- Nie jestem naiwna - oczy mam zawsze otwarte szerzej niż inni i wiem, że tam gdzie są wielkie pieniądze i jeszcze większa popularność, układy zapukają wcześniej niż później. A jak już zapukają, to my, sportowcy, powinniśmy je perfidnie wykorzystywać. Nigdy na odwrót. Niech politycy budują nam trasy, stadiony, hale. Niech szukają funduszy na propagowanie zdrowego stylu życia. Niech zadbają o wyczynowców. W zamian mogą robić sobie z nami zdjęcia, podpinać pod sukces, ocieplać wizerunek. Nie ma sprawy, coś za coś - kontynuuje polska mistrzyni.
Justyna Kowalczyk skomentowała też wejście do polityki trójki polskich sportowców - Katarzyny Rogowiec, Otylii Jędrzejczak i Tomasza Adamka.
- Oni postanowili przekroczyć tę magiczną granicę sportowej ułudy. Po cholerę im to? Pojęcia nie mam, choć motywację próbuję zrozumieć i będę mocno trzymać za nich kciuki. Żeby moich obaw nie potwierdzili. Sportowcy w polityce ryzykują najwięcej, bo jest niemal pewnym, że większość z tych ludzi zawiodą i to nie do końca z własnej winy. Nie spełnią swoich obietnic, bo nie będą mieć na wiele spraw żadnego wpływu. Jak dla mnie to wyjątkowo frustrująca wizja, dlatego wyborczym jedynkom z każdej politycznej strony, mówiłam wyraźne "nie". A decyzji Kasi, Oti i Tomka dalej nie rozumiem - zakończyła mistrzyni olimpijska. http://www.przegladsportowy.pl/justyna-kowalczyk,kategoria,12378.html
http://www.rp.pl/artykul/9160,1103130-Kwasniewski--Na-Ukrainie-zawiodl-nie-polski-wywiad.html?p=1 Jak się czyta takie wypociny plus komentarze, można powiedzieć krótko: żal doopę ściska. Jakim ekspertem od polityki wschodniej jest dzisiaj Kwach? Jakim autorytetem jest dzisiaj Kwach? To co się dzisiaj dzieje na Ukrainie, nie spadło z księżyca. To się nie stało z dnia na dzień. Dlaczego mamy ciągle być chłopcami do bicia? Na Ukrainie działają wszystkie liczące się wywiady. Dlaczego obwiniać tylko polski wywiad? Co robił kontrwywiad ukraiński? Ta sytuacja potwierdza jedno, że niezależnie od rozwoju techniki najważniejszy jest wywiad agenturalny. Gdzie byli politycy świata zachodniego, wywiady tych państw, kiedy Rosja wykupywała pola naftowe i rurociągi wokół Europy Zachodniej, ograniczając dostawy do własności Gazpromu? Szkoda, że Polska nie potrafi wyciągać wniosków z rozwijającej się sytuacji. Wybór jest szeroki. Postawa Słowacji, Węgier, Niemiec, Francji, Wlk. Brytanii. Do wyboru, do koloru. Każdy pilnuje swego interesu. Tylko nie my. To jakaś choroba.
@stary.piernik zgadzam sie w całości tylko od Ukraińskiego wywiadu nie oczekuje jeszcze tyle co od polskiego to państwo swoją drogą fenomen największe w Europie nie licząc Rosji, ma chyba najkrótszą historię wolnego kraju.
Błogosławionych,Radosnych Świąt Wielkiej Nocy. Nie lękania się wchodzenia pod górkę, stawania na szczycie. Każda zadyszka zawsze minie, oddech się wyrówna. A widoki ze szczytu będą cieszyć i radować. Rozwijając życzenia powiem jeszcze tylko tyle, że dziękuję za takiego Towarzysz i przewodnika wchodzenia na górkę jakim dla mnie jest @stary.piernik. Wędrówka z Nim jest nienużąca, niejednokrotnie mija niepostrzeżenie. Choć czasami mam zadyszkę, lecz oddech się wyrównuje i mogę dalej. Tak więc Pierniku Tobie specjalne życzenia na okoliczność naszych wspólnych wzlotów i upadków. Najważniejsze by powstać i iść dalej, do celu wzajemnego poznawania się. @@Lexie, Joaszko i Marku Z całego serca najlepsze życzenia To niezwykła okazja. Dla mnie szczególna. Myślę o Was. I szkoda, że Was nie ma z nami, Czyli z Piernikiem i moją, choć Was nie znam tak jak Piernika. Myśli i dobre życzenia niech do Was polecą. Jesteście gdzieś. Dla mnie nieważne czy tylko nickiem, czy jakąś fantazją. Ktoś dobrych ludzi narysował. Pozdrawiam i życzę najlepiej jak potrafię.
Dziękuję! Ze swojej strony dołączam się do tych życzeń zwłaszcza dla @Joaszki i @Marka. Ciepło też okazji świąt pozdrawiam naszego @anonima i wszystkich, którzy na nasz blog zabłądzą bez względu na to czy się z nami zgadzają czy też mają odmienne poglądy. Pozdrawiam też i życzę samych łask płynących z Grobu Pańskiego, który dzisiaj uczy nas, że każdy trud i każde cierpienie ma sens, @staremupiernikowi i @góralowi. Niech Pan Jezus Zmartwychwstały prowadzi was spokojnie do Swojej przystani a czasem da w tej drodze odpocząć od trudów.
Ja, niejako tradycyjnie, życzę Wszystkim Stałym Bywalcom i tym, którzy pojawiają się przypadkowo, zdrowych i wesołych, Świąt Wielkanocnych, smacznego jajka i obfitego dyngusa, a nade wszystko spokojnych, spędzonych w gronie rodzinnym i osób bliskich. Dziękuję za życzenia @Lexie i @Góralowi. Po ilości wejść na stronę wnioskuję, że ciekawskich nie brakuje, chociaż nie wszystkim chce się napisać parę słów. Każdy z nas coś dobrego dla innych robi, a kto inny to ocenia.
O tym, jak po telewizyjnym show feministka przestała być feministką - Co na to tow. Dżęder? http://joemonster.org/art/27365/O_tym_jak_po_telewizyjnym_show_feministka_przestala_byc_feministka
http://deser.pl/deser/1,111858,15816370,Prezydent_Komorowski_zobaczyl_placzaca_dziewczynke_.html#CukVid Miał szczęście, że nie został posądzony o skłonności pedofilskie :0)))
Zwycięskie Alleluja niech rozbrzmiewa i napełnia Ziemię oraz niech będzie źródłem radości i pokoju w Chrystusie Zmartwychwstałym ! Wszystkim (piszącym i czytającym) życzę wszelkiego dobra i radości na nadchodzący czas, @staremu piernikowi i @goralowi zdrowia i wytrwałości -czytam Was co wieczór i gdyby Was tu nie był to czegoś by mi brakowało @markowi,który został tu wspomniany,by szybko naprawił karuzelę,bo coś przestała się kręcić ostatnio @lexie i @joaszce by nigdy nie utraciły wrażliwości ,przyzwoitości i empatii,które prezentują w swoich wpisach. Wszelkiej pomyślności od stałej czytelniczki!
Niejako przy okazji stwierdziłem, że bardzo mało Pań pisywało merytorycznie na @katarynie. O "zagłuszarkach" nie wspominam. Z tych które pominąłem przypominam sobie jeszcze @ala-alaala i jeszcze jedna, też @ad...
Pierniku. Zacząłem obcować z @Kataryną na początku sierpnia 2010 roku. Nie pamiętam @Marie oraz ala-alaala oraz @ad... Ale mogę mieć sklerozę. Co by było jak na moje lata normalne! Pozdrawiam serdecznie.
Wróciłem ze Mszy rezurekcyjnej. To wspaniałe. 3 godziny mijają w niezwykłej atmosferze. Czekamy z rodziną na tę Mszę z tak piękną, bogatą oprawą. Warto. Szczególnie bogate brzmienie i profesjonalizm chóru dają moc i siłę faktom Zmartwychwstania Pańskiego. Może nie potrafię przekazać. Odbieramy tak jak żyjemy, prosto i nieskomplikowanie. Widzę, że możemy być w niemal jakimś połączeniu. Ludzi nie znających się bezpośrednio. Jednak związani wspólnotą odczuwania spraw codziennych. Co do Gsl202 to czuję się jakoś dziwnie. Ponieważ do dziś pamiętam, że to był wrzesień, tak w okolicach 20 września roku 2012 jak przestała się pokazywać. Ona gdzieś jest. Miała mnie poprowadzić po Krakowie. I znikła. Ja poradziłem sobie. Za przyczyną mojego syna. Gsl 202 była bardzo sympatyczna. Miałem dojechać na grób śp.Wassermana. Jakie to dawne czasy. Pozdrawiam Wszystkich jesteście super.
Dobry wieczór Góralu. A propos Mszy rezurekcyjnej. Za mojej młodości to ta msza była w niedziele wcześnie rano. Teraz jest już w sobotę wieczorem i też nie o tej samej porze. Co to się porobiło?
Witam Pierniku. Powiem Ci, że nie mogę się z tą zmianą pogodzić. Za moich młodych lat chodziło się właśnie na szóstą rano. Pamiętam jak dziadek z ojcem stroili pojazd napędzany owsem. Siadaliśmy i jechaliśmy. Do kościoła było niedaleko. Ale jazda musiała być. Konie szły jakoś inaczej niż zwykle. Były jakieś wyprężone. Krok miały sprężysty. Parskały. Zachowywały się jakby wiedziały co będzie się działo w drodze powrotnej. A działo się. Nieraz był taki rwetes, że trzymaj się kto może powietrza. Otóż odbywały się wyścigi kto pierwszy z końskiego parkingu wydobędzie się. I dojedzie do chałupy jako lider. To była jazda. Do kościoła jechaliśmy z galanterią, na elegancko. Wracaliśmy już na ostro i tak by nie wypaść z pojazdy. Co polegało na tym by ulokować się głęboko na wozie między dłubankami. Ale była jazda. No wręcz F1.!!!
A jeszcze Pierniku to strzelanie z petard! Wiedzieliśmy, że będzie. Ale każdy się czół w obowiązku być przestraszony. Wracając do jazdy. To musieliśmy przejechać przez potok. Przeprawa przez tę płytką wodę w poprzek dawała to, że jechało się nieco dłużej. Było się jednak suchym. By być szybciej od sąsiadów można było pojechać potokiem. Ale to była masakra. Wytrzęsło jak nie wiem i nie było na nikim suchej nitki. Nie ma już teraz takich rozrywek. Jadą fury, skóry i komóry. I gdzie tam by pojechały potokiem. A i baby w tych kusych kieckach na furę by nie wlazły. Na dodatek obute w koturn. Szkoda. Pamiętam jeszcze jak gazda nie mógł się w pierwsze święto położyć na drzemką. To była mordęga. A dlatego nie mógł spocząć po obiedzie i cały dzień. Ponieważ zboże by wyległo. Cudowne czasy łącznie z tą Rezurekcją o szóstej rano.
Lanie wody! Co to takiego? Jak to jest na tym świecie. Raz do roku każdemu wolno. Ba wolno. Cza tak lać byś Ty polał. A ciebie nie dosięgło. To właśnie polewanie. Cza wstać rano, rano, raniusieńko, rano, po rosie! I wcale nie chodzi o wygnanie Wołków. Tylko o polanie. Popatrzta i polewasz swą połowicę i wcale Ona nie jest wściekła. Tylko popiskuje. W idź że głupolu coś się opił i tak z tana? A jak z rana, z rana ledwo ubrana. Mówję wam chłopy. I coś,dalej popiskuje, coś się opił. Chłopie tak z rana. Czy cza się opiś winem młodym i jeszcze niewyszymiałym by poszaleć? Wszak to jeden dzień kiedy lanie wody jest w skazane. A nawet jak co nieco to i co. Wszak wino kobiety i śpiew! Ech!!!!!!!!!!! I jak polewać to polewać gadać gadać by nie ziewać? Oj nie gadać wiele. Ale Tak w sam raz by uwieść i . Bo kobieta to jak polityka chce być uwiedziona, Nie zwiedziona. Kobieta nie lubi gaduł.Bo gada i nic nie robi. Tylko gada. I dlatego podoba mi się to powiedzenie "Służyć Polsce, słuchać Polaków". Kobiety cza słuchać. Niech mówi, a ty swoje rób. Polewaj ale tak by myślała, że będzie i wino i śpiew a ona jest zjawiskowa. A co, że potem boli głowa. jak wino i śpiew jest takie młode. Coś poszaleć. A było to nawet tak, że w pewnym klasztorze zaczął się objawiać deficyt w beczkach. I nie z wodą oj nie z wodą. Siostra perzełożona tak się zaparła, że postanowiła sprawę zbadać. Podejrzewała, że może to być sprawka zakrystianki, która od czasu do czasu wydawała się nazbyt wesołą. Jednego wieczoru schowała się w piwnicy za beczką i czekała. Rozległy się kroki, potem jakaś postać odkręciła kurek od beczki, nalała szklaneczkę i wypiwszy z błogością westchnęła: O! Jakież pyszne!
Siostra Przełożona postanowiła przestraszyć winowajczynię i zaczęła wydawać zza beczki groźne pomruki:
- Wrrr … Hooo … Brrr … Zyzyzy …
Zakrystianka zdjęta na serio lękiem wykrztusiła:
- Kto tam?
- Diabeł! – wysyczała Siostra Przełożona. Dobra - polewać? Poooooooooooolewaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,15820728,Lech_Walesa__Wracam_do__Solidarnosci___kapitalisci.html#MT Czy to jest szczyt hipokryzji, czy tylko megalomanii?
Zęby bolą jak się czyta. Broda bez włoska. A kawały z brodą opowiada. http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/andrzej-duda-po-zyskuje-kosztem-sld-,10427528874
"Agenci wpływu, żydowscy bankierzy, ropa, gaz – teatr dla ubogich" Ale jaka rada? http://kontrowersje.net/agenci_wp_ywu_ydowscy_bankierzy_ropa_gaz_teatr_dla_ubogich
"Problem w tym, że chyba jednak EuroMajdan nie był wcale taki spontaniczny, jakbyśmy sobie tego życzyli (prokuratura już prowadzi śledztwo w sprawie bytności i szkolenia grupy Ukraińców w Legionowie we wrześniu ub. roku)... teraz wychodzi śledztwo niemieckie, że na Majdanie ze snajperek nie strzelał tylko Berkut... I to się pięknie wpisuje w przerażone, wybałuszone oczy Tuska, po wejściu Rosjan na Krym. Tak jak pisałem - drażnił zza ogrodzenia niedźwiedzia, a tu mu się ogrodzenie skończyło. Tu jeszcze wyleci nie jeden trup z szafy. Może stąd ta powściągliwość UE? Mają świadomość, że to nie taka czysta gra jak nam ją rysują nasze media (ta piękna spontaniczność, to zjednoczenie Ukraińców w chęci bycia w UE, a naprzeciw ten wredny Putin)? Prawie jak na durnowatym, zero-jedynkowym, amerykańskim filmie w stylu "Dnia Niepodległości". Przykro mi, ale coraz bardziej mi śmierdzi ta cała "rewolucja" (cudzysłów jak najbardziej zasadny). Obawiam się też, że Warszawa może być też negatywnym beneficjentem całej tej zadymy.
To jest niestety tak jak się nie prowadzi samodzielnej polityki zagranicznej - daliśmy się wrobić w Irak, w więzienia CIA, tak teraz w Kijów. No, ale cel został osiągnięty. Społeczeństwo się boi, nikt nie zaneguje wydania 10 mld USD na nowe samoloty. Amerykańskie, rzecz jasna." http://dyplomacjafm.blox.pl/2014/04/Komentarz-do-wydarzen-na-Ukrainie-takze-dla.html
Sporo w sieci jest ruskiej agentury trzeba się zastanowić komu Majdan przeszkodził i w czym. Tutaj można mieć już kłopot, ale chociaż chciałabym polskie samoloty to z braku takiej możliwości wybieram amerykańskie bo lepsze niż ruskie. Nie wiem jak naród mnie Tusk nie przestraszył. Śmieszy mnie ostatnio.
Odpowiedź jest jedna i w sumie prosta. Rosja chciała i chce wchłonąć Ukrainę do Unii Euroazjatyckiej. Konsekwentnie przeszkadza w przejściu Ukrainy do strefy wpływów UE. Jak na tym miała wyjść Ukraina, to odrębna sprawa. Wystarczy przypomnieć sobie sytuację Polski. Unia Euroazjatycka to unia słabiaków. Zaniedbana technicznie, technologicznie i do tego skorumpowana na modłę wschodnią. W Unii miała brylować Rosja. Ukraina miała być na poziomie Białorusi i pozostałych jej członków. Czy to jest powód do dumy?
@lexie2010 W kwestii tych samolotów, to ponawiam pytanie: na co nam one? Do osłony nieba potrzebne są skuteczne rakiety i samoloty wsparcia wojsk lądowych. To na pewno nie F-16. Za drogie zabawki. Nas nie stać na zaspokajanie ambicji generałów i politykierów. Jesteśmy zbyt biedni. Rozsądek zawsze podpowiada: jak masz liczyć na kogoś, to licz na siebie. My mamy własny przemysł lotniczy który dzisiaj pracuje na chwałę innych,
Ukraina była gazową potęgą. To właśnie stamtąd zaczęliśmy importować gaz po II wojnie, a w latach 70-tych wydobywano tam prawie 70 miliardów m3 rocznie i eksportowano do zaprzyjaźnionych krajów socjalistycznych. Potem gwałtownie zwiększono produkcję przemysłową opartą na gazie jako rodzimym źródle energii, podobnie jak u nas na węglu, zgazyfikowano kraj, doprowadzając praktycznie darmowy gaz do mieszkańców miast i wsi.
Ukraina była bogatym regionem Związku Radzieckiego, jej PKB przewyższał rosyjski, poziom życia i uprzemysłowienie również. Dlatego i konsumpcja gazu wzrosła do 120 miliardów (8-krotnie więcej niż dzisiaj Polska) w latach 80-tych. Po upadku ZSRR Ukraina zmniejszyła produkcję (wydobywa 20 miliardów m3), stała się krajem importu i tranzytu rosyjskiego gazu
To był cytat:) a mnie interesuje czy Ukraina poradzi sobie bez Rosji? Z takimi zasobami i czy Unia ma gdzie pomóc? Ma tylko komuś zależy żeby się nie dało. Czy Niemcy wspierają pomysł budowy południowego gazociągu i dlaczego? Jak łatwo zdominować państwa w których uzależniony od gazu naród nie przetrzyma zimy a zapasy są małe i na dodatek znikające. Ukrainę czeka dluga droga czy ten znajdujący się wciąż pod czyjąś kuratelą naród temu podoła? U nas też chcą nam wmówić że dwa obozy są, że Polacy się różnią mają inne poglądy a to bzdura zawsze jest jeden naród kto ma rozum niech patrzy na wschód.
A mnie interesuje, czy Rosja udźwignie ciężar Ukrainy? Pisałem wcześniej, że Rosja to kolos na glinianych nogach. Mają dosyć własnych problemów. Doraźnie mogą być zbawicielem dla Ukrainy. Ale czar szybko pryśnie. Co wtedy? Ropa i gaz mają to do siebie, że wymagają dużych nakładów inwestycyjnych. Tymczasem ropa i gaz są coraz głębiej i dalej. Wydobycie jest coraz kosztowniejsze. Rurociągi są coraz starsze. Wymagają odnowy. To też kosztuje. Mnie coraz bardziej pasuje, że Putin chce zrealizować swoją idee fixe, czyli reaktywować ZSRR. To może się nazywać Unia Euroazjatycka, czy Unia Celna. To nie ma znaczenia. On chce podważyć porządek pojałtański. Kto mu w tym przeszkodzi? A my? Będziemy płacić za głupotę i krótkowzroczność naszych rządców. zaczynamy jak zwykle od doopy strony. Ogłaszamy, że wydamy 120 czy 130 mld USD na zbrojenia. I już otacza nas zgraja cwaniaków którzy chcą przejąć te pieniądze. Ciągle do pustych łbów polityków od siedmiu boleści nie dociera, że nie musimy wszyscy jeździć Mercedesami. Są tańsze samochody. Poza tym import ma to do siebie, że wymaga zapewnienia dostaw uzupełniających, serwisu i części zamiennych. A to zależy od interesu dostawcy. Przykładów z otoczenia jest aż nadto.
W Polsce wydobycie krajowe w przeliczeniu na gaz ziemny wysokometanowy osiągnęło 4,4 mld m3 zużywamy ok. 14 mld a ile magazynujemy kto wie? Może ktoś ma inne dane i mnie poprawi?
Rosja dostarcza 35 proc. ropy naftowej dla UE i jest jej głównym dostawcą. Z Rosji pochodzi aż 90 proc. ropy przerabianej w naszych rafineriach (także w rafineriach Orlenu na Litwie i w Czechach). Dostają one rosyjską ropę głównie rurociągiem Przyjaźń biegnącym z Białorusi. W razie problemów z dostawami ze Wschodu mogą sprowadzać surowiec tankowcami poprzez Naftoport w Gdańsku. Moce przeładunkowe tego terminalu pozwalają zaspokoić w pełni zapotrzebowanie obu rafinerii w Polsce.
Międzynarodowa Agencja Energetyki wymaga, by Polska utrzymywała zapasy ropy i gotowych paliw wystarczające na 90 dni.
Zależność w handlu energią między Europą i Rosją jest dwustronna. Ponad 70 proc. dochodów Rosji w twardej walucie zapewnia eksport ropy i gazu, a połowę dochodów budżetu - podatki od wydobycia i handlu tymi surowcami.
Polska sprowadza to paliwo również gazociągiem jamalskim biegnącym do Niemiec oraz przez połączenie z siecią gazociągów na Białorusi. W razie zakłóceń możemy też korzystać z zapasów w podziemnych magazynach. Dzięki łagodnej zimie są napełnione jeszcze w 72 proc.; kryją 1,3 mld m sześc. gazu, co zaspokoiłoby potrzeby Polski na około 30 dni, gdyby import z Rosji ustał całkowicie.
Dane te nie obejmują "zaskórniaków" Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, czyli zapasów w nieoddanych jeszcze do użytku magazynach w Wierzchowicach i Kosakowie.
Magazyny gazu w UE są napełnione niemal w połowie - informuje stowarzyszenie europejskich firm gazowniczych GIE. Też dzięki łagodnej zimie. Według GIE Niemcom starcza gazu z magazynów na 60 dni; Holandii - na 48 dni; Włochom - na kilka miesięcy.
http://www.naszdziennik.pl/ekonomia-gospodarka/75241,opozniony-i-drogi-gazoport.html Trochę aktualnych informacji uzupełniających o gazoporcie w Świnoujściu.
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15837296,Milionowa_kara_nalozona_na_PKP_Polskie_Linie_Kolejowe.html#BoxSlotII3img Nie wiem jak odbiorą to inni, ale dla mnie to jest przejaw kretynizmu urzędniczego. Kara zostanie zapłacona z dochodów PLK. Gdyby karę zapłacił, nawet w jednej dziesiątej wysokości, ktoś personalnie odpowiedzialny z zarządu PLK, byłbym za.
http://www.tv.rp.pl/artykul/873524,1104089-Za-ten-spot-rzad-zaplacil-7-mln-zl--W-rocznice-wejscia-Polski-do-UE.html To się nazywa zwyczajnie. Marnotrastwo grosza publicznego. UE też nie daje za darmo. Gdzie w tym spocie są widoczne te gigantyczne sukcesy Polski w minionym 10-leciu? Ja ich nie widzę. To co pokazano dowodzi tylko skali marnotrawienia publicznych pieniędzy. Drogo i byle jak. Często po prostu niepotrzebnie.
http://bezprzesady.pl/aktualnosci/kto-dal-wczoraj-na-kul-co-ta-uczelnia-ma-wspolnego-z-gloryfikatorami-upa-i-nacjonalistami-na-ukrainie Kto się podejmie obrony stanowiska KUL?
A Witom, Witom Pierniku! A co? A powiem, ze na wierchach, tak jak i na wierchu. A takoż i na strychu jest posprzątane! Ze hej! Tylko ze tak spozirom na te doliny i co widzę? A widzę zadyme. Ze az. I jestem w kropce! Dobrze czy ni? Dobrze czy ni? I po refleksji powiem, ze dobrze. Ba nawet wiencej, ze fest. Bo niech naród uwidzi, ze patologia umie liczyć, wytyka, przytyka, pstryka. I co tam jesce? A syćko co kce. Niech naród uwidzi, że jest jaki jest. A jaki jest, niek sam sobie powie. Bo samo praktykowanie Miłosierdzia Bożego to nic bez rozumu. To zwykła litość. A samo litościo nie pojedzies daleko. A zali z litości nami żundzo, z litości jeszcze nie posprzedawali syćkiego. Z litości nie pomordowali syćkich, z litości nie przegnali syćkich. Tak z litości. Ale podlanej sosem miłości własnej. A zali muso mieć powód dla, którego żondo. a zali jak nie bendzie nas to i ik nie będzie. A zli też z litości paczem jak kociarnia z nacelnym, napalonym kotem licy. Licy ile jest katolików. I licy na kierowanie się litością fałszywie wyprowadzaną z Miłośierdzia Bożego, że im nikt zębów nie policzy. Liczy, że im nkt zębów nie policzy? A zali dziękuję Ci Palikocie, że jesteś tak dobry w swej robocie, że czepiasz się na Katolikach jak pijany na płocie. A zli działaj i czekaj końca. Historia Polski zaczęła się od chrztu i ma 1000 lat. Ale nie myśl, że ja Tobie, Kocie, brat. Działaj i pacz końca. Palikot, Hartman, Senyszyn! To harcowniki dla publiki. A Generały? O to inna kistorja!
Tym razem dzień dobry. Już zacząłem się zastanawiać gdzie Cię tym razem poniosło :) Z tym z Biłgoraja jest odwieczny problem. Toż to absolwent KUL-u! Jako V kolumna w naszym narodzie ma problem, bo mu spadło poniżej minimum i może popaść w niebyt. Więc stara się przypomnieć o swoim istnieniu na wszelkie sposoby. Według sprawdzonego modelu: źle czy dobrze, byle nazwiska nie przekręcili. Hej!!!
No nie! No nie! Pierniku! Jaki problem czyli trudność "Z tym z Biłgoraja" i to jeszcze "odwieczny" ? Nie pojmuję? Napisałem, że ja nie mam z nim problemu. A kto ma to ma w takim razie zagwozdkę. Wydaje mi się, że jednak jest ich niewielu. To tylko tak na użytek propagandy się problem wywołuje. A jeżeli jest on problemem to takim i dla tych, którzy Pali grzmota wywołali. Dla mnie jest ciekawe jak zostanie on rozwiązany? Wczoraj odnotowałem ciekawą rozmowę Kraśki z tym Głąbem. Głąb momentami nie wiedział co Kraśko do niego mówi. Co by świadczyło, że Kraśko wychodził poza ustalony scenariusz. A jednocześnie jakby narzucał jemu kierunek kroczenia. Z którym ony Głąb nie nadążał. I to tak nie nadążał, że szeptem pytał, że już czegoś niepojmuje. No i co? A no, nie udała się tzw. ustawka. I Głąb zaczął być ciuenkim kontrastam. To jest do pojęcia, a nie odpowiedzialność KUL-u za Kapuścianego głąba, którego się wydaliło kiedyś tam. Oj nie obwiniaj Pierniku za kariery uczniów nauczycieli. Co winien nauczyciel, że uczeń jest rozbójnikiem i wpada na rozboju? No co? Czyżby to, że źle Rozbójnika nauczył fachu? A może na rozprawie będzie jeszcze odpowiadał za niedostateczne nauczenie prawem kręcenie. Ej Pierniku. Wszystkiemu winna szkoła i lekarze? Bo albo źle nauczą, albo nie wyleczą, albo wyleczyli a nie zainfekowali. No nie miałem pójść spokojnie trawić dobry obiadek. A tu mnie Piernik ożywił. I nici z poobiedniej drzemki. A tam! Dzięki Pierniku zyskam na uroku i na wadze. Pozdro Pierniku.
Widzis Pierniku,że jak się straciło płynność finansowo to siedzi się na życi. Co niech będzie dla Ciebie nauko. Hej! Ale idzie ku lepsemu. Łod kujemy się i będziemy wojażować. Co w lipcu powinno się ziścić. Pozdro i nara! Hej!!!!!!!!!
Góralu, nie odwracaj kota ogonem. Nie traktuj wszystkiego co piszę dosłownie. Bimbrownik ani mnie ziębi, ani grzeje. Chciał zaistnieć w polityce, ale polityk z niego jak z koziej rzyci szafa pancerna. U nas scena obsadzona od prawej do lewej strony, więc nowi mogą robić tylko za przystawki. On nią był. Dzisiaj przygotowywane jest już nowe rozdanie i on nie bardzo może znaleźć miejsce dla siebie. Stąd jego problem. Dla porządku przypomnę, że zaczynał z prawej strony. To było dość dawno, to fakt. Wątpię, czy będąc na KUL-u myślał już o pójściu w politykę. Czym się kierował idąc w politykę? Nie wiem. Z ciekawości? Z nudów? Z nakazu? Czyjego?
Piernik a skąd Ci przyszło do Twojej głowy, że ja lubię do kota zabierać się od ogona? No, no! Znasz się na góralszczyźnie. Nie rusza mnie posądzenie Twe! Hej! Ludzie Piernik się zna na seksie? Czy nie?
A co to takiego ten "układ warszawski"? http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,15845195,Proces_ws__ukladu_warszawskiego__co_Piskorski_wie.html A Piskorskiemu przydałaby się dieta odchudzająca, nawet na koszt państwa. Dla zdrowia. Oczywiście jego :(
Za LezurJ'a rząd się wyżywił sam. A za Tuska i doradca prezydenta dostanie na chlebuś. http://www.rp.pl/artykul/1081230,1104833-Doradca-prezydenta-w-firmie--ktora-zrobila-unijny-spot.html
Rulewski coś tam postękiwał. Było to jednak tak na zasadzie a co mi tam. I bardzo nie przekonywując. Bo co można powiedzieć? Jeszcze tylko taki zapalczywiec jak Olszewski z pokraśniałym obliczem, niezgorszony niczym. Jak w hipnozie staje na rubieży i wysoko w nieklasyfikowany sposób nadaje-mierzy. Słuchałem jak debatował z p. A. Dudą. Duda naprawdę z klasą. Ale niestety z jakąś bezradnością racjonalnie argumentował. Był bezradny na głupotę zacietrzewioną Olszewskiego. Nie potrafił wejść w konwencję magla. Widać było, że to inna liga Duda /Kraków/ niż głupio pyskaty Olszowski /Bydgoszcz/
Olszewski, czy jak kto woli Kierbel, należy do grona tych o których mówią: a tak się dobrze zapowiadał! Nie wiadomo jak daleko zajdzie, ale dotychczasowe "osiągnięcia" chwały mu nie przynoszą.
To nie jest jedyny głos w tej sprawie: "Po drugie , i to jest nawet jeszcze gorsze niż sięganie partyjną łapą do publicznego skarbca, spot ów bazuje na jednym przekazie: Polacy byli nic nie warci, dopóki UE nie sypnęła kasy i nie zrobiła tu raju do gry w piłkę. To ta haniebna treść jest największym skandalem tego filmiku. Polacy w latach 1990tych, którzy heroicznie zmagali się ze skutkami „planu Balcerowicza” i warunkami ekonomicznymi narzuconymi przez reformatorów zewnętrznych, pokazani są groteskowo. A powinno oddać się im szacunek i hołd za to, że zamiast paść się na złodziejskich prywatyzacjach i lewych pieniądzach z FOZZ, zakładali „Jarmark Europa” i radzili sobie. To pracy tych ludzi pan Tusk zawdzięcza to, że jest dzisiaj premierem kraju, który ma jako-taki potencjał i możliwości samodzielnego działania. Nie wolno się śmiać z polskiej biedy i polskiej zaradności lat 1990tych! A potem nastaje, według historii opowiedzianej w spocie, Unia Europejska i buduje nam nową Polskę. "
Nigdy nie zapomnę "Nocnej zmiany". Tak i ten spod ciemnej gwiazdy zmanipulowany filmik. Przywołuje mi na pamięć tamto wydarzenie. Jak kombinatorzy i spekulanci zliczali ile to mają sił by rozpocząć odwracanie historii. Właśnie tak to odbieram. Jako spotkanie nocą spekulantów, którego teraz głosami głupków mamy na czele platformy obywatelskiej. Tak jak kiedyś mieliśmy milicję obywatelską. Nazywaną bijącym sercem partii. Tak teraz mamy platform obywatelską z sercem przepełnionym miłością do obywateli. I to tak przepełnionym, że z tego serca aż się ulewa. Co widać jak wysyła pałającymi wargami niesiołszczyzna na szczaw i mirabelki. Nic mnie nie zaskakuje.Wiem jeszcze to, że kij ma dwa końce. Szują się jest z urodzenia i predyspozycje przynosi na świat i kształtuje w domu.A wychowanie instytucjonalne może być tylko uzupełnieniem. I dlatego tak bardzo chcą uzupełniać wychowywać już od kołyski. Kumasz czy nie? A nie kumaj! Twa sprawa.
O rozbójnikach, rozbójnictwie i rozbojach. Ale ja nie jakiś tam wizjoner! Ale z najlepszymi życzeniami dla Piernika. http://www.naszdziennik.pl/mysl-felieton/75523,wspolnota-rozbojnicza-dala-glos.html
Strażniczki z obozów zagłady - "piękne bestie" http://konflikty.wp.pl/kat,1020231,title,Strazniczki-z-obozow-zaglady-piekne-bestie,wid,13092415,wiadomosc.html?ticaid=1129d4 Ja nic nie sugeruje. Ja jestem ślepy. Temperuje swą fantazję. Ale plan pierwszy kogoś przypomina. Czy nie?
Ale Dżolo z PGR-u jest czujny i gotowy bronić szefa!:)))))))))) http://www.youtube.com/watch?v=Xx2VxVVzUtI&feature=youtu.be To tak na zakończenie tego wątku.
No następny co odwraca kota ogonem! http://wpolityce.pl/polityka/192865-kaczynski-na-gubalowce-zbudujemy-taki-polski-dom-w-ktorym-bedzie-praca-bezpieczenstwo-i-dbalosc-o-rodzine
Judasz był Żydem http://pl.wikipedia.org/wiki/Judasz_Iskariota. Co do przedstawiciela Biłgoraja nic nie wiem. Poza tym, że są jakieś niejasności względem zachowania jego ojca wobec przedstawicieli tej nacji.
Rany Julek poranne. W telewizji reklamują wibratory do uszu. Tylko nie podają czy orgazm uszny jest osiągalny. Czyżby palikoci pomysł z jego wibratorem był już nieaktualny? Koniec świata!!!! Jestem jakiś nienormalny. Dobrze słyszę, żaden wibrator jest mi nie poczebny. Ani tamten, ani ten. Urodzić nie mogę. Czy ze mną coś nie tak? Co ekspercie od góralszczyzny! Łobracamy kota?
Zbliżają się pierwsze z serii wybory i nasila się wysyp obiecanek na rzecz potencjalnych wyborców. To nic nie kosztuje, a zawsze znajdą się tacy co to łykną. Im więcej ogólników, tym lepiej. Ciągle nie możemy doczekać się sytuacji, że elektorat będzie te obiecanki weryfikował przed kolejnymi wyborami. Najlepiej, jak zwykle, wychodzą ci którzy nic nie obiecują i słowa dotrzymują.
Ło w ciurności! Ło w ciurności! Nie pogadas! Piernik jakisi POdmieniony. Ślizga sie jakby świżo ze ślizgawki wrócił. Co się dzieje? Co sie dzieje. Żaden temat mu nie podchodzi. Mam. Wyłudzenie w związku i na okoliczność założenia firmy. Ale tempo. Fakultatywny haracz- 190 zł. A co! I to Warszawa z ul Jana Pawła. Bożesz Ty mój!
Pierniku wiele się od Ciebie nauczyłem. Czerpałem zachłannie. Uważałem, że jestem jakoś dłużny. Dlatego tak jak potrafiłem okazałem wdzięczność. Dziękuję Pierniku. http://www.youtube.com/watch?v=fX_rpjz2o5w&feature=kp
Góralu, po raz kolejny zaskakujesz mnie. Mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Może się czegoś domyślam? Może. Wdzięczność. Za co? Tyś normalny człowiek a nie jakieś dziecko specjalnej troski. Zresztą, im też coś się od życia należy. Ale to nie ma nic do rzeczy.
http://www.rp.pl/artykul/16,1105146-Podgrzewanie-nastrojow-militarnych.html Zastanawiam się, czy nie byłoby lepiej gdyby kandydatka na europosłankę zaczęła od ... wizyty w gabinecie psychoterapeutycznym? byłby z tego jakiś pożytek.
http://www.rp.pl/artykul/40,1105246-SBU--Porwani-obserwatorzy-OBWE-przetrzymywani-w-nieludzkich-warunkach.html To wydarzenie pokazuje skalę zawirowań na Ukrainie i jednocześnie bezradność tzw. świata zachodniego. Paru gnojków popieranych jawnie przez Rosję robi co chce, a "cywilizowany" świat bezradnie przygląda się i zastanawia co oni zrobią jeszcze?
Dzisiejszy dzień, jak i poprzednie, przynoszą wysyp dyskusji na temat kanonizacji błogosławionego Jana Pawła II. Jest to jak najbardziej zrozumiałe, bo to temat jak to się mówi na czasie. Zastanawia mnie jednak dlaczego w mediach tzw. głównego nurtu królują dyskutanci spod znaku lewicy, zadeklarowanych ateistów i ludzi jawnie wrodzy Kościołowi? Jak to się ma do faktu, że w Polsce zdecydowanie przeważają wyznawcy tej wiary? Oni nie mają nic do powiedzenia, czy tylko ich zdanie się nie liczy?
W związku z uroczystościami w Rzymie przebywają tam: prezydent RP, premier RP, marszałkowie Sejmu i Senatu. Na miejscu nad losami Polski czuwa Opatrzność i ... wicemarszałek Sejmu J. Wenderlich /SLD/. Gdzie jest kabaret, a gdzie samo życie?
http://niezalezna.pl/54538-arcybiskup-zidentyfikowany-jako-komunistyczny-agent-w-watykanie-przechodzi-na-emeryture Jak widać, nie wszystko udało się posprzątać :)
http://wpolityce.pl/kosciol/193022-walesa-uklakl-przed-franciszkiem-kopacz-dygnela-a-pierwsza-dama-byla-zdumiona-zobacz-zdjecia-z-audiencji Wiele mówiące zdjęcia z audiencji obecnego i byłych prezydentów RP u papieża Franciszka.
Kolejny dowód na to, że w kwestii ukraińskiej trzeba być ostrożnym z komentarzami. Informacja „Rzeczpospolitej” http://www.rp.pl/artykul/40,1105408-Bezczelna-gra-Kremla.html?p=1 „Ośmiu obserwatorów OBWE schwytanych w piątek przez rosyjskich separatystów w Słowiańsku zostało w niedzielę pokazanych dziennikarzom. – Nie jesteśmy zakładnikami, ale gośćmi pana majora – oświadczył w raczej niewojskowym stylu szef misji, niemiecki pułkownik Axel Schneider. – Z całego serca chcemy jak najszybciej wrócić do naszych krajów – dodał.” Tymczasem o tych obserwatorach OBWE czytam że „uprowadzeni nie są członkami misji obserwacyjnej OBWE, lecz bilateralnej misji, podjętej pod kierownictwem centrum weryfikacyjnego Bundeswehry na zaproszenie ukraińskiego rządu.” Taką informację podał wicedyrektor Centrum Zapobiegania Konfliktom OBWE Claus Neukirch, występując w programie informacyjnym ZiB24 austriackiej telewizji publicznej ORF. http://www.naszdziennik.pl/swiat/75646,obwe-liczy-na-szybki-kontakt-z-uprowadzonymi-obserwatorami.html
http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/75059,upior-w-pienieznie.html Przypadek upamiętniania gen. Czerniachowskiego stawia pod znakiem zapytania naszą suwerenność. Bez wnikania w szczegóły widać, że Rosji zależy wyłącznie na jątrzeniu. A Polska, jak zwykle, jest bezradna.
Tekst jak najbardziej na czasie. http://wyborcza.pl/1,75968,15867993,Europa_nie_rozumie_Rosji__bo_nie_chce.html?v=1&obxx=15867993#opinions Jest o czym myśleć. Jean-Claude Juncker nie jest człowiekiem znikąd. Był premierem rządu Luksemburga. Można się zastanawiać jakie on może mieć międzynarodowe doświadczenie polityczne? Był szefem niewielkiego państwa, ale bardzo zamożnego. Można wręcz powiedzieć, że to sybaryta. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, będzie szefem Komisji Europejskiej, będzie miał realny wpływ na politykę UE. Kolejna C. Ashton. Tym razem nie w spódnicy. Ten człowiek nie ma zielonego pojęcia do czego zdolna jest Rosja i do czego zdolny jest Putin.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15873089,Ukrainski_minister_sprawiedliwosci__Ukraina_stracila.html#BoxWiadTxt Media są zajęte oceną skuteczności sankcji wobec Rosji, a tymczasem Ukraina ponosi realne straty. Czym i kiedy je zrekompensuje?
Mer Charkowa przewieziony na leczenie do Izraela Postrzelony wczoraj przez nieznanych sprawców mer Charkowa Hennadij Kernes, który jest w ciężkim stanie, został przewieziony w nocy na leczenie do Izraela. http://www.rp.pl/artykul/40,1105822-Ukraina--zakladnicy-uwolnieni.html
http://www.rp.pl/artykul/40,1106069-Prokurator-Generalny-Ukrainy--Janukowycz-wywiozl-do-Rosji-32-miliardy-dolarow.html Odnoszę wrażenie, że robi się z nas idiotów. Janukowycz był tylko prezydentem Ukrainy. Nie był ministrem finansów, ani prezesem Banku Ukrainy. Musiał mieć wspólników. 32 mld USD to sporo. Ile czasu trwało wywożenie? To raczej nie była gotówka. Prędzej przelewy elektroniczne. gdzie poszły te pieniądze? Na czyjeś prywatne konta, czy jako depozyt państwa? W to ostatnie szczerze wątpię. Na koniec, czy my musimy się bezpośrednio w to angażować? Nie wystarczy postawa kibica? Tak robi większość członków UE.
http://kontrowersje.net/tusk_wypad_na_konferencji_lepiej_od_chlebowskiego_bo_si_nie_spoci_udaj_c_niewinnego Z wersji przedstawionej przez MatkaKurka najbardziej przemawia do mnie to, że Piskorski nie wystąpiłby ze swoimi rewelacjami, gdyby nie miał silnego wsparcia "niewidzialnej ręki". Kwestia wiarygodności jest też nie do pominięcia. W końcu są to informacje z pierwszej ręki. Poza tym ... boję się o zdrowie Piskorskiego ;(
http://niezalezna.pl/47747-zmarl-wiktor-kubiak-tajemniczy-ojciec-chrzestny-donalda-tuska Sprawy stare i zapomniane. Ale ... wydaje mi się, że jest między nimi jakiś związek.
Chyba wiem gdzie mi się zapodział Góral. Nie wiem tylko, czy z robił to transportem własnym, czy poleciał z Popradu? Ale to chyba sam mi powie. Jak wróci.
- Nie jestem naiwna - oczy mam zawsze otwarte szerzej niż inni i wiem, że tam gdzie są wielkie pieniądze i jeszcze większa popularność, układy zapukają wcześniej niż później. A jak już zapukają, to my, sportowcy, powinniśmy je perfidnie wykorzystywać. Nigdy na odwrót. Niech politycy budują nam trasy, stadiony, hale. Niech szukają funduszy na propagowanie zdrowego stylu życia. Niech zadbają o wyczynowców. W zamian mogą robić sobie z nami zdjęcia, podpinać pod sukces, ocieplać wizerunek. Nie ma sprawy, coś za coś - kontynuuje polska mistrzyni.
OdpowiedzUsuńJustyna Kowalczyk skomentowała też wejście do polityki trójki polskich sportowców - Katarzyny Rogowiec, Otylii Jędrzejczak i Tomasza Adamka.
- Oni postanowili przekroczyć tę magiczną granicę sportowej ułudy. Po cholerę im to? Pojęcia nie mam, choć motywację próbuję zrozumieć i będę mocno trzymać za nich kciuki. Żeby moich obaw nie potwierdzili. Sportowcy w polityce ryzykują najwięcej, bo jest niemal pewnym, że większość z tych ludzi zawiodą i to nie do końca z własnej winy. Nie spełnią swoich obietnic, bo nie będą mieć na wiele spraw żadnego wpływu. Jak dla mnie to wyjątkowo frustrująca wizja, dlatego wyborczym jedynkom z każdej politycznej strony, mówiłam wyraźne "nie". A decyzji Kasi, Oti i Tomka dalej nie rozumiem - zakończyła mistrzyni olimpijska.
http://www.przegladsportowy.pl/justyna-kowalczyk,kategoria,12378.html
http://www.youtube.com/watch?v=jxRvhoGuBxo
OdpowiedzUsuńhttp://www.youtube.com/watch?v=USQpd6P7rko
OdpowiedzUsuńhttp://www.rp.pl/artykul/9160,1103130-Kwasniewski--Na-Ukrainie-zawiodl-nie-polski-wywiad.html?p=1
OdpowiedzUsuńJak się czyta takie wypociny plus komentarze, można powiedzieć krótko: żal doopę ściska. Jakim ekspertem od polityki wschodniej jest dzisiaj Kwach? Jakim autorytetem jest dzisiaj Kwach?
To co się dzisiaj dzieje na Ukrainie, nie spadło z księżyca. To się nie stało z dnia na dzień. Dlaczego mamy ciągle być chłopcami do bicia? Na Ukrainie działają wszystkie liczące się wywiady. Dlaczego obwiniać tylko polski wywiad? Co robił kontrwywiad ukraiński? Ta sytuacja potwierdza jedno, że niezależnie od rozwoju techniki najważniejszy jest wywiad agenturalny.
Gdzie byli politycy świata zachodniego, wywiady tych państw, kiedy Rosja wykupywała pola naftowe i rurociągi wokół Europy Zachodniej, ograniczając dostawy do własności Gazpromu?
Szkoda, że Polska nie potrafi wyciągać wniosków z rozwijającej się sytuacji. Wybór jest szeroki. Postawa Słowacji, Węgier, Niemiec, Francji, Wlk. Brytanii. Do wyboru, do koloru. Każdy pilnuje swego interesu. Tylko nie my.
To jakaś choroba.
@stary.piernik zgadzam sie w całości tylko od Ukraińskiego wywiadu nie oczekuje jeszcze tyle co od polskiego to państwo swoją drogą fenomen największe w Europie nie licząc Rosji, ma chyba najkrótszą historię wolnego kraju.
UsuńDlaczego napisałam z dużej litery? Może podświadomie trzymam za nich kciuki:)
UsuńBłogosławionych,Radosnych Świąt Wielkiej Nocy. Nie lękania się wchodzenia pod górkę, stawania na szczycie. Każda zadyszka zawsze minie, oddech się wyrówna. A widoki ze szczytu będą cieszyć i radować. Rozwijając życzenia powiem jeszcze tylko tyle, że dziękuję za takiego Towarzysz i przewodnika wchodzenia na górkę jakim dla mnie jest @stary.piernik. Wędrówka z Nim jest nienużąca, niejednokrotnie mija niepostrzeżenie. Choć czasami mam zadyszkę, lecz oddech się wyrównuje i mogę dalej. Tak więc Pierniku Tobie specjalne życzenia na okoliczność naszych wspólnych wzlotów i upadków. Najważniejsze by powstać i iść dalej, do celu wzajemnego poznawania się.
OdpowiedzUsuń@@Lexie, Joaszko i Marku Z całego serca najlepsze życzenia To niezwykła okazja. Dla mnie szczególna. Myślę o Was. I szkoda, że Was nie ma z nami, Czyli z Piernikiem i moją, choć Was nie znam tak jak Piernika. Myśli i dobre życzenia niech do Was polecą. Jesteście gdzieś. Dla mnie nieważne czy tylko nickiem, czy jakąś fantazją. Ktoś dobrych ludzi narysował.
Pozdrawiam i życzę najlepiej jak potrafię.
Dziękuję! Ze swojej strony dołączam się do tych życzeń zwłaszcza dla @Joaszki i @Marka. Ciepło też okazji świąt pozdrawiam naszego @anonima i wszystkich, którzy na nasz blog zabłądzą bez względu na to czy się z nami zgadzają czy też mają odmienne poglądy. Pozdrawiam też i życzę samych łask płynących z Grobu Pańskiego, który dzisiaj uczy nas, że każdy trud i każde cierpienie ma sens, @staremupiernikowi i @góralowi. Niech Pan Jezus Zmartwychwstały prowadzi was spokojnie do Swojej przystani a czasem da w tej drodze odpocząć od trudów.
OdpowiedzUsuńJa, niejako tradycyjnie, życzę Wszystkim Stałym Bywalcom i tym, którzy pojawiają się przypadkowo, zdrowych i wesołych, Świąt Wielkanocnych, smacznego jajka i obfitego dyngusa, a nade wszystko spokojnych, spędzonych w gronie rodzinnym i osób bliskich.
OdpowiedzUsuńDziękuję za życzenia @Lexie i @Góralowi.
Po ilości wejść na stronę wnioskuję, że ciekawskich nie brakuje, chociaż nie wszystkim chce się napisać parę słów. Każdy z nas coś dobrego dla innych robi, a kto inny to ocenia.
Wesołych Świąt Wszystkim bez wyjątku.
O tym, jak po telewizyjnym show feministka przestała być feministką - Co na to tow. Dżęder?
OdpowiedzUsuńhttp://joemonster.org/art/27365/O_tym_jak_po_telewizyjnym_show_feministka_przestala_byc_feministka
http://deser.pl/deser/1,111858,15816370,Prezydent_Komorowski_zobaczyl_placzaca_dziewczynke_.html#CukVid
OdpowiedzUsuńMiał szczęście, że nie został posądzony o skłonności pedofilskie :0)))
Zwycięskie Alleluja niech rozbrzmiewa i napełnia Ziemię oraz niech będzie źródłem radości i pokoju w Chrystusie Zmartwychwstałym !
OdpowiedzUsuńWszystkim (piszącym i czytającym) życzę wszelkiego dobra i radości na nadchodzący czas,
@staremu piernikowi i @goralowi zdrowia i wytrwałości -czytam Was co wieczór i gdyby Was tu nie był
to czegoś by mi brakowało
@markowi,który został tu wspomniany,by szybko naprawił karuzelę,bo coś przestała się kręcić ostatnio
@lexie i @joaszce by nigdy nie utraciły wrażliwości ,przyzwoitości i empatii,które prezentują w swoich wpisach.
Wszelkiej pomyślności od stałej czytelniczki!
Z wszystkich wymienionych zabrakło chyba @gsl202.
UsuńCzyżby?
Niemożliwe. A może?
Niestety,nie. Mnie też brakuje jej wpisów..
OdpowiedzUsuńTrzeba by sięgnąć głęboko do pamięci żeby trafnie wytypować.
UsuńNa @Katarynie pisywała @Marie, ale to było tak dawno ...
Może kiedy indziej?
Niejako przy okazji stwierdziłem, że bardzo mało Pań pisywało merytorycznie na @katarynie. O "zagłuszarkach" nie wspominam.
UsuńZ tych które pominąłem przypominam sobie jeszcze @ala-alaala i jeszcze jedna, też @ad...
Pierniku. Zacząłem obcować z @Kataryną na początku sierpnia 2010 roku. Nie pamiętam @Marie oraz ala-alaala oraz @ad...
UsuńAle mogę mieć sklerozę. Co by było jak na moje lata normalne!
Pozdrawiam serdecznie.
Ja to w ramach przypomnienia sprawdziłem. Ostatnie to @adgam34.
UsuńWszystko pewniaki :)
Poza tym, skleroza nie boli. Tak słyszałem.
UsuńWesołego Alleluja! :)
OdpowiedzUsuńZdrowych, spokojnych i pogodnych Świąt dla Wszystkich piszących oraz czytających :)
ps. Dziękuję za życzenia i miłe słowa od Anonimowej Czytelniczki :)
pozdrawiam
Wróciłem ze Mszy rezurekcyjnej. To wspaniałe. 3 godziny mijają w niezwykłej atmosferze. Czekamy z rodziną na tę Mszę z tak piękną, bogatą oprawą. Warto. Szczególnie bogate brzmienie i profesjonalizm chóru dają moc i siłę faktom Zmartwychwstania Pańskiego. Może nie potrafię przekazać. Odbieramy tak jak żyjemy, prosto i nieskomplikowanie.
OdpowiedzUsuńWidzę, że możemy być w niemal jakimś połączeniu. Ludzi nie znających się bezpośrednio. Jednak związani wspólnotą odczuwania spraw codziennych. Co do Gsl202 to czuję się jakoś dziwnie. Ponieważ do dziś pamiętam, że to był wrzesień, tak w okolicach 20 września roku 2012 jak przestała się pokazywać. Ona gdzieś jest. Miała mnie poprowadzić po Krakowie. I znikła. Ja poradziłem sobie. Za przyczyną mojego syna. Gsl 202 była bardzo sympatyczna. Miałem dojechać na grób śp.Wassermana. Jakie to dawne czasy.
Pozdrawiam Wszystkich jesteście super.
Dobry wieczór Góralu.
UsuńA propos Mszy rezurekcyjnej. Za mojej młodości to ta msza była w niedziele wcześnie rano. Teraz jest już w sobotę wieczorem i też nie o tej samej porze.
Co to się porobiło?
Witam Pierniku.
UsuńPowiem Ci, że nie mogę się z tą zmianą pogodzić. Za moich młodych lat chodziło się właśnie na szóstą rano. Pamiętam jak dziadek z ojcem stroili pojazd napędzany owsem. Siadaliśmy i jechaliśmy. Do kościoła było niedaleko. Ale jazda musiała być. Konie szły jakoś inaczej niż zwykle. Były jakieś wyprężone. Krok miały sprężysty. Parskały. Zachowywały się jakby wiedziały co będzie się działo w drodze powrotnej. A działo się. Nieraz był taki rwetes, że trzymaj się kto może powietrza. Otóż odbywały się wyścigi kto pierwszy z końskiego parkingu wydobędzie się. I dojedzie do chałupy jako lider. To była jazda. Do kościoła jechaliśmy z galanterią, na elegancko. Wracaliśmy już na ostro i tak by nie wypaść z pojazdy. Co polegało na tym by ulokować się głęboko na wozie między dłubankami. Ale była jazda. No wręcz F1.!!!
I powiedz, komu to przeszkadzało?
UsuńA jeszcze Pierniku to strzelanie z petard! Wiedzieliśmy, że będzie. Ale każdy się czół w obowiązku być przestraszony. Wracając do jazdy. To musieliśmy przejechać przez potok. Przeprawa przez tę płytką wodę w poprzek dawała to, że jechało się nieco dłużej. Było się jednak suchym. By być szybciej od sąsiadów można było pojechać potokiem. Ale to była masakra. Wytrzęsło jak nie wiem i nie było na nikim suchej nitki. Nie ma już teraz takich rozrywek. Jadą fury, skóry i komóry. I gdzie tam by pojechały potokiem. A i baby w tych kusych kieckach na furę by nie wlazły. Na dodatek obute w koturn. Szkoda.
UsuńPamiętam jeszcze jak gazda nie mógł się w pierwsze święto położyć na drzemką. To była mordęga. A dlatego nie mógł spocząć po obiedzie i cały dzień. Ponieważ zboże by wyległo. Cudowne czasy łącznie z tą Rezurekcją o szóstej rano.
Strzelało się z kalichlorku. Pamiętasz co to było?
UsuńStrzelało się z kalichlorku. Pamiętasz co to było?
OdpowiedzUsuńTo był karbit?
UsuńDokładnie karbid, czyli http://pl.wikipedia.org/wiki/Karbid
UsuńWłaśnie słyszę jak za oknem strzelają. Po górach aż są błyski.
UsuńNo dobrze, tośmy se postrzelali ;0)
OdpowiedzUsuńDobranoc.
W tej chwili słychać strzały i widać, a patrzę z góry, błyski.
UsuńDobranoc Pierniku.
„Non est hic” Pan zmartwychwstał radujmy się i świętujmy.
UsuńPrawdziwie Zmartwychwstał.
UsuńLanie wody! Co to takiego? Jak to jest na tym świecie. Raz do roku każdemu wolno. Ba wolno. Cza tak lać byś Ty polał. A ciebie nie dosięgło. To właśnie polewanie. Cza wstać rano, rano, raniusieńko, rano, po rosie! I wcale nie chodzi o wygnanie Wołków. Tylko o polanie. Popatrzta i polewasz swą połowicę i wcale Ona nie jest wściekła. Tylko popiskuje. W idź że głupolu coś się opił i tak z tana? A jak z rana, z rana ledwo ubrana. Mówję wam chłopy. I coś,dalej popiskuje, coś się opił. Chłopie tak z rana. Czy cza się opiś winem młodym i jeszcze niewyszymiałym by poszaleć? Wszak to jeden dzień kiedy lanie wody jest w skazane. A nawet jak co nieco to i co. Wszak wino kobiety i śpiew! Ech!!!!!!!!!!!
OdpowiedzUsuńI jak polewać to polewać gadać gadać by nie ziewać? Oj nie gadać wiele. Ale Tak w sam raz by uwieść i . Bo kobieta to jak polityka chce być uwiedziona, Nie zwiedziona. Kobieta nie lubi gaduł.Bo gada i nic nie robi. Tylko gada. I dlatego podoba mi się to powiedzenie "Służyć Polsce, słuchać Polaków". Kobiety cza słuchać. Niech mówi, a ty swoje rób. Polewaj ale tak by myślała, że będzie i wino i śpiew a ona jest zjawiskowa. A co, że potem boli głowa. jak wino i śpiew jest takie młode. Coś poszaleć. A było to nawet tak, że w pewnym klasztorze zaczął się objawiać deficyt w beczkach. I nie z wodą oj nie z wodą. Siostra perzełożona tak się zaparła, że postanowiła sprawę zbadać. Podejrzewała, że może to być sprawka zakrystianki, która od czasu do czasu wydawała się nazbyt wesołą. Jednego wieczoru schowała się w piwnicy za beczką i czekała. Rozległy się kroki, potem jakaś postać odkręciła kurek od beczki, nalała szklaneczkę i wypiwszy z błogością westchnęła:
O! Jakież pyszne!
Siostra Przełożona postanowiła przestraszyć winowajczynię i zaczęła wydawać zza beczki groźne pomruki:
- Wrrr … Hooo … Brrr … Zyzyzy …
Zakrystianka zdjęta na serio lękiem wykrztusiła:
- Kto tam?
- Diabeł! – wysyczała Siostra Przełożona.
Dobra - polewać? Poooooooooooolewaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ale jo nie bedę Was już disok strasył Beeeeeeeeeeeeeeeeee!
OdpowiedzUsuńhttp://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,15820728,Lech_Walesa__Wracam_do__Solidarnosci___kapitalisci.html#MT
OdpowiedzUsuńCzy to jest szczyt hipokryzji, czy tylko megalomanii?
Zęby bolą jak się czyta. Broda bez włoska. A kawały z brodą opowiada. http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/andrzej-duda-po-zyskuje-kosztem-sld-,10427528874
OdpowiedzUsuń"Agenci wpływu, żydowscy bankierzy, ropa, gaz – teatr dla ubogich"
OdpowiedzUsuńAle jaka rada?
http://kontrowersje.net/agenci_wp_ywu_ydowscy_bankierzy_ropa_gaz_teatr_dla_ubogich
@Lexie 2010 Rodak. http://tomaszadamek.com.pl/pl/blog/post/255/
OdpowiedzUsuń"Problem w tym, że chyba jednak EuroMajdan nie był wcale taki spontaniczny, jakbyśmy sobie tego życzyli (prokuratura już prowadzi śledztwo w sprawie bytności i szkolenia grupy Ukraińców w Legionowie we wrześniu ub. roku)... teraz wychodzi śledztwo niemieckie, że na Majdanie ze snajperek nie strzelał tylko Berkut... I to się pięknie wpisuje w przerażone, wybałuszone oczy Tuska, po wejściu Rosjan na Krym. Tak jak pisałem - drażnił zza ogrodzenia niedźwiedzia, a tu mu się ogrodzenie skończyło. Tu jeszcze wyleci nie jeden trup z szafy. Może stąd ta powściągliwość UE? Mają świadomość, że to nie taka czysta gra jak nam ją rysują nasze media (ta piękna spontaniczność, to zjednoczenie Ukraińców w chęci bycia w UE, a naprzeciw ten wredny Putin)? Prawie jak na durnowatym, zero-jedynkowym, amerykańskim filmie w stylu "Dnia Niepodległości". Przykro mi, ale coraz bardziej mi śmierdzi ta cała "rewolucja" (cudzysłów jak najbardziej zasadny). Obawiam się też, że Warszawa może być też negatywnym beneficjentem całej tej zadymy.
OdpowiedzUsuńTo jest niestety tak jak się nie prowadzi samodzielnej polityki zagranicznej - daliśmy się wrobić w Irak, w więzienia CIA, tak teraz w Kijów. No, ale cel został osiągnięty. Społeczeństwo się boi, nikt nie zaneguje wydania 10 mld USD na nowe samoloty. Amerykańskie, rzecz jasna."
http://dyplomacjafm.blox.pl/2014/04/Komentarz-do-wydarzen-na-Ukrainie-takze-dla.html
Sporo w sieci jest ruskiej agentury trzeba się zastanowić komu Majdan przeszkodził i w czym. Tutaj można mieć już kłopot, ale chociaż chciałabym polskie samoloty to z braku takiej możliwości wybieram amerykańskie bo lepsze niż ruskie. Nie wiem jak naród mnie Tusk nie przestraszył. Śmieszy mnie ostatnio.
OdpowiedzUsuńOdpowiedź jest jedna i w sumie prosta. Rosja chciała i chce wchłonąć Ukrainę do Unii Euroazjatyckiej. Konsekwentnie przeszkadza w przejściu Ukrainy do strefy wpływów UE. Jak na tym miała wyjść Ukraina, to odrębna sprawa. Wystarczy przypomnieć sobie sytuację Polski. Unia Euroazjatycka to unia słabiaków. Zaniedbana technicznie, technologicznie i do tego skorumpowana na modłę wschodnią. W Unii miała brylować Rosja. Ukraina miała być na poziomie Białorusi i pozostałych jej członków. Czy to jest powód do dumy?
Usuń@lexie2010
UsuńW kwestii tych samolotów, to ponawiam pytanie: na co nam one? Do osłony nieba potrzebne są skuteczne rakiety i samoloty wsparcia wojsk lądowych. To na pewno nie F-16. Za drogie zabawki. Nas nie stać na zaspokajanie ambicji generałów i politykierów. Jesteśmy zbyt biedni.
Rozsądek zawsze podpowiada: jak masz liczyć na kogoś, to licz na siebie. My mamy własny przemysł lotniczy który dzisiaj pracuje na chwałę innych,
http://szczesniak.pl/2633
OdpowiedzUsuńUkraina była gazową potęgą. To właśnie stamtąd zaczęliśmy importować gaz po II wojnie, a w latach 70-tych wydobywano tam prawie 70 miliardów m3 rocznie i eksportowano do zaprzyjaźnionych krajów socjalistycznych. Potem gwałtownie zwiększono produkcję przemysłową opartą na gazie jako rodzimym źródle energii, podobnie jak u nas na węglu, zgazyfikowano kraj, doprowadzając praktycznie darmowy gaz do mieszkańców miast i wsi.
OdpowiedzUsuńUkraina była bogatym regionem Związku Radzieckiego, jej PKB przewyższał rosyjski, poziom życia i uprzemysłowienie również. Dlatego i konsumpcja gazu wzrosła do 120 miliardów (8-krotnie więcej niż dzisiaj Polska) w latach 80-tych. Po upadku ZSRR Ukraina zmniejszyła produkcję (wydobywa 20 miliardów m3), stała się krajem importu i tranzytu rosyjskiego gazu
To był cytat:) a mnie interesuje czy Ukraina poradzi sobie bez Rosji? Z takimi zasobami i czy Unia ma gdzie pomóc? Ma tylko komuś zależy żeby się nie dało. Czy Niemcy wspierają pomysł budowy południowego gazociągu i dlaczego? Jak łatwo zdominować państwa w których uzależniony od gazu naród nie przetrzyma zimy a zapasy są małe i na dodatek znikające. Ukrainę czeka dluga droga czy ten znajdujący się wciąż pod czyjąś kuratelą naród temu podoła? U nas też chcą nam wmówić że dwa obozy są, że Polacy się różnią mają inne poglądy a to bzdura zawsze jest jeden naród kto ma rozum niech patrzy na wschód.
OdpowiedzUsuńA mnie interesuje, czy Rosja udźwignie ciężar Ukrainy? Pisałem wcześniej, że Rosja to kolos na glinianych nogach. Mają dosyć własnych problemów. Doraźnie mogą być zbawicielem dla Ukrainy. Ale czar szybko pryśnie. Co wtedy?
UsuńRopa i gaz mają to do siebie, że wymagają dużych nakładów inwestycyjnych. Tymczasem ropa i gaz są coraz głębiej i dalej. Wydobycie jest coraz kosztowniejsze. Rurociągi są coraz starsze. Wymagają odnowy. To też kosztuje.
Mnie coraz bardziej pasuje, że Putin chce zrealizować swoją idee fixe, czyli reaktywować ZSRR. To może się nazywać Unia Euroazjatycka, czy Unia Celna. To nie ma znaczenia. On chce podważyć porządek pojałtański. Kto mu w tym przeszkodzi?
A my? Będziemy płacić za głupotę i krótkowzroczność naszych rządców. zaczynamy jak zwykle od doopy strony. Ogłaszamy, że wydamy 120 czy 130 mld USD na zbrojenia. I już otacza nas zgraja cwaniaków którzy chcą przejąć te pieniądze. Ciągle do pustych łbów polityków od siedmiu boleści nie dociera, że nie musimy wszyscy jeździć Mercedesami. Są tańsze samochody. Poza tym import ma to do siebie, że wymaga zapewnienia dostaw uzupełniających, serwisu i części zamiennych. A to zależy od interesu dostawcy. Przykładów z otoczenia jest aż nadto.
W Polsce wydobycie krajowe w przeliczeniu na gaz ziemny wysokometanowy osiągnęło 4,4 mld m3 zużywamy ok. 14 mld a ile magazynujemy kto wie? Może ktoś ma inne dane i mnie poprawi?
OdpowiedzUsuńRosja dostarcza 35 proc. ropy naftowej dla UE i jest jej głównym dostawcą. Z Rosji pochodzi aż 90 proc. ropy przerabianej w naszych rafineriach (także w rafineriach Orlenu na Litwie i w Czechach). Dostają one rosyjską ropę głównie rurociągiem Przyjaźń biegnącym z Białorusi. W razie problemów z dostawami ze Wschodu mogą sprowadzać surowiec tankowcami poprzez Naftoport w Gdańsku. Moce przeładunkowe tego terminalu pozwalają zaspokoić w pełni zapotrzebowanie obu rafinerii w Polsce.
OdpowiedzUsuńMiędzynarodowa Agencja Energetyki wymaga, by Polska utrzymywała zapasy ropy i gotowych paliw wystarczające na 90 dni.
Zależność w handlu energią między Europą i Rosją jest dwustronna. Ponad 70 proc. dochodów Rosji w twardej walucie zapewnia eksport ropy i gazu, a połowę dochodów budżetu - podatki od wydobycia i handlu tymi surowcami.
Polska sprowadza to paliwo również gazociągiem jamalskim biegnącym do Niemiec oraz przez połączenie z siecią gazociągów na Białorusi. W razie zakłóceń możemy też korzystać z zapasów w podziemnych magazynach. Dzięki łagodnej zimie są napełnione jeszcze w 72 proc.; kryją 1,3 mld m sześc. gazu, co zaspokoiłoby potrzeby Polski na około 30 dni, gdyby import z Rosji ustał całkowicie.
OdpowiedzUsuńDane te nie obejmują "zaskórniaków" Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, czyli zapasów w nieoddanych jeszcze do użytku magazynach w Wierzchowicach i Kosakowie.
Magazyny gazu w UE są napełnione niemal w połowie - informuje stowarzyszenie europejskich firm gazowniczych GIE. Też dzięki łagodnej zimie. Według GIE Niemcom starcza gazu z magazynów na 60 dni; Holandii - na 48 dni; Włochom - na kilka miesięcy.
http://www.naszdziennik.pl/ekonomia-gospodarka/75241,opozniony-i-drogi-gazoport.html
UsuńTrochę aktualnych informacji uzupełniających o gazoporcie w Świnoujściu.
Podstawy prawne tworzenia rezerw:
OdpowiedzUsuńhttp://bip.arm.gov.pl/?doc=6
Żeby nie popadać w euforię
OdpowiedzUsuńhttp://biznes.newsweek.pl/polskie-zapasy-gazu-wystarcza-na-4-dni,73329,1,1.html
To informacja sprzed trzech lat.
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15837296,Milionowa_kara_nalozona_na_PKP_Polskie_Linie_Kolejowe.html#BoxSlotII3img
OdpowiedzUsuńNie wiem jak odbiorą to inni, ale dla mnie to jest przejaw kretynizmu urzędniczego. Kara zostanie zapłacona z dochodów PLK. Gdyby karę zapłacił, nawet w jednej dziesiątej wysokości, ktoś personalnie odpowiedzialny z zarządu PLK, byłbym za.
http://www.tv.rp.pl/artykul/873524,1104089-Za-ten-spot-rzad-zaplacil-7-mln-zl--W-rocznice-wejscia-Polski-do-UE.html
OdpowiedzUsuńTo się nazywa zwyczajnie. Marnotrastwo grosza publicznego. UE też nie daje za darmo. Gdzie w tym spocie są widoczne te gigantyczne sukcesy Polski w minionym 10-leciu? Ja ich nie widzę. To co pokazano dowodzi tylko skali marnotrawienia publicznych pieniędzy. Drogo i byle jak. Często po prostu niepotrzebnie.
http://wpolityce.pl/swiat/192530-amerykanski-wywiad-potwierdza-rosyjska-armie-w-tym-specnaz-do-agresji-na-krym-przygotowal-niemiecki-koncern-zbrojeniowy
OdpowiedzUsuńCiekawe jak zareagował na tą informacje nasz pinokio?
http://bezprzesady.pl/aktualnosci/kto-dal-wczoraj-na-kul-co-ta-uczelnia-ma-wspolnego-z-gloryfikatorami-upa-i-nacjonalistami-na-ukrainie
OdpowiedzUsuńKto się podejmie obrony stanowiska KUL?
Tjażełyje czasy padumał i skazał bywszyś Min. Sławomiru Nowaku. Hej dżu!
OdpowiedzUsuńDobry wieczór Góralu!
OdpowiedzUsuńCo słychać pod wierchami?
A Witom, Witom Pierniku!
UsuńA co? A powiem, ze na wierchach, tak jak i na wierchu. A takoż i na strychu jest posprzątane! Ze hej! Tylko ze tak spozirom na te doliny i co widzę? A widzę zadyme. Ze az. I jestem w kropce! Dobrze czy ni? Dobrze czy ni? I po refleksji powiem, ze dobrze. Ba nawet wiencej, ze fest. Bo niech naród uwidzi, ze patologia umie liczyć, wytyka, przytyka, pstryka. I co tam jesce? A syćko co kce. Niech naród uwidzi, że jest jaki jest. A jaki jest, niek sam sobie powie. Bo samo praktykowanie Miłosierdzia Bożego to nic bez rozumu. To zwykła litość. A samo litościo nie pojedzies daleko.
A zali z litości nami żundzo, z litości jeszcze nie posprzedawali syćkiego. Z litości nie pomordowali syćkich, z litości nie przegnali syćkich. Tak z litości. Ale podlanej sosem miłości własnej. A zali muso mieć powód dla, którego żondo. a zali jak nie bendzie nas to i ik nie będzie.
A zli też z litości paczem jak kociarnia z nacelnym, napalonym kotem licy. Licy ile jest katolików. I licy na kierowanie się litością fałszywie wyprowadzaną z Miłośierdzia Bożego, że im nikt zębów nie policzy.
Liczy, że im nkt zębów nie policzy? A zali dziękuję Ci Palikocie, że jesteś tak dobry w swej robocie, że czepiasz się na Katolikach jak pijany na płocie. A zli działaj i czekaj końca. Historia Polski zaczęła się od chrztu i ma 1000 lat. Ale nie myśl, że ja Tobie, Kocie, brat. Działaj i pacz końca.
Palikot, Hartman, Senyszyn! To harcowniki dla publiki. A Generały? O to inna kistorja!
Tym razem dzień dobry. Już zacząłem się zastanawiać gdzie Cię tym razem poniosło :)
UsuńZ tym z Biłgoraja jest odwieczny problem. Toż to absolwent KUL-u!
Jako V kolumna w naszym narodzie ma problem, bo mu spadło poniżej minimum i może popaść w niebyt. Więc stara się przypomnieć o swoim istnieniu na wszelkie sposoby. Według sprawdzonego modelu: źle czy dobrze, byle nazwiska nie przekręcili.
Hej!!!
No nie! No nie! Pierniku! Jaki problem czyli trudność "Z tym z Biłgoraja" i to jeszcze "odwieczny" ? Nie pojmuję? Napisałem, że ja nie mam z nim problemu. A kto ma to ma w takim razie zagwozdkę. Wydaje mi się, że jednak jest ich niewielu. To tylko tak na użytek propagandy się problem wywołuje. A jeżeli jest on problemem to takim i dla tych, którzy Pali grzmota wywołali. Dla mnie jest ciekawe jak zostanie on rozwiązany? Wczoraj odnotowałem ciekawą rozmowę Kraśki z tym Głąbem. Głąb momentami nie wiedział co Kraśko do niego mówi. Co by świadczyło, że Kraśko wychodził poza ustalony scenariusz. A jednocześnie jakby narzucał jemu kierunek kroczenia. Z którym ony Głąb nie nadążał. I to tak nie nadążał, że szeptem pytał, że już czegoś niepojmuje. No i co? A no, nie udała się tzw. ustawka. I Głąb zaczął być ciuenkim kontrastam. To jest do pojęcia, a nie odpowiedzialność KUL-u za Kapuścianego głąba, którego się wydaliło kiedyś tam. Oj nie obwiniaj Pierniku za kariery uczniów nauczycieli. Co winien nauczyciel, że uczeń jest rozbójnikiem i wpada na rozboju? No co? Czyżby to, że źle Rozbójnika nauczył fachu? A może na rozprawie będzie jeszcze odpowiadał za niedostateczne nauczenie prawem kręcenie. Ej Pierniku. Wszystkiemu winna szkoła i lekarze? Bo albo źle nauczą, albo nie wyleczą, albo wyleczyli a nie zainfekowali.
UsuńNo nie miałem pójść spokojnie trawić dobry obiadek. A tu mnie Piernik ożywił. I nici z poobiedniej drzemki. A tam! Dzięki Pierniku zyskam na uroku i na wadze.
Pozdro Pierniku.
Widzis Pierniku,że jak się straciło płynność finansowo to siedzi się na życi. Co niech będzie dla Ciebie nauko. Hej! Ale idzie ku lepsemu. Łod kujemy się i będziemy wojażować. Co w lipcu powinno się ziścić.
UsuńPozdro i nara! Hej!!!!!!!!!
Góralu, nie odwracaj kota ogonem. Nie traktuj wszystkiego co piszę dosłownie.
UsuńBimbrownik ani mnie ziębi, ani grzeje. Chciał zaistnieć w polityce, ale polityk z niego jak z koziej rzyci szafa pancerna.
U nas scena obsadzona od prawej do lewej strony, więc nowi mogą robić tylko za przystawki. On nią był. Dzisiaj przygotowywane jest już nowe rozdanie i on nie bardzo może znaleźć miejsce dla siebie. Stąd jego problem.
Dla porządku przypomnę, że zaczynał z prawej strony. To było dość dawno, to fakt.
Wątpię, czy będąc na KUL-u myślał już o pójściu w politykę.
Czym się kierował idąc w politykę? Nie wiem. Z ciekawości? Z nudów? Z nakazu? Czyjego?
Piernik a skąd Ci przyszło do Twojej głowy, że ja lubię do kota zabierać się od ogona? No, no! Znasz się na góralszczyźnie.
UsuńNie rusza mnie
posądzenie Twe!
Hej!
Ludzie Piernik się zna na seksie?
Czy nie?
Poddaje się Pierniku. Nie znam siebie.
UsuńSpadam.
A co to takiego ten "układ warszawski"?
OdpowiedzUsuńhttp://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,15845195,Proces_ws__ukladu_warszawskiego__co_Piskorski_wie.html
A Piskorskiemu przydałaby się dieta odchudzająca, nawet na koszt państwa.
Dla zdrowia. Oczywiście jego :(
Za LezurJ'a rząd się wyżywił sam. A za Tuska i doradca prezydenta dostanie na chlebuś.
OdpowiedzUsuńhttp://www.rp.pl/artykul/1081230,1104833-Doradca-prezydenta-w-firmie--ktora-zrobila-unijny-spot.html
P.Rulewski już po świętach. Nie rób pan jaj! http://www.youtube.com/watch?v=3YkQJsboQpM#t=190
OdpowiedzUsuńPanowie nawet nie próbowali bronić premiera.
UsuńRulewski coś tam postękiwał. Było to jednak tak na zasadzie a co mi tam. I bardzo nie przekonywując. Bo co można powiedzieć? Jeszcze tylko taki zapalczywiec jak Olszewski z pokraśniałym obliczem, niezgorszony niczym. Jak w hipnozie staje na rubieży i wysoko w nieklasyfikowany sposób nadaje-mierzy. Słuchałem jak debatował z p. A. Dudą. Duda naprawdę z klasą. Ale niestety z jakąś bezradnością racjonalnie argumentował. Był bezradny na głupotę zacietrzewioną Olszewskiego. Nie potrafił wejść w konwencję magla. Widać było, że to inna liga Duda /Kraków/ niż głupio pyskaty Olszowski /Bydgoszcz/
UsuńOlszewski, czy jak kto woli Kierbel, należy do grona tych o których mówią: a tak się dobrze zapowiadał! Nie wiadomo jak daleko zajdzie, ale dotychczasowe "osiągnięcia" chwały mu nie przynoszą.
UsuńTo nie jest jedyny głos w tej sprawie: "Po drugie , i to jest nawet jeszcze gorsze niż sięganie partyjną łapą do publicznego skarbca, spot ów bazuje na jednym przekazie: Polacy byli nic nie warci, dopóki UE nie sypnęła kasy i nie zrobiła tu raju do gry w piłkę. To ta haniebna treść jest największym skandalem tego filmiku. Polacy w latach 1990tych, którzy heroicznie zmagali się ze skutkami „planu Balcerowicza” i warunkami ekonomicznymi narzuconymi przez reformatorów zewnętrznych, pokazani są groteskowo. A powinno oddać się im szacunek i hołd za to, że zamiast paść się na złodziejskich prywatyzacjach i lewych pieniądzach z FOZZ, zakładali „Jarmark Europa” i radzili sobie. To pracy tych ludzi pan Tusk zawdzięcza to, że jest dzisiaj premierem kraju, który ma jako-taki potencjał i możliwości samodzielnego działania. Nie wolno się śmiać z polskiej biedy i polskiej zaradności lat 1990tych! A potem nastaje, według historii opowiedzianej w spocie, Unia Europejska i buduje nam nową Polskę. "
OdpowiedzUsuńhttp://niezalezna.pl/54393-o-spocie-po-wyprodukowanym-przez-kancelarie-premiera
OdpowiedzUsuńNigdy nie zapomnę "Nocnej zmiany". Tak i ten spod ciemnej gwiazdy zmanipulowany filmik. Przywołuje mi na pamięć tamto wydarzenie. Jak kombinatorzy i spekulanci zliczali ile to mają sił by rozpocząć odwracanie historii. Właśnie tak to odbieram. Jako spotkanie nocą spekulantów, którego teraz głosami głupków mamy na czele platformy obywatelskiej. Tak jak kiedyś mieliśmy milicję obywatelską. Nazywaną bijącym sercem partii. Tak teraz mamy platform obywatelską z sercem przepełnionym miłością do obywateli. I to tak przepełnionym, że z tego serca aż się ulewa. Co widać jak wysyła pałającymi wargami niesiołszczyzna na szczaw i mirabelki.
OdpowiedzUsuńNic mnie nie zaskakuje.Wiem jeszcze to, że kij ma dwa końce. Szują się jest z urodzenia i predyspozycje przynosi na świat i kształtuje w domu.A wychowanie instytucjonalne może być tylko uzupełnieniem. I dlatego tak bardzo chcą uzupełniać wychowywać już od kołyski. Kumasz czy nie? A nie kumaj! Twa sprawa.
O rozbójnikach, rozbójnictwie i rozbojach. Ale ja nie jakiś tam wizjoner!
OdpowiedzUsuńAle z najlepszymi życzeniami dla Piernika.
http://www.naszdziennik.pl/mysl-felieton/75523,wspolnota-rozbojnicza-dala-glos.html
Dzień doberek Góralu.
UsuńPracuj, pracuj. Dlaczego ja sam mam tu istnieć?
Liczy się praca zespołowa.
Strażniczki z obozów zagłady - "piękne bestie"
OdpowiedzUsuńhttp://konflikty.wp.pl/kat,1020231,title,Strazniczki-z-obozow-zaglady-piekne-bestie,wid,13092415,wiadomosc.html?ticaid=1129d4
Ja nic nie sugeruje. Ja jestem ślepy. Temperuje swą fantazję. Ale plan pierwszy kogoś przypomina. Czy nie?
Czy my mamy schodzić do poziomu tej drugiej strony?
OdpowiedzUsuńTo pytanie do mnie?
UsuńA miało być?
UsuńA idź ze Pierniku w pierniki.
UsuńZaraz teraz, czy zaraz potem?
UsuńWpieprzasz mnie. Ide lepiej ja! Teraz.
UsuńCoś taki zadziorny? Halny u Was?
UsuńAle Dżolo z PGR-u jest czujny i gotowy bronić szefa!:))))))))))
OdpowiedzUsuńhttp://www.youtube.com/watch?v=Xx2VxVVzUtI&feature=youtu.be
To tak na zakończenie tego wątku.
Ciekawe, czy ustanowią sobie jakiś medal za bezgraniczne oddanie Maczo Picu?
UsuńNo następny co odwraca kota ogonem!
OdpowiedzUsuńhttp://wpolityce.pl/polityka/192865-kaczynski-na-gubalowce-zbudujemy-taki-polski-dom-w-ktorym-bedzie-praca-bezpieczenstwo-i-dbalosc-o-rodzine
Przypatrz się Pierniku u Giotta Judasz podobny jest do Palikota: http://gu.us.edu.pl/node/231291
OdpowiedzUsuńNo i jako Ci?
Judasz był Żydem http://pl.wikipedia.org/wiki/Judasz_Iskariota.
UsuńCo do przedstawiciela Biłgoraja nic nie wiem. Poza tym, że są jakieś niejasności względem zachowania jego ojca wobec przedstawicieli tej nacji.
https://www.google.pl/search?q=judasz+u+giotta&rlz=1C1RNPN_enPL422PL487&es_sm=93&tbm=isch&imgil=Rj3gXatDgVuNeM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcQZCU888T5elE0tU6QfqrB6YW47sJn69It6AfIewg2H11kFosZ4%253B268%253B300%253BSmLprOjpwtOI9M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fgu.us.edu.pl%25252Fnode%25252F231291&source=iu&usg=__IstmtfcVeBWWB8gzPCp0RLwvN6M%3D&sa=X&ei=lzJbU57kB8bJPbHogIgD&ved=0CEEQ9QEwBQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Rj3gXatDgVuNeM%253A%3BSmLprOjpwtOI9M%3Bhttp%253A%252F%252Fimage.us.edu.pl%252Falbums%252Funiwersytet%252Fgazeta%252F2006.07%252Fzd30.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fgu.us.edu.pl%252Fnode%252F231291%3B268%3B300
OdpowiedzUsuńRany Julek poranne. W telewizji reklamują wibratory do uszu. Tylko nie podają czy orgazm uszny jest osiągalny. Czyżby palikoci pomysł z jego wibratorem był już nieaktualny? Koniec świata!!!! Jestem jakiś nienormalny. Dobrze słyszę, żaden wibrator jest mi nie poczebny. Ani tamten, ani ten. Urodzić nie mogę. Czy ze mną coś nie tak? Co ekspercie od góralszczyzny! Łobracamy kota?
OdpowiedzUsuńZbliżają się pierwsze z serii wybory i nasila się wysyp obiecanek na rzecz potencjalnych wyborców. To nic nie kosztuje, a zawsze znajdą się tacy co to łykną. Im więcej ogólników, tym lepiej. Ciągle nie możemy doczekać się sytuacji, że elektorat będzie te obiecanki weryfikował przed kolejnymi wyborami.
OdpowiedzUsuńNajlepiej, jak zwykle, wychodzą ci którzy nic nie obiecują i słowa dotrzymują.
Ło w ciurności! Ło w ciurności! Nie pogadas! Piernik jakisi POdmieniony. Ślizga sie jakby świżo ze ślizgawki wrócił. Co się dzieje? Co sie dzieje. Żaden temat mu nie podchodzi.
OdpowiedzUsuńMam. Wyłudzenie w związku i na okoliczność założenia firmy. Ale tempo. Fakultatywny haracz- 190 zł. A co! I to Warszawa z ul Jana Pawła. Bożesz Ty mój!
Góralu, jest wiele tematów do rozmowy. Ale te, jak słusznie zauważyłeś, mi nie leżą.
UsuńTak mam.
Pierniku wiele się od Ciebie nauczyłem. Czerpałem zachłannie. Uważałem, że jestem jakoś dłużny. Dlatego tak jak potrafiłem okazałem wdzięczność. Dziękuję Pierniku.
Usuńhttp://www.youtube.com/watch?v=fX_rpjz2o5w&feature=kp
Góralu, po raz kolejny zaskakujesz mnie. Mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Może się czegoś domyślam? Może.
UsuńWdzięczność. Za co? Tyś normalny człowiek a nie jakieś dziecko specjalnej troski. Zresztą, im też coś się od życia należy. Ale to nie ma nic do rzeczy.
p.s. Czyżby to było pożegnanie? Nie wierzę!
Jeszcze jedno. Za Rynkowskiego dziękuję. Lubię go. Zawsze.
UsuńA klip jest naprawdę zgrabny.
http://www.rp.pl/artykul/16,1105146-Podgrzewanie-nastrojow-militarnych.html
OdpowiedzUsuńZastanawiam się, czy nie byłoby lepiej gdyby kandydatka na europosłankę zaczęła od ... wizyty w gabinecie psychoterapeutycznym? byłby z tego jakiś pożytek.
http://www.rp.pl/artykul/40,1105246-SBU--Porwani-obserwatorzy-OBWE-przetrzymywani-w-nieludzkich-warunkach.html
OdpowiedzUsuńTo wydarzenie pokazuje skalę zawirowań na Ukrainie i jednocześnie bezradność tzw. świata zachodniego. Paru gnojków popieranych jawnie przez Rosję robi co chce, a "cywilizowany" świat bezradnie przygląda się i zastanawia co oni zrobią jeszcze?
Dzisiejszy dzień, jak i poprzednie, przynoszą wysyp dyskusji na temat kanonizacji błogosławionego Jana Pawła II. Jest to jak najbardziej zrozumiałe, bo to temat jak to się mówi na czasie. Zastanawia mnie jednak dlaczego w mediach tzw. głównego nurtu królują dyskutanci spod znaku lewicy, zadeklarowanych ateistów i ludzi jawnie wrodzy Kościołowi? Jak to się ma do faktu, że w Polsce zdecydowanie przeważają wyznawcy tej wiary? Oni nie mają nic do powiedzenia, czy tylko ich zdanie się nie liczy?
OdpowiedzUsuńW związku z uroczystościami w Rzymie przebywają tam: prezydent RP, premier RP, marszałkowie Sejmu i Senatu. Na miejscu nad losami Polski czuwa Opatrzność i ... wicemarszałek Sejmu J. Wenderlich /SLD/.
OdpowiedzUsuńGdzie jest kabaret, a gdzie samo życie?
http://niezalezna.pl/54538-arcybiskup-zidentyfikowany-jako-komunistyczny-agent-w-watykanie-przechodzi-na-emeryture
OdpowiedzUsuńJak widać, nie wszystko udało się posprzątać :)
http://www.poland.us/strona,25,3625,0.html#.U1znWKIqRSq
UsuńOkazuje się, że sprawa była sygnalizowana o wiele wcześniej.
http://wirtualnapolonia.com/2011/02/28/proste-pytania-prokuratorskie-turowski-dziwisz/
OdpowiedzUsuńTe pytania postawiono już w 2011 roku. Gorzej z odpowiedzią na nie.
http://wpolityce.pl/kosciol/193022-walesa-uklakl-przed-franciszkiem-kopacz-dygnela-a-pierwsza-dama-byla-zdumiona-zobacz-zdjecia-z-audiencji
OdpowiedzUsuńWiele mówiące zdjęcia z audiencji obecnego i byłych prezydentów RP u papieża Franciszka.
Znowu wprawiłem Górala w zakłopotanie.
OdpowiedzUsuńAlbo zwyczajnie wziął i wyjechał?
Pożyjemy, zobaczymy.
Kolejny dowód na to, że w kwestii ukraińskiej trzeba być ostrożnym z komentarzami.
OdpowiedzUsuńInformacja „Rzeczpospolitej” http://www.rp.pl/artykul/40,1105408-Bezczelna-gra-Kremla.html?p=1
„Ośmiu obserwatorów OBWE schwytanych w piątek przez rosyjskich separatystów w Słowiańsku zostało w niedzielę pokazanych dziennikarzom.
– Nie jesteśmy zakładnikami, ale gośćmi pana majora – oświadczył w raczej niewojskowym stylu szef misji, niemiecki pułkownik Axel Schneider. – Z całego serca chcemy jak najszybciej wrócić do naszych krajów – dodał.”
Tymczasem o tych obserwatorach OBWE czytam że „uprowadzeni nie są członkami misji obserwacyjnej OBWE, lecz bilateralnej misji, podjętej pod kierownictwem centrum weryfikacyjnego Bundeswehry na zaproszenie ukraińskiego rządu.”
Taką informację podał wicedyrektor Centrum Zapobiegania Konfliktom OBWE Claus Neukirch, występując w programie informacyjnym ZiB24 austriackiej telewizji publicznej ORF.
http://www.naszdziennik.pl/swiat/75646,obwe-liczy-na-szybki-kontakt-z-uprowadzonymi-obserwatorami.html
http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/75059,upior-w-pienieznie.html
OdpowiedzUsuńPrzypadek upamiętniania gen. Czerniachowskiego stawia pod znakiem zapytania naszą suwerenność. Bez wnikania w szczegóły widać, że Rosji zależy wyłącznie na jątrzeniu. A Polska, jak zwykle, jest bezradna.
Tekst jak najbardziej na czasie. http://wyborcza.pl/1,75968,15867993,Europa_nie_rozumie_Rosji__bo_nie_chce.html?v=1&obxx=15867993#opinions
OdpowiedzUsuńJest o czym myśleć. Jean-Claude Juncker nie jest człowiekiem znikąd. Był premierem rządu Luksemburga. Można się zastanawiać jakie on może mieć międzynarodowe doświadczenie polityczne? Był szefem niewielkiego państwa, ale bardzo zamożnego. Można wręcz powiedzieć, że to sybaryta. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, będzie szefem Komisji Europejskiej, będzie miał realny wpływ na politykę UE. Kolejna C. Ashton. Tym razem nie w spódnicy.
Ten człowiek nie ma zielonego pojęcia do czego zdolna jest Rosja i do czego zdolny jest Putin.
http://niepoprawni.pl/blog/345/15-lat-swietlnych-25-lat-do-przeswietlenia
OdpowiedzUsuńPoważne pytanie: czy to są tylko pobożne życzenia?
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15873089,Ukrainski_minister_sprawiedliwosci__Ukraina_stracila.html#BoxWiadTxt
OdpowiedzUsuńMedia są zajęte oceną skuteczności sankcji wobec Rosji, a tymczasem Ukraina ponosi realne straty. Czym i kiedy je zrekompensuje?
http://niepoprawni.pl/blog/217/pogonmy-tego-bezczelnego-hipokryte
OdpowiedzUsuńGdy czytam takie teksty, powtarzam pytanie: i co z tego?
Gdzie jest nasz instynkt samozachowawczy?
Mer Charkowa przewieziony na leczenie do Izraela
OdpowiedzUsuńPostrzelony wczoraj przez nieznanych sprawców mer Charkowa Hennadij Kernes, który jest w ciężkim stanie, został przewieziony w nocy na leczenie do Izraela.
http://www.rp.pl/artykul/40,1105822-Ukraina--zakladnicy-uwolnieni.html
To działanie rutynowe?
http://www.rp.pl/artykul/40,1106069-Prokurator-Generalny-Ukrainy--Janukowycz-wywiozl-do-Rosji-32-miliardy-dolarow.html
OdpowiedzUsuńOdnoszę wrażenie, że robi się z nas idiotów. Janukowycz był tylko prezydentem Ukrainy. Nie był ministrem finansów, ani prezesem Banku Ukrainy. Musiał mieć wspólników. 32 mld USD to sporo. Ile czasu trwało wywożenie? To raczej nie była gotówka. Prędzej przelewy elektroniczne. gdzie poszły te pieniądze? Na czyjeś prywatne konta, czy jako depozyt państwa? W to ostatnie szczerze wątpię.
Na koniec, czy my musimy się bezpośrednio w to angażować?
Nie wystarczy postawa kibica? Tak robi większość członków UE.
http://kontrowersje.net/tusk_wypad_na_konferencji_lepiej_od_chlebowskiego_bo_si_nie_spoci_udaj_c_niewinnego
OdpowiedzUsuńZ wersji przedstawionej przez MatkaKurka najbardziej przemawia do mnie to, że Piskorski nie wystąpiłby ze swoimi rewelacjami, gdyby nie miał silnego wsparcia "niewidzialnej ręki". Kwestia wiarygodności jest też nie do pominięcia. W końcu są to informacje z pierwszej ręki.
Poza tym ... boję się o zdrowie Piskorskiego ;(
http://niezalezna.pl/47747-zmarl-wiktor-kubiak-tajemniczy-ojciec-chrzestny-donalda-tuska
OdpowiedzUsuńSprawy stare i zapomniane. Ale ... wydaje mi się, że jest między nimi jakiś związek.
Chyba wiem gdzie mi się zapodział Góral. Nie wiem tylko, czy z robił to transportem własnym, czy poleciał z Popradu?
OdpowiedzUsuńAle to chyba sam mi powie.
Jak wróci.