ludzie absolutnie nie nadają się na zajmowane stanowiska. Jak można straszyć własny naród groźbą wojny? Nawet za miedzą? Co chcą przez to osiągnąć?
W związku z wypowiedziami premiera i członków jego rządu, że na Ukrainie trwa wojna, internauci pytaja dlaczego nie odbywa się posiedzenie Rady Bezpieczeństwa Narodowego?
OdpowiedzUsuńRozbrajająco szczerej odpowiedzi udziełił świeżo upieczony kandydat PO na europosła "Misiek" Kamiński:
BO JEST DŁUGI WEEKEND!!!!!!!!!!!!!!
http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/niemiecki-onet-z-putinowska-geba,10536746768
OdpowiedzUsuńNihil novi :(
UsuńTaki mały szczegół, czy ten autokar Rosjan miał rezerwację w tym hotelu?
OdpowiedzUsuńhttp://www.rp.pl/artykul/118801,1106952-Mamy-problem-nie-tylko-ze-Wschodem.html
OdpowiedzUsuńOdnoszę wrażenie, ze zaskoczonych sytuacją na Ukrainie jest więcej. Tylko pytanie: czym się zajmują te różne ośrodki studiów czegoś tam? Czyżby tylko Rosja prowadziła rzetelne badania geopolityczne?
http://www.wnp.pl/wiadomosci/224740.html
OdpowiedzUsuńPrzecież od lat była o tym mowa. Przecież to celowe opóźnienia ten projekt powinien być realizowany jako pierwszy.
To są skutki polityki piłkarzyka. Dzisiaj dyskutowano o tym w radio. ciekawe, jakie kary zapłacą za opóźnienie odbioru LNG z Kuwejtu? Termin będzie biegł od czerwca br.
Usuń@stary.piernik, witam.
UsuńO karach nie widziałam, może coś bliżej?
@lexie2010 witam
UsuńProszę http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15499657,Musimy_renegocjowac_kontrakt_na_gaz_z_Katarem__bo.html
Zawsze do usług ;0)
Kolejną ciekawostką z tej działki jest to, że gaz LNG będzie droższy niż kupowany od Gazpromu. Ale to jest normalne. LNG ma być wariantem zapasowym naszego zaopatrzenia.
UsuńPrzecież jest podawane, że doprowadzi do obniżenia cen w regionie?
UsuńKolejny jak widzę sukces negocjacyjny.
Usuń@lexie2010
UsuńRozpiętość cen za gaz dzisiaj to od chyba 280 do około 650 USD/1000 m3.
LNG z Kataru i USA wyceniają dzisiaj na 650 USD/1000 m3.
Gdyby były kupowane duże ilości przez dłuższy czas tj. kilka lat, ceny mogłyby spaść.
http://www.finanse.egospodarka.pl/11873,Spadaja-ceny-paliw-na-swiatowych-rynkach,1,48,1.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15905861,Byly_wicewojewoda_odmowil_przyjecia_odznaczenia_od.html?v=1&obxx=15905861#opinions
OdpowiedzUsuńW komentarzach nie trafiłem na taki, który by przypomniał, że podobne przypadki miały miejsce za czasów L. Kaczyńskiego i o zgrozo również A. Kwaśniewskiego.
O co więc chodzi?
Każdy ma takiego prezydenta na jakiego zasłużył.
Usuńhttp://www.wnp.pl/wiadomosci/224807.html
OdpowiedzUsuńWojna gazowa. A przecież mają na tyle własnego gazu żeby zaspokoić potrzeby swojej gospodarki.
A tymczasem Litwa nas przegania:
OdpowiedzUsuńhttp://www.wnp.pl/wiadomosci/224867.html
A co z długami Rosji wobec Polski?
Co ciekawe według nieoficjalnych informacji rosyjski gigant zaoferował już obniżkę ceny o 20 proc., pod warunkiem że Wilno wycofa skargę z Trybunału.
OdpowiedzUsuńJednak Litwa nie chce zgodzić się na taką propozycję. Według niej chodzi nie tylko o obniżkę cen gazu, ale także o zwrot ogromnych pieniędzy z tytułu zawyżonych cen gazu. Wilno oszacowało swoją nadpłatę na około 5 miliardów litów, czyli około 1,5 mld euro.
Nie wiem jakie szanse ma w tym sporze Litwa. Umowa to umowa. Zmiany mogą dotyczyć przyszłości.
UsuńWe mrowisku
OdpowiedzUsuńmrówki dwie
dzień za dniem
gadajo se.
Mała kupka
-te Mrowisko?
Czy obgada
Wszystko,
Wszystko?
Gada!, Gada!
Dużo? Mało?
Gada kapciem!
By się zdało!
Gad w Mrowisko
włazi kijem!
Złapać Gada!
I?
Ubijemy!
Ale zeżreć Go- nie zjemy.
Tylko Gada ubijemy!
Witaj Góralu!
UsuńZeznawaj gdzie byłeś, a powiem Ci czy dobrze typowałem :)
Nie bede konfesji robił. Ale jak Cie znam to dobrze typowałeś. Było tak i więcej. Hej!
UsuńByłeś na kanonizacji.
UsuńWłasnym transportem, czy samolotem?
Wypatrzyłem, że od Was jest dobre połączenie z Popradu.
A nie wódź mnie na pokuszenie!
UsuńTrafiony, zatopiony!
Usuń:))))))))))))
Ja karabl . Nie byle jaka skorupa. Nigdy nie tonę!!!!!
UsuńCo najwyżej wywracasz się do góry dnem /no może brzuchem/ :0)))))))))))))
UsuńNo! Od czasu do czasu! Jak cza! To czemu nie?:)
Usuńhttp://wyborcza.biz/biznes/1,101562,15365246,Litwa_szykuje_kolejny_pozew_przeciw_Gazpromowi__Litwinow.html
OdpowiedzUsuńhttp://wyborcza.pl/1,75248,15607373,Bruksela_wstrzymuje_Gazprom__Brak_zgody_na_monopol.html
OdpowiedzUsuńA to ciekawe.
Na temat rurociągu OPAL mało u nas słychać.
Jak zwykle w sprawie maczają łapy Niemcy, odwieczny sojusznik Rosji :(
Trochę historii w temacie "pieremyczka"
OdpowiedzUsuńhttp://forsal.pl/artykuly/500502,polski_przemysl_chce_sie_podlaczyc_do_gazociagu_polnocnego.html
Komu ma być dobrze?
http://forsal.pl/artykuly/369305,niemcy_chca_nam_sprzedawac_rosyjski_gaz.html
http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,15576261,Decyzja_KE_moze_oslabic_pozycje_Polski_i_Ukrainy_w.html
OdpowiedzUsuńW ramach uzupełnienia wiedzy w temacie.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,13816556,Gazprom_twierdzi__ze_prawo_UE_uniemozliwia_mu_realizacje.html
OdpowiedzUsuńA tu widać całą przebiegłość Rosjan.
Jak to się nazywa? Pakt Energetyczny? A jak go zwała tak go zwał. Ale to już bezczelność żeby zwracać się do Niemiec o bezpieczeństwo gazowe. Ludzie toż zapytajcie Żydów jak smakuje niemiecki gaz. A na dokładkę Tych, których zagazowali do towarzystwa z Nimi.Czy jakoś tak. Wołam o więcej szacunku dla ofiar gazu niemieckiego w II Wojnę Światową.
OdpowiedzUsuńTu widać obłudę Niemców.
UsuńInnych pouczać, ale od własnych interesów innym wara!
A nasze piłkarzyki poruszają się w tym jak dzieci we mgle :(
Na tej mapce widać jak usiłuje się nas wyślizgać bez mydła
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,13745631,Gazprom_chce_monopolu_w_niemieckiej_odnodze_Nord_Streamu.html
Obejść z lewej. Obejść z prawej. A nasze gamonie co?
Jak bez mydła!? Na Niemieckim mydle. Dlatego Niemki mają taką słynną urodę czyli krasatę. Stąd mówi się Krasula Niemiecka. W łaty i tylko ryczy. Po co ta Angela polazła do łóżka jak tylko usłyszała choć! Głupia Krowa! POlazła!
Usuńhttp://www.ruchspoleczny.com.pl/index.php/component/content/article/45-aktualnosci/562-bogusaw-owoc-byy-wicewojewoda-urzd-skarbowy-zachowuje-si-jak-element-struktury-przestpczej-nie-by-ulegy-to-dosta-w-d-polska-normalka
OdpowiedzUsuńWięcej szczegółów dotyczących kulis decyzji B. Owoca o odmowie przyjęcia odznaczenia nadanego przez prezydenta B. Komorowskiego.
Ciekawe, jaki będzie ciąg dalszy?
Ucz się Pierniku. Może Ci się uda!?
OdpowiedzUsuńhttp://ciekawostkihistoryczne.pl/2014/04/28/jak-poderwac-rewolucjonistke-sztuka-uwodzenia-wedlug-che-guevary/
Jak to się mówi?
UsuńPierdu, pierdu :0)
Piernik gada o biogazie!!!!
UsuńUzasadnieniem dla takiej formy prywatyzacji było zobowiązanie Gazpromu do dostarczania surowca z zachowaniem formuły cenowej ustalonej w 2004 roku (uwzględniającej cenę mazutu). Litwa miała płacić 84 USD za 1000 m3, gdy w tym czasie Polska płaciła ok. 126 USD. Gazprom zgodził się, że cena ta nie będzie znacząco podnoszona. Miała być „uczciwa”, czyli odpowiadająca warunkom rynkowym. Zaczęła ona jednak wkrótce rosnąć. W ocenie Litwy Gazprom naruszył zasady umowy prywatyzacyjnej, dokonując zmian w formule cenowej, które zatwierdzali członkowie zarządu LD, działający zdaniem Litwy na rzecz Gazpromu
OdpowiedzUsuńKtoś tu się z umowy nie wywiązał.
OdpowiedzUsuńhttp://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/analizy/2012-10-10/litwa-pozywa-gazprom
@góral witam, my nie jak mróweczki raczej jak dzięcioły szkodników szukamy:).
OdpowiedzUsuńWitam lexie2010.
UsuńPrzenikliwością niewieścią rozszyfrowałaś me klecenie.
To dla mnie wielki komplement.
A Piernik nie!
Nie Mróweczki, a mróweczki, czyli cechy posiadacie. Bowiem pracowite, ciche czynienie prawdy i dobra świadczy o Mróweczkach.
Szacunek mam dla Was Wielki.
Góralu, ja tu jestem od poważniejszych spraw.
UsuńMróweczki same się odezwały ;0)
Pierniku to jak jesteś od poważnych spraw to wyszukaj "Politykę przy kawie" Z Otylią Jędrzejczak i Żurawskim. No po prostu deliszys. Z dzisiaj!!!!!!!!!!
UsuńMówisz i masz
Usuńhttp://www.sfora.pl/polska/Kompromitacja-Jedrzejczak-i-Zurawskiego-w-TV-I-oni-chca-do-polityki-a67444
Zadowolony?
Zadam ci proste pytanie: przejdą? nie przejdą?
UsuńJa stawiam, że przejdą. Przecież tu grają nazwiska. W tej kadencji w PE, w Sejmie i Senacie też są tacy :(
http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/polityka-przy-kawie/wideo/06052014/14825948
UsuńSłuchając odczuwam fizyczne cierpienie. Nie wstyd lecz fizyczny wstyd. Jaka ta Otylia głupia.
UsuńZostaną przepchnięci.
UsuńNie tyle "głupia" co infantylna. Z drugiej strony, ona się tam nie pcha. To platfusom potrzebne są nazwiska dające pewne mandaty. Czysta statystyka w ramach rywalizacji z pozostałymi. Taka rywalizacja na poziomie przedszkola. W razie potrzeby można nawet język pokazać.
UsuńAle dziecko może być infantylne. Czyżbym się mylił. Infantylizm to dziecięca bezkrytyczność. Jej infantylizm nie pasuje. Niestety ale jaka partia taka reprezentantka i ten nieoskrobany jej towarzysz Maciej Żurawski. "Nie przeczytałem" bez zażenowania. Toż to należało wyjść ze studia z okrzykiem na ustach, że ja pie! Alem głupi i co ja tutaj robię. Nic przełknęli i POjechali. Pani Oracz drwiła z nich obojga.
UsuńCo do biogazu i biomasy, to spółka PO-PSL nawet na tym potrafiła zrobić przekręt.
OdpowiedzUsuńWymyślono taki nowotwór językowy współspalanie, który oznacza ni mniej ni więcej, tylko sprowadzanie włókna kokosowego w ramach biopaliw. Dopłaca się do tego rocznie niedużo, bo około 1 mld zł
http://wysokienapiecie.pl/wiatraki/298-biomasa-w-elektrowniach-problem-polityczny
Unia Energetyczna. Chyba powariowali wszyscy co tak twierdzą. Nie ma solidarności handlowej. Przykład zakazy importu mięsa do Rosji i duński interes robiony na tym. Unia Energetyczna to kurek w niemieckich łapach. A poprzez to wpływanie na produkcję w krajach podległych.
OdpowiedzUsuńA Don Diego fedruje i kce do Unii Energetycznej coś tu nie koreluje. Wszystko na uje, ale nie óje. Wszystko wuje.
Oczywiście że nie ma. Przejdą wybory do PE i wszystko wróci w dawne tory.
UsuńTak poza protokołem, to ciągle w oczach staje mi Kisielewski i jego powiedzonko o socjaliźmie.
„Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko rozwiązuje się problemy nie znane w żadnym innym ustroju”.
Wszystkie problemy, które bohatersko usiłuje rozwiązać Donald T sam wcześniej wygenerował.
Pierniku. Według mnie Tusk jest przeceniany. Jako sprawca wszystkiego. On sam tego burdelu irracjonalnego nie zmajstrował. Toż popatrzeć, uważnie, że czuwa nad tym jakiś poruszyciel. A to są tylko najemnicy. Podtrzymywani siłą nieczystą. Ofukniesz mnie. Ale będę twierdził, że wszystko można wyprodukować. Nawet można przetwarzać słomę, siano i pospolite łajno na opał. Ale człowieka nie wychowasz w jeden rok. A do wytwarzania i przetwarzania też potrzebny człowiek, który nie jest zaślepiony szybkością i doraźnością. A niestety Młodzi tym są skażeni. To jest największa tragedia. W razie naporu i ciśnienia istnieje groźba ucieczki. Lajt, luz i blus i ole, ole!
UsuńTusk to firmuje. Tylko tyle i aż tyle.
UsuńI tak plotą wesoło
OdpowiedzUsuńjakby się rozsypało zioło w około:
Tak jakby szedł Grześ przez Wieś i niósł
worek zioła
Worek mu się rozpruł!
i PO wesoła!
Dobranoc.
OdpowiedzUsuńps. Lexie, Pierniku.
Szkodników zidentyfikowanych można wytępić. Ale mentalności nie da się proszkiem przypudrować. Grabiami zagrabić. Człowiek ze zniekształconą moralnością. Skrzywiony mentalnie musi umrzeć. By nie infekować. Martwię się tym, że jak takie narwańce zejdą z tego świata. To na naszej "Łączce" też położą asfalt. Czy mamy szukać bezpiecznego miejsca? Nie wiem, nie wiem? I chyba mam Pierniku rację, że chore ciało i dusza to gorsze niż mała produkcja przysłowiowych gwoździ. Ale gaz z Niemiec to już groźne dla Pelikanów. Bo one przyzwyczajone do luksusu. A nie do palenia chrustem. Pelikany idzie zima a Tusk kce Unii Energetycznej.
Nie wiem, nie wiem. Idę bo Piernik mnie znowu zjedzie. A ja tylko tak z pod kamyka a nie spot.
Dobranoc Góralu.
UsuńNie zamartwiaj się. Życie to nie je bajka. To je bitwa.
A cha! Pierniku! Jutro Ci powiem jak to było.
OdpowiedzUsuńBo mi uschniesz. A Stary to Stary. Ale nigdy nie pozwolę byś był wyschnięty.
Jak by Cię potem wziąć na ząb?:)))))))))))))))))!Albo choćby pod uwagę:))))))))))))!
Dobranoc.
Nie ma Go! To se pozwolę!
OdpowiedzUsuńPierniku:
Najlepsze są kobiety majowe...
Te co dopiero dojrzały...
Róże purpurowe...
Westchnienia koronkowe...
I chłód i żar doskonały...
A tu pozostałość:
OdpowiedzUsuńhttp://jolakaczmarek.com/teksty.majowe_dziewczyny.html
http://www.poezja-spiewana.pl/index.php?str=lf&no=3307
Były skinhead wiceprzewodniczącym parlamentu na Węgrzech.
OdpowiedzUsuńhttp://niezalezna.pl/54881-byly-skinhead-wiceprzewodniczacym-parlamentu-na-wegrzech
.....................................................
I tak trzymać. Jestem za prawdziwymi chłopami.
http://www.pomniksmolensk.pl/news.php?readmore=5132#.U2nn13YqRSo
OdpowiedzUsuńCoraz bardziej obawiam się o zdrowie Piskorskiego :(
No właśnie coś zaczął chlapać. Obiło mi się o moje piękne uszko, że odzyskał pamięć? No popatrzcie ludzie. Jeżeli coś było to natychmiast powinien siedzieć za nie podzielenie się z organami ścigania natychmiast gdy posiadł tę wiedzę. A teraz też można skonstruować zarzut o szantaż. Oj jak to niedobrze mieć dobrą pamięć odroczoną.
UsuńUściski Pierniku.
To sa rozgrywki przedwyborcze. Chodzi o utopienie DT. Najmniej o fakty, bo te są znane od dawna.
UsuńRównież pozdrawiam.
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15912549,Polskie_Inwestycje_w_drogi_wojewodzkie.html#BoxBizTxt
OdpowiedzUsuńKolejny przykład rozbieżności między deklaracjami rządu DT a praktyką dnia codziennego.
Aby do kolejnych wyborów! A przy okazji prywatny biznes znowu się obłowi. Zwłaszcza ten zagraniczny, bo inwestycje drogowe przechwycą jak zwykle te różne STRABAG-i, a czarną robotę wykonają firmy krajowe, które nie zawsze zobaczą pieniądze za swą robotę!
http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/706205,1107622-Dwa-biliony-euro-na-byle-NRD.html
OdpowiedzUsuńJak widać,duży może więcej. Jak ma z czego, to dołoży ile zechce.
Ciekawe, ile w tych dwóch bilionach euro jest pomocy UE?
Bo suma jest naprawdę imponująca i jest równa całości obecnego zadłużenia Niemiec. To mniej więcej tyle, ile wynosił sumaryczny budżet Unii Europejskiej przez ostatnie 20 lat, z którego, pamiętajmy, Polska uzyskała ok. 70 mld euro.
A więc 38-milionowa Polska otrzymała wsparcie zewnętrzne 30-krotnie mniejsze niż ponad dwa razy mniej liczebne wschodnie Niemcy. Mimo to osiągnięcia Polski są proporcjonalnie niewiarygodnie bardziej imponujące niż pięciu tzw. nowych landów RFN.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15918205,Litwa__Dyrektor_administracji_zaplacil_14_tys__euro.html#BoxWiadTxt
OdpowiedzUsuńWidać, że to musi być temat dyżurny w stosunkach polsko-litewskich.
Dla mnie jest to klasyczny przykład niekompetencji naszej dyplomacji.
https://www.youtube.com/watch?v=SMvi22Nazhs
OdpowiedzUsuńRewela!
UsuńMasz tego więcej?
Dobra, dobra! A teraz zeznawaj Pierniku! Przeczytałeś?
OdpowiedzUsuńKsiążkę?
UsuńTak.
I jakie refleksje? Jakie zdanie?
UsuńTak w jednym zdaniu się nie da.
UsuńTo nie jedyna książka jaką przeczytałem na ten temat.
Wiem, wiem. Ale Pierniku. To byli ludzie zahartowani. My nie jesteśmy ich godni. Choćbyśmy żyli nie wiem jak długo. Nie spłacimy długu.
UsuńDobranoc Pierniku.
Ja mam inną refleksję. Ci ludzie musieli dokonywać trudnych wyborów. Nie jestem do końca przekonany, że nie wiedzieli o bezskuteczności swego działania. Oni mieli za sobą koszmar 5 lat wojny i okupacji, a mimo tego nie wahali się. I to jest ich wielkość.
UsuńDobranoc Góralu.
http://bezprzesady.pl/aktualnosci/informacja-o-zbrodni-w-odessie
OdpowiedzUsuńGdzie jest prawda w tej sieczce medialnej?
Dzisiaj, w 10 rocznicę tragicznej śmierci W. Milewicza, zwrócono uwagę na brak rzetelnego przekazu dziennikarskiego ze wschodniej i południowej Ukrainy.
Tu nie chodzi o to która relacja, ukraińska, czy rosyjska, jest bliższa prawdy. Potrzebny jest obiektywny przekaz dziennikarza znającego tutejsze realia.
http://frallik.livejournal.com/781599.html
OdpowiedzUsuńTakich relacji nie znajdzie się w naszych mediach.
Ale, od czego jest internet?