Czerska manipuluje. Znowu. http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15667095,_Nasz_Dziennik__osmiesza_teze_Chrisa_Cieszewskiego_.html#BoxSlotII3img Tu jest tekst źródłowy http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/72123,to-nie-brzoza-tylko-plot.html Najważniejsze stwierdzenie: Pytania o mechanizm zniszczenia samolotu zatem pozostają. Wciąż nie ma dostępu do wielu danych, dotychczasowe próby wykonania symulacji komputerowych prowadzą do sprzecznych wniosków, nie dochodzi do żadnego konstruktywnego dialogu silnie uprzedzonych wobec siebie obozów zwolenników różnych wyjaśnień.
„Prowadzone przez nas w Smoleńsku badania nie dają nam podstaw do wypowiadania się na temat możliwego mechanizmu złamania drzewa. Mamy nadzieję, iż trud, który podjęliśmy, przyczyni się choć trochę do zmniejszenia szumu informacyjnego i ułatwi innym osobom badanie zdjęć satelitarnych rejonu katastrofy. Nasz pobyt w Smoleńsku nie wnosi niczego istotnie nowego do zrozumienia samego mechanizmu i przyczyny katastrofy, choć niewątpliwie możliwość bezpośredniego obejrzenia i dosłownie dotknięcia niektórych śladów, wciąż wyraźnie widocznych, jest nie do przecenienia” – czytamy w raporcie.
W którym miejscu autorzy kogoś ośmieszają? Proszę mi wskazać.
Na Czerskiej faktycznie wyczerpują się newsy http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15666091,Zbliza_sie_kanonizacja_JP_II__Przedsiebiorcy_nie_zarobia.html#BoxBizTxt Z całego wydarzenia najważniejsze jest ile na tym da się zarobić? Faktycznie, konkurencja jest bardzo ostra.
Jak się nie śmiać czytając takie bzdety Bidawy http://www.rp.pl/artykul/1081230,1095957-Kidawa-Blonska--Nie-lubie-slowa-zdrada.html Bardzo selektywna pamięć, to jej cecha charakterystyczna. Widzieć i pamiętać tylko to co jest przydatne do bieżących rozgrywek politycznych. "... programy partii też ewoluują", zwłaszcza kiedy ich w ogóle nie ma. "Nie będziemy w tej kampanii walczyli z PiS, tylko przekonywali Polaków, że warto po raz kolejny zaufać Platformie Obywatelskiej, bo jako jedyni na polskiej scenie politycznej gwarantujemy poczucie bezpieczeństwa i realizację obietnic." Czyli, nic nie obiecujemy i słowa dotrzymamy. Najbardziej pasuje tu jeden z komentarzy: "zdrajca nie lubi słowa zdrada".
Słuchając kolejnych wystąpień w ramach prezentacji list kandydatów do PE dochodzę do wniosku, że dzisiejszy dzień powinien otrzymać nazwę"Dnia Demagogii".
stary.piernik21 marca 2014 23:10 Dobranoc Góralu. Pojętny jesteś. :0)
gor-al122 marca 2014 12:52 Nie przesadzaj Pierniku! Daj spokój, daj spokój! Ale nie przerywaj, nie przerywaj! Mów mi tak, mów mi tak! To przyjemne! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Do przemyślenia w ramach weekendu http://www.usopal.pl/publicystyka/3101-prawicowa-trockistka-i-irlandzki-katolik Eksperci PiS gardłując o Ukrainie w UE i namawiając do przebicia stawki w licytacji z Putinem o jej zbankrutowaną gospodarkę i o jej pomniki Lenina i Bandery, nie pytają, ile Polska może na tym zyskać, a ile stracić. Nie wyciągają wniosków z przeszłości. Popełniają wciąż te same błędy. 9 lat temu poparli bezkrytycznie tzw. Pomarańczową Rewolucję, swego rodzaju ukraińską Magdalenkę, a jej beneficjenci wkrótce napluli im w twarz. Nie zastanawia ich, dlaczego Michnik tak rozczulił się nad rolą Jarosława Kaczyńskiego na Majdanie i uznał, że zachował się jak prawdziwy polski patriota? Czy w sytuacji przyjmowania porad i pochwał ferowanych przez jawnie antypolską i antykatolicką formację może być mowa o uprawianiu suwerennej polityki zagranicznej. ... Czy w polskim interesie leży wykrojenie kolejnego państewka w Mitteleuropie ze stolicą w Przemyślu, który wcześniej odbierze nam Tiahnybok? Albo przyjęcie tysięcy uchodźców ukraińskich, którzy wcześniej lub później zasilą elektorat Mirona Sycza (tego od „wychowany byłem przez ojca w nienawiści do Polaków”)? Nie ulega wątpliwości, że państewko takie będzie, przy milczącej zgodzie Moskwy, pod wpływami Niemiec. W przypadku demontażu Jugosławii Berlin posłużył się potomkami kolaborantów z czasów II wojny, chorwackimi ustaszami oraz synami bądź wnukami członków albańskiej dywizji SS Skanderbeg, a dziś, zupełnie przypadkowo, na Ukrainie aktywizują się spadkobiercy dywizji SS Galizien. Ukraiński Majdan finansuje George Soros. Ten sam, który razem z Kuroniem, Geremkiem i Michnikiem „wykombinowali” transformację Polski, no i… Balcerowicza! Ten sam Soros, który założył i utrzymuje Fundację Batorego oraz jej szefa Smolara, czołowego ideologa środowiska KPP. Jeśli do tego dodamy, że środowisko Fundacji Batorego to zaplecze naszych rodzimych trockistów, rodzime stronnictwo trockistowskie, w dużej części potomkowie osób, które kiedyś przywędrowały z NKWD, zmieniły (tak, jak Nuland) nazwiska i wprowadziły w Polsce stalinowski terror, to w tej układance wszystko układa się samo.
Składam swój podpis. A teraz kawa ze świeżutkim mleczkiem. Od łaciatego bydlątka. Jak można obrażać ryczącą, rogatą królową mleczka. Jak Ona daje się doić, a ja bez jej białej cieczy nie napiję się nawet kawy turek. Niech żyją Ci, którzy o Krasulę dbają. POsyczałem i pędzę bo fanek woła.
Pozwalam sobie na ten cytat na niedzielę dzisiejszą:
Papież Franciszek do przedstawicieli mediów: - Dla mnie największe grzechy mediów to te, które idą drogą kłamstwa, i jest ich trzy: dezinformacja, pomówienie i zniesławienie. Te dwa ostatnie są ciężkie, ale nie aż tak niebezpieczne, jak pierwszy. Otóż pomówienie jest grzechem śmiertelnym, ale można je wyjaśnić i rozpoznać, że chodzi o pomówienie. Zniesławienie jest grzechem śmiertelnym, ale można dojść do tego, że się powie: to niesprawiedliwość, bo wprawdzie zniesławiona osoba jakiejś winy się dopuściła, ale potem tego żałowała, zmieniła życie. Ale dezinformacja to mówienie tylko niektórych rzeczy, tych, które są mi wygodniejsze, a zatajenie reszty. W ten sposób ten, kto ogląda telewizję czy słucha radia, nie może wydać właściwego osądu, bo nie ma do tego elementów i nie otrzymuje ich. Od tych trzech grzechów, proszę was, trzymajcie się z daleka. Od dezinformacji, pomawiania i zniesławiania”
A może tylko Tyle nam potrzeba: "Daj mi pić". http://www.deon.pl/religia/duchowosc-i-wiara/pismo-swiete-rozwazania/art,1906,jezusowa-zaczepka-j-4-5-42.html
Takiej biedy nie było w Polsce od dziesięciu lat! Mamy rząd, który wykańcza gospodarkę i ludzi: http://padre.info.pl/takiej-biedy-nie-bylo-w-polsce-od-dziesieciu-lat-mamy-rzad-ktory-wykancza-gospodarke-i-ludzi/
Kolejna próba analizy przyczyn katastrofy smoleńskiej 10 kwietnia 2010 roku. http://krzysztofjaw.blogspot.com/2014/03/konflikt-ukrainski-zamach-smolenski-1.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Krzysztofjaw+%28krzysztofjaw%29
Jak ktoś robi politykę na obrzynku. To inaczej nie może być. http://300polityka.pl/news/2014/03/23/palikot-nagrany-na-klubie-protestujacy-to-szansa-na-zrobienie-kampanii-do-pe/
Wiecie dlaczego w islamie jest zakaz nadużywania alkoholu? Nie? A to proste! Wyobrażacie sobie powrót do domu po pijaku? A tu w progu na powitanie harem żon z wałkami?
Góralu, ja powiem krótko, RAZ się zagubił i to już dawno. Nie wtedy, gdy powiedział, że nie będzie zadawał się z Hajdarowiczem. On ma rodzinę, kredyty do spłacenia i te rzeczy panie. Słowem normalka.
Jedną rzecz musimy zwalczać konsekwentnie. Najgłupszym pomysłem jest bojkotowanie wyborów. Nie tylko tych. Racji nie mają ci, którzy siedzą w domu. W tych wyborach nie ma progu frekwencji uznającego wybory za ważne. Są partie, które mają tzw. żelazny elektorat. On pójdzie w większości do urn, niezależnie od uwarunkowań zewnętrznych. Te głosy wypaczają wynik wyborów. Późniejsza rozpacz i biadolenie na nic zda się. Trzeba o tym stale pamiętać.
http://wyborcza.biz/Gieldy/1,114507,15677850,Ostra_przecena_akcji_niemieckich_koncernow_energetycznych.html#BoxBizTxt Nowy wymiar problemu energetycznego w Niemczech. Tam jest problem z wykorzystaniem wytwarzanej energii. Po co więc u nas forsuje się budowę elektrowni atomowej?
http://niepoprawni.pl/blog/7256/blogerzy-za-ruska-kase-czyli-zwyczajne-szambo Ciekawy wątek do dyskusji. Nie mniej ciekawe są komentarze pod wpisem. Wielu się wydaje, że nick zapewnia pełne ukrycie tożsamości. Nic bardziej mylnego.
Jak zwykle robisz sobie jaja ze mnie. Przyzwyczaiłem się. Kiedyś przyjeżdżałem w Twoje strony przynajmniej raz do roku. Nawet próbowałem się spotkać. Ale nie udało się. Teraz o wyjeździe można pomarzyć. Nie te oczy.
Nie wiem dlaczego boisz się odtajnienia. To i tak zostałoby miedzy nami. Ale, nic na siłę. Nie, to nie. Ja nie jestem UFO. Są w Nowym Sączu ludzie, którzy mnie znają osobiście i mają o mnie dobre zdanie. Teraz mówię poważnie.
Ej Pierniku! Prawdę gadas łocka słabe Ty posiadas. Sens Ci uciekł mojej gadki. Cas pozbiroć swe manatki. Hej! ................................................... Pada! Ale niech pada. Ja też padam. I dobranoc do Cie gadam. Częstochowski? Nie! Sądeckie. Polskie Bracie! Nie niemieckie.
Dla mnie ważne jest to, że biedę ludzką wykorzystuje się instrumentalnie. Nie ma kraju, a właściwie jest coś co przypomina organizację państwową. Imituje cywilizację ludzką. Wszystko jest tak rozregulowane. Figury są figurantami. Wszyscy drapią do siebie. Widzę, że nie chodzi o jakieś marne pieniądze. Lecz o podgrzewanie atmosfery. Tak jakby puszczali do siebie oko i bawili się na próbę. Przecież były już różne afery, przekręty i nic. To dlaczego miałoby teraz stać się to COŚ? Pojmuję nieszczęście i nielogiczność całego systemu. Zastanawiam się jednak. Dlaczego nikt nir potrafi mówić o potrzebach materialnych związanych z wychowaniem dzieci zdrowych. Dlaczego nie mówi się klarownie. O tym, że wiąże się to z wysiłkiem. Kupienie ubrania, jedzenia. A edukacja. Nikt nie analizuje takiej rzeczywistości. To dzieci zdrowe, zdolne i specjalnie uzdolnione będą tworzyć dobrobyt i bezpieczeństwo dzieci chorych. Gdzieś, tylko cichutko, Sol. Pol. wspominała o zawodzie matki. I cicho. To przecież ważny element nawet polityki prorodzinnej. A zdrowotność dzieci? Somatyczna, duchowa. Poczucie bezpieczeństwa dziecka. Ludzie niewiedzą co to przyczyna i skutek. Dlatego rozbicie niechęci do tego całego bałaganu na atomy. Przeciąga agonię poczwary. Tzw Łone same nie odejdą. Łone są - ta elyta nigdy nie jest syta. Wypędzić Dzieci za chlebem. A koncentrować się na nieszczęściu ludzkim. Protest jest słuszny. Jednak w oderwaniu od całości. Mnie zniechęca. I nie jestem za taką metodą.
Zwróć uwagę, że wszyscy podkreślają, że to okazja do zaistnienia przed wyborami. Zagrywka Kopacz z upublicznieniem wypowiedzi Palikota jest najlepszym tego dowodem. Relacje kosztów: tu chodzi o pensję minimalną, a po drugiej stronie stawka za więźnia ponad 2.5 tysiąca złotych. I taki kwiatek: 6 tysięcy dla asystenta posła niepełnosprawnego. Jest o czym mówić?
Dwie wersje tego samego zdarzenia: http://www.rp.pl/artykul/40,1096630-Zginal-znany-dzialacz-ukrainskiego-Prawego-Sektora.html http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114912,15680095,Kolejny_dzien_krymskiego_kryzysu__NA_ZYWO_.html#BoxSlotII3img Opis zdarzenia zmienia sie jak w kalejdoskopie. Najpierw było to morderstwo o nieznanym podłożu. Potem planowa akcja milicji. A jeden z komentarzy jest taki: Majdan zaczyna się bić między sobą, radykałowie już nie są potrzebni a tylko przeszkadzają. Teraz jest czas na stabilizację i legalizację, więc będą odsuwać albo zabijać najbardziej prawicowych/wojskowych przywódców.
Góralu, ten wpis kieruję do Ciebie jako nizinny. Po waszemu cepr. Ale to nie będzie o Tobie. Może nie tylko o Tobie. Opisuje to tak jak ja to widzę. Otóż dzisiejsze popołudnie poświęcone jest w mediach powrotowi, po zakończonym sezonie sportów zimowych, Kamila Stocha do gniazda rodzinnego, słynnego już nie tylko na całą Polskę, Zębu. Przy okazji ochów i achów, we wszelkich odmianach, można usłyszeć wiele dobrego o polskich góralach. Dla porządku przypomnę, że jestem fanem gór i górali. Jedni i drudzy mi imponują. Od lat. Teraz powiem Ci dlaczego. Może nie w kolejności ważności, ale tak jak mi podchodzą pod klawiaturkę. O górach wiem niewiele. Po pierwsze wiem, że są. Lubię je. Mam do nich respekt. Polskie góry zwiedziłem od Bieszczad, poprzez Tatry, po Sudety. Również pieszo, nie tylko samochodem, czy autokarem. Moje osiągnięcie w turystyce górskiej to brązowa odznaka „GOT”, ale za to zdobyta przez całą moją rodzinę. O ludziach z gór wiem jeszcze mniej. Ale mam dla nich wiele szacunku i uznania. To co dla wielu jest atrakcją letnią /turystyka/, czy zimową /sporty zimowe/, dla nich jest codziennością. Walką o być, albo nie być. Przysłowiowe chodzenie do szkoły pod górkę, to rzeczywistość. Niekoniecznie ponura. Co innego być tu codziennie, a co innego przyjeżdżać na kilka dni i patrzeć jak inni pracują. Z gór na niziny górale schodzą za chlebem, czyli najczęściej z musu. Z nizin w góry idą ci, którym w życiu się powiodło i chcą zakosztować uroków życia. Czasem w warunkach ekstremalnych. Góral to nie tylko gorąca krew. To solidarność grupowa. Tego uczą góry. Za tym idzie odwaga i wytrwałość w dążeniu do celu. Jeszcze coś. Migracja ludności w górach odbywa się raczej w jedną stronę. Z gór na niziny. Rzadziej z nizin w góry. To powoduje, że te środowiska łatwiej zachowują ciągłość pokoleniową. Patriotyzm, przywiązanie do tradycji, wiary przodków, nie są dla nich pusto brzmiącymi słowami. Co Ty na to? Mój Cicerone?
Tak, tak Pierniku: "Patriotyzm, przywiązanie do tradycji, wiary przodków, nie są dla nich pusto brzmiącymi słowami." A tu przeczytaj: http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/72492,szkoly-wolne-od-gender.html Ale lewactwo i wszelka inna patologia stara się jak może: http://www.rp.pl/artykul/19,1096842.html Nie odpuszczą nigdy? Chyba nie odpuszczą. Będą się pokazywać przy ułomnych ludziach, jechać na ludzkim nieszczęściu. Ale nie odpuszczą nigdy. Musi dojść do zagłady rodziny, tradycji, wiary przodków. Musi dojść do zaorania cmentarzy, Tej pamięci i więzi z naszymi przodkami. By każde nowe pokolenie nie wiązało się z Tą Ziemią. Smutne jest, że tak łatwo Polacy dają sobie obrzydzać Polskę i uciekają w świat. JA nie cierpię nizin. Choć mówią, że tam łatwiejsze życie. Mnie na nizinach po prostu mdli. Popatrz jak to się składa, że myśli górnolotne mogą być. I to jest pikę, myśli pikne. Ale może też ktoś mieć płaskie myślenie. No to już nie jest pikne. Płasko myśleć to myśleć jednowymiarowo, cyli posto głowo. Hej???????? Pozdrawiam Pierniku hej!!!!!!!!!!!!!!!!
Coś mi ostatnio zjada wpisy. Czerska v kolumna pewnie :(
Co do Twojego wpisu. Nie odpuszczą nigdy. Oni tak mają. Niewielu orientuje się w tym co robi. Przeważają "użyteczni idioci". Ale przez to nie są mniej szkodliwi społecznie.
Stale rozgrywamy tą samą grę. Nie zwalczamy problemu w zarodku. Zaczynamy wtedy, kiedy problem rozwinie się ponad wszelką miarę. Wtedy łatwiej powiedzieć, że się nie da. Działanie zastępujemy biadoleniem. To są te środki zastępcze. Co z tego, że nieskuteczne?
Wracając do wczorajszej informacji o zastrzeleniu przez milicję ukraińską lidera Prawego Sektora warto przypomnieć ten incydent z prokuratorem http://www.wykop.pl/link/1886340/ukraina-byly-kiler-bije-prokuratora/ Czyli wczorajszy incydent można odczytać również jako zemstę prokuratury. Tym bardziej, że Muzyczka był wielokrotnym klientem prokuratury i sądów ukraińskich.
Do Górala: W nawiązaniu do naszych uwag o polskości przywołam jeszcze to: http://ksd.media.pl/aktualnosci/1997-jesli-nie-wrocimy-na-kresy-bedzie-ubywac-polski "(...) Niech każdy z nas wyobrazi sobie, że ze swej pamięci wyrzuca dziadka i babcię; że przy kolejnych domowych porządkach na śmietniku ląduje stary album ze zdjęciami naszych przodków; że w ramach jakiejś europejskiej mody zmienimy nazwisko na brzmiące bardziej z niemiecka lub francuska; i jeszcze, że w czas Wszystkich Świętych nie pójdziemy zapalić światełek na grobie naszych rodziców... Ot, i będzie nas ubywać, aż znikną jacyś Kowalscy czy Malinowscy. Znikną na zawsze. I dokładnie tak jest z Polską" - wyjaśnił Tomasz A. Żak w wywiadzie udzielonym Katolickiemu Stowarzyszeniu Dziennikarzy."
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15689605,_Fantazje_o_przemocy__Julii_Tymoszenko__Tak_Niemcy.html#BoxWiadTxt Jeszcze niedawno w więzieniu, teraz zbiera siły przed wyborami prezydenckimi. Wydaje jej się, że urząd prezydenta Ukrainy ma już w kieszeni. Ciekawi mnie, czy wyborcy na Ukrainie pozwolą jej zrealizować ten plan? Uczciwie mówiąc, to ona należy do ścisłego grona współwinnych zapaści gospodarczej Ukrainy. http://natemat.pl/96105,strzelic-putinowi-w-leb-i-zabijac-kacapow-wycieklo-nagranie-rozmowy-julii-tymoszenko
Trzeba jeszcze doprecyzować pytanie: skąd "wyciekło" nagranie rozmowy?
Byłbym zapomniał. Relacja z kolejnego posiedzenia sądu w Złotoryi JO vs MK http://kontrowersje.net/s_d_bierze_pod_lup_mr_wk_ca_dzi_kuj_panie_mecenasie_za_wiadka_profesora_jerzego_szczap
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Byly-kanclerz-Helmut-Schmidt-broni-polityki-Putina-wobec-Krymu-Sankcje-to-glupota,wid,16498747,wiadomosc.html?ticaid=112705 Ta wypowiedź Schmidta pokazuje jak małe są szanse na skuteczne działanie UE przeciwko Rosji Putina.
Najskuteczniejszą obroną jest atak, Niebezpieczeństwo konfliktu jest blisko, Putin zajmuje Krym na oczach świata, My zajmujemy...twarde stanowisko.
Putin wyraża się jasno: To nasze! Zachód wyraża...zaniepokojenie. Putin posyła rodaków w kamasze, Unia posyła Rosji...ostrzeżenie.
Internet huczy,że sankcje to kpina. Żart o Obamie pojawił się w druku: Ponoć zagroził, że może Putina... Z listy znajomych skreślić na facebooku.
Polak, jak zwykle, potrząsa szabelką, Nadstawiać karku chce w nierównej walce. Inni do boju mają chęć niewielką. Jak co do czego...nikt nie kiwnie palcem.
Ilu w przeszłości było już Putinów? Historia ciągle lubi się powtarzać. Łatwo o słowa, trudniej przejść do czynu, Lecz dość składania ofiar na ołtarzach!
Gdyby się ziścić miał scenariusz czarny, Będziemy sami, bez szans na ucieczkę. Świat się okaże, owszem, solidarny, Lecz co najwyżej...zapali nam świeczkę.
/jakże trafny i aktualny wierszyk p.Wojtka Dąbrowskiego/
Pierniku poruszyłeś tak wrażliwe struny, że można napisać bardzo krótko. Lub rozwodzić się szeroko. Tylko czy Ci ponowocześni zrozumieją cokolwiek? Czy nie poczują taką wielką dolegliwość, że zaczną krzyczeć wniebogłosy, że zabiera się im napęd do otwartego świata. Może ja niedowidzę, może jestem jakoś tam już zwichrowany, za bardzo tradycyjny. Może? Sądzę jednak, mogę się mylić, że nie jest istotne co się do garnka wkłada, co ma się na talerzu. Groźne jest to co ma się w środku. Bieda ducha i głowy jest najgroźniejsza. Nikt nie mówi o germanizacji, rusyfikacji. A powinno się o tym mówić. No ale jak ma się do wtłuczenia, że tradycyjna rodzina to przeżytek, że młodzi muszą się najpierw dotrzeć. A "polskość to nienormalność". To robi się wszystko by "normalność" zastąpiła nienormalność. Wiele dzieje się by pokazać Polakom, że są na swojej ziemi piątym kołem u wozu. Poruszył mnie ostatnio sygnał w mediach, że będą przybywać do naszego kraju Tatarzy z Krymu. P. Sienkiewicz oznajmił, ze będzie się im budować nawet osiedla. Wypadałoby zakrzyknąć. A Polacy z Kazachstanu, a Polacy uciekający z kraju i Ci, którzy zadłużyli się we frankach na zakup mieszkania? Nie bo przecież dla nich "Polska to nienormalność". I należy przyznać, że Tusk miał i ma rację, że tak zdiagnozował już jakiś czas, polską rzeczywistość. I On teraz jeszcze gotów się wykręcić z tego, że przyłożył się do tej "nienormalność". Przecież zdiagnozował ją jako pierwszy. Że nie wpadł na pomysł,że robi z tą swoją ferajną co w ich mocy. Tylko im PiS przeszkadza. Choć kto wie? Dlatego trwa wynaradawianie nas na całego. Kartofle, grule, pyry można zasadzić na wiosnę, a jesienią zrobić wykopki. Ale ruina ducha, która już nastała, i trwa dobijanie . Nie uczyni się za jeden sezon. No chyba, że techniką szkieletową. Domy takie jeden podmuch zmiata. Mamy być tacy, że jeden podmuch historii nas przeniesie w koniec świata? Tego chcemy?Przecież przetrwaliśmy już niejedno. Co jest w historii zapisane. Czyżby ta obróbka była tak dobrze przemyślana. Kruca ja byłbym dla przekory. No ale kruca cza być hej? Sezonowe życie, małżeństwa na próbę, "rodzina" dla zabawy. Jednym słowem życie bez zobowiązań i na sezon. Żreć, trawić i wydalać. Czyli być pięknym dla robaków. W pięknym grobowcu. Ot filozofia ponowoczesna.
Góralu, powiem tak: jest źle, ale nie beznadziejnie. Dawno temu powiedziano, że wiara czyni cuda. Gdyby tej wiary nam zabrakło, nie pozostałyby już po nas nawet wspomnienia. Póki co, ciągle się podnosimy. Co nas gubi? Kampanijność. Działamy od akcji do akcji. Nie starcza sił na działanie systematyczne. Po drugiej stronie jest przeciwnik, który gra według własnych reguł, a my tych reguł, w większości nie rozumiemy. Czy to oznacza, że mamy spasować? Według mnie, nie. Nie możemy być jednak naiwni. Dla naiwnych nie ma miejsca na tym świecie.
„Niemcy i Rosja nie zakładają podmiotowości Europy Środkowej. Chcą panować nad nami. I o to mogą się kłócić” http://wpolityce.pl/wydarzenia/77355-szczerski-niemcy-i-rosja-nie-zakladaja-podmiotowosci-europy-srodkowej-chca-panowac-nad-nami-i-o-to-moga-sie-klocic-nasz-wywiad ..................................................................... A nie gadałem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zwróć uwagę na komentarze dotyczące roboty Sakiewicza i Co. w kontekście rozgrywki z ks. Isakowiczem-Zaleskim. Pisałem o tym dużo wcześniej. Ale na nim poznało się już wielu. Świadczy o tym spadek sprzedaży GP.
To już megalomania do n-tej potęgi "Sikorski zaoferował po raz kolejny doradztwo Polski w reformach gospodarczych, walce z korupcją i procesie decentralizacji władzy. " http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15686631,Plk__Mamczur_na_wolnosci__Turczynow__czeka_go_nagroda.html#BoxSlotIIMT
To tak jak w naszym porzekadle: Uczył Marcin Marcina ...
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15686631,Plk__Mamczur_na_wolnosci__Turczynow__czeka_go_nagroda.html#BoxSlotIIMT Prezydent USA Barack Obama wyraził w Rzymie nadzieję, że porozumienie MFW z Ukrainą w sprawie pomocy dla tego kraju umożliwi mu rozwój gospodarczy. Jako przykład sukcesu reform i rozwoju wskazał Polskę. Czy to dla nas powód do dumy? Osobiście wątpię. Ukraińcy jak na razie nie chcą dostrzec korzyści wynikających z zaciskania pasa /sobie/. Olali w pierwszym głosowaniu proponowany im przez Jaceniuka pakiet antykryzysowy, uzgodniony z MFW i warunkujący przyznanie kredytu w wysokości 14-18 mld USD. Udało się to przegłosować w drugim podejściu. Problem zadłużenia Ukrainy ma dla mnie nieco inny wymiar. Porównuję stale sytuację gospodarczą Ukrainy do sytuacji Polski. Nie ma znaczenia, że Obama pokazuje nas innym jako wzór do naśladowania. Nie robi tego bezinteresownie. Wg oświadczenia Jaceniuka: Dług publiczny Ukrainy wynosi 800 mld hrywien (ok. 75 mld dolarów), czyli 53 proc. PKB. Od 1 stycznia 2013 r. kwota rezerw walutowych spadła o 20 mld dolarów i obecnie wynosi zaledwie 15 mld dolarów. Wypowiedzi Jaceniuka przypominają straszenie dzieci kominiarzem: Ukraina jest na skraju bankructwa gospodarczego i finansowego. Państwo potrzebuje 289 mld hrywien (ok. 27,4 mld dolarów). PKB w tym roku w najlepszym wypadku spadnie o 3 proc., a w najgorszym - o 10 proc. Inflacja wyniesie 12-14 proc. Dla przyzwoitości wypada przypomnieć, że obecny dług publiczny Polski to 900 mld zł w 2013 roku http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/942697,Ile-wynosi-dlug-publiczny-Polski-900-miliardow-zl-czy-3-biliony-zl Liczony w złotówkach, czy dolarach pozostaje długiem. Ten zaś wg oficjalnych danych stanowi 55,6 % PKB! I my przechodzimy nad tym do porządku dziennego. Kto kogo usiłuje robić nie tylko w balona?
http://www.tv.rp.pl/artykul/873524,1097346-Wprowadza-ACTA-tylnymi-drzwiami-.html Czyżbyśmy mieli otrzymać niechciany bonus przy okazji rozwoju współpracy USA-UE?
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,134983,14904654,Newsy__analizy__komentarz__MICHAL_KOLANKO__POLITYKA,,,808716.html#BoxSlotII3img Mamy do czynienia z ciekawym przypadkiem. Wart Pac pałaca. Celińskiego od dawna już nie poważam. Jest to dla mnie wyjątkowa gnida. Jest alkoholikiem, jego sprawa. Pod warunkiem, że pije za swoje. Uważa się za polityka. Też jego sprawa. Ja mam o nim inne zdanie. Ale jest poniżej wszelkiej normy przyzwoitości jego rynsztokowy język w odniesieniu do polityków z pierwszych stron gazet. Na temat J. Tymoszenko wypowiadałem się nie raz. O tym co się dzieje na Ukrainie też. Jedna mafia walczy o władze z drugą. Tylko ludzi szkoda.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15699991,Biedron__Andrzej_Celinski_to_czlowiek_pelen_kultury_.html#BoxWiadTxt Tego można się było spodziewać.
http://www.tv.rp.pl/artykul/873524,1096811-Kijow-ma-zal--ze-Zachod-nie-bronil-Krymu.html W dyskusji o dzisiejszej Ukrainie przedostaje się do nas mało informacji jakie jest zdanie samych Ukraińców. Ja uważam, ze sporo wiem o tym co jest rozgrywane na Ukrainie. mimo tego nie rozumiem dlaczego Ukraina oddała Krym bez walki. Tak samo nie rozumiem dlaczego, wiedząc o zamiarach Rosji, nie wyprowadzono floty wojennej z Krymu na otwarte morze lub do portu w Odessie? Chyba, że są to jednostki bojowe tylko z nazwy.
http://niepoprawni.pl/blog/6737/koszty-pracy-w-polsce Ciekawy materiał do dyskusji komu i gdzie jest dobrze. Nie będę zbytnio komentował, ale zwrócę uwagę na demotywatory.pl z prof. Kieżunem /w komentarzach do tekstu/.
http://forsal.pl/artykuly/700652,niemiecki_cud_gospodarczy_fakty_i_mity.html Trochę materiału pomocniczego do zgłębienia tematu o kosztach pracy i nie tylko.
Dla oddechu od tej pseudo polityki. Dla nieobecnych, naszych dwóch Babeczek. Lexie i Joanny. Obyście takich wyznań miały multum: http://www.youtube.com/watch?v=UUI8rpMzsC8&feature=youtu.be
Podobno nie straszył http://wpolityce.pl/polityka/189102-premier-nie-straszyl-wojna-sledzinska-katarasinska-tlumaczy-donalda-tuska-nasz-wywiad Ale to Straszydło straszy. Ciuciciurupa!
Czy Donald musi zawsze mieć tłumacza do swoich wypowiedzi? Akurat Ś-K niezbyt się do tej roli nadaje. Albo za mocno się znieczuli, albo zbyt słabo. Trudno trafić. A my i tak swoje wiemy :0)
http://wpolityce.pl/smolensk/189188-premier-tusk-stal-na-czele-frontu-zdrady-interesow-narodowych-z-anatomii-upadku-2-wynika-to-jednoznacznie Według mnie to był początek sprzątania. Przecież taki Kaczor to "nieodpowiedzialny Gostek". Poleciał na ratunek Gruzji i jeszcze namotał innych. To co on by narobił teraz? Cza być przewidującym. Nada i kaniec!!!!
Drogi Pierniczku. Czuję, że nadejdą takie dni, że będziemy otwierać gęby ze zdziwienia. I dopiero będziemy mówić: toż to niemożliwe. Tak sądzę. Ale tam ja mogę gadać choro, bom przecież. Jak to ze mną jest Wszyscy mnie tu znający wiedzą, że nie bardzo kumaty.
http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/staniszkis-o-chlodnych-kalkulacjach-tuska-straszy-wojna,10226359976 Nie cierpię tej Babci. A już jej opinie są dla mnie kompletnie pozbawione kleju. Ale ja jestem zapyziały to mogę mieć taki luksus niezgody czu jakiejś kompatybilności brak.
Staniszkis jest osobą z gatunku tych, które nie wiedzą kiedy przestać. Ona dawno przestała być autorytetem w polityce. Dzisiaj lawiruje żeby nie narazić się rządzącym. A to jej chwały nie przynosi. Miejscami jej opinie są słuszne, ale całość jest wewnętrznie niespójna.
Krótko. To prawda. Ale ile tam sensu i trafnych spostrzeżeń. A nawet pokazania kierunków organizacyjnych. Powiem więcej. Wyczucie mowy dołów, które nie są zainteresowane organizacyjnie.
Zgoda. Tylko znowu para idzie w gwizdek. Na zjeździe KNP frekwencja nie powala z nóg. A takie wypowiedzi powinny być szeroko popularyzowane. Cała nadzieja w internecie.
Pierniku. To są profesorskie słowa. Nieco inaczej są wypowiadane w życiu. Sens jest taki sam. Tylko dosadność inna. Tak się dzieje, że "politycy" nie mają odwagi spotkać się z ludźmi na żywo, wejść w tłum zgromadzony w miejscach, gdzie ratują się ludzie od biedy. Dostaliby w sposób adekwatny opierdol lub nawet wpierdol. Piszę bez bawełny. To nieprawda, że energiczni wyjechali. Może i wyjechali? Ale zdesperowani pozostali. Profesor niech gada. Ale zwykły człowiek jest już wkurwiony. Nie jest sztuką spotkać się na sali. I nawijać makaron na uszy rozmiłowanej gawiedzi. Nawet Kaczyński tak robi. Czym mnie zawodzi. Na krawatce to do skupu prowadzą, albo wiozą w klatce. Gdzie na finiszy jest rzeźnia.
Ale taki właśnie jest sens tego co nazywają wyborami. Popatrz, ci co będą głosować na KNP powinni wiedzieć, że ich głosy się zmarnują. Mało tego, pójdą na konto tych, których nienawidzą, czyli PO, PiS, PSL itd. Mimo tego nie oddadzą głosu na tych którzy realnie zwyciężą. Pułapka jest w tym, że nie wolno dobrowolnie rezygnować z prawa do głosowania. Co do Kaczyńskiego, to trudno o jednoznaczne stanowisko. nie siedzę w jego głowie. A wątpliwości mam.
Taki jest sens. Ponieważ to jest przerobione. Reżyser i aktor zna swoją rolę na pamięć. Klepią te same komunału. Nie maja one nic wspólnego z życiem. Ogólniki są tak oderwane. A dochodzi do tego jeszcze zaplecze około adoracyjne. I na końcu wmawianie, że tak sobie pościeliliśmy. I na taki barłogu mamy sypiać. O Ku....mać. Ojciec lać czy nie lać. Tak należy te wszystkie przekręty elekcyjne sprezentować! Np. Pierniku czy ty wiesz, że mamy potężną armię, która nas nie broni tylko atakuje? Pomnożona przez cztery to jest 2,4 mln. Luda. I my jesteśmy z tą armią w permanentnej bitwie. Każdy się tej armii boi. Zgadnij. Co to za armia?
Widzisz? I jak ja mam nie powiedzieć, że jesteś mądry. Kto nie mówi jasno o stanie walki państwa z narodem mojego głosu nie dostanie. Ja wkurwiony Góral to mówię. I wielu takich. Ato będzie się mnie bał. To będzie świadczyło, że kce mnie wy.... Wies Pierniku jak to po nasemu jest. Mają być czyste intencje. Na bejdoków nie będę głosował. Hej!!!!!!!!!!!!
Z każdą partia jest ten sam problem. Znaleźć tylu frajerów, żeby ich głosami wejść w struktury władzy. Potem nie dać się wyślizgać innym. a w kolejnych wyborach lansować sie w swoim elektoracie, żeby nie wybrał innych. Proste? Proste!
Zadam ci na dobranoc takie pytanie: Od wyborów 4 czerwca 1989 roku minie 25 lat. To bardzo dużo. Gdyby ci, którzy Polską wycierają sobie gębę na co dzień, mieli ją sercu, a nie doopie, mogliby przez ten czas zbudować od podstaw państwo przyjazne wszystkim, nie tylko swoim. Tymczasem kombinują jaki kit wcisnąć elektoratowi, żeby ich wybrał na kolejną kadencje. A oni już ich urządzą!
To ja się w takie coś nie bawię. Można Pierniku oglądać te strzępki i słuchać tych Strępów. Jednak kiedyś się już ma dość. Staje się ta opera mydlana już nie do zniesienia. I popatrz jaki jest paradoks. Piorą się. Piana jak cholera. Skutkiem powinno być, że jest czysto. Czystość słów intencji i metod. Cel powinien być jasny i rozpoznawalny dla każdego, nawet dla ułomnego z prawami wyborczymi. A tu tymczasem piorą się, piana nas zalewa. Krew nas zalewa. a Łone spierniczają jak najdalej od ludu. Bo wiedzą, że żyją w brudzie i z brudu. Premier został obsobaczony na wizji przez zdesperowane matki w Sejmie. Został nazwany kłamcą. Madame Dzidzia de domo. Dostała cykora i nie przyszła do Sejmu. Toż to kirk. A gdzie jest Prezydent, jego małżonka. O premierze nie wspomnę. A niech ich jasny szlak trafi. My na dole i pa. prof. Wolniewicz jednako gadamy. Choć on po profesorsku a my prosto i bez bawełny. Pierniku idę spać. Dobranoc.
Masz Pierniku całkowitą rację. Mówimy o podstawach. Ale to przecież na fundamencie i mocnych nogach się stoi. A od biegania za pomysłami takich czy siakich od siedmiu boleści polityków dostaje się zadyszki. A dla nich tylko same delicje. Jeszcze raz dobranoc.
Jeszcze coś dodam. Jako społeczeństwo płacimy karę za swoje lenistwo, A wielu za grzech zaniechania. Takich jak my jest niewielu. Takich, którzy usiłują zgłębić problem chociaż łatwo to nie przychodzi. Ja oddaję od lat swój głos z rozmysłem i świadom skutków. Nigdy nie robię tego emocjonalnie. Ale takich jest ciągle za mało.
Przeczytałem. I mam, dla mnie, zasadnicze pytanie: dlaczego Ci obecni administratorzy Polski byli na tych kolana przed Putinem? Wiele wątków jest już znanych, lecz nie zgodzę się, że nigdy nie będzie na nie odpowiedzi. Nie jest to możliwe by pozostały tylko pytaniami. Co do możliwości szantażowania aktualnych administratorów. Jeżeli tak. To nie pozostaje nic innego, jak się opić każdego dnia z rozpaczy.
Czerska manipuluje. Znowu.
OdpowiedzUsuńhttp://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15667095,_Nasz_Dziennik__osmiesza_teze_Chrisa_Cieszewskiego_.html#BoxSlotII3img
Tu jest tekst źródłowy
http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/72123,to-nie-brzoza-tylko-plot.html
Najważniejsze stwierdzenie:
Pytania o mechanizm zniszczenia samolotu zatem pozostają. Wciąż nie ma dostępu do wielu danych, dotychczasowe próby wykonania symulacji komputerowych prowadzą do sprzecznych wniosków, nie dochodzi do żadnego konstruktywnego dialogu silnie uprzedzonych wobec siebie obozów zwolenników różnych wyjaśnień.
„Prowadzone przez nas w Smoleńsku badania nie dają nam podstaw do wypowiadania się na temat możliwego mechanizmu złamania drzewa. Mamy nadzieję, iż trud, który podjęliśmy, przyczyni się choć trochę do zmniejszenia szumu informacyjnego i ułatwi innym osobom badanie zdjęć satelitarnych rejonu katastrofy. Nasz pobyt w Smoleńsku nie wnosi niczego istotnie nowego do zrozumienia samego mechanizmu i przyczyny katastrofy, choć niewątpliwie możliwość bezpośredniego obejrzenia i dosłownie dotknięcia niektórych śladów, wciąż wyraźnie widocznych, jest nie do przecenienia” – czytamy w raporcie.
W którym miejscu autorzy kogoś ośmieszają?
Proszę mi wskazać.
Na Czerskiej faktycznie wyczerpują się newsy
OdpowiedzUsuńhttp://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15666091,Zbliza_sie_kanonizacja_JP_II__Przedsiebiorcy_nie_zarobia.html#BoxBizTxt
Z całego wydarzenia najważniejsze jest ile na tym da się zarobić?
Faktycznie, konkurencja jest bardzo ostra.
Jak się nie śmiać czytając takie bzdety Bidawy
OdpowiedzUsuńhttp://www.rp.pl/artykul/1081230,1095957-Kidawa-Blonska--Nie-lubie-slowa-zdrada.html
Bardzo selektywna pamięć, to jej cecha charakterystyczna. Widzieć i pamiętać tylko to co jest przydatne do bieżących rozgrywek politycznych.
"... programy partii też ewoluują", zwłaszcza kiedy ich w ogóle nie ma.
"Nie będziemy w tej kampanii walczyli z PiS, tylko przekonywali Polaków, że warto po raz kolejny zaufać Platformie Obywatelskiej, bo jako jedyni na polskiej scenie politycznej gwarantujemy poczucie bezpieczeństwa i realizację obietnic."
Czyli, nic nie obiecujemy i słowa dotrzymamy.
Najbardziej pasuje tu jeden z komentarzy:
"zdrajca nie lubi słowa zdrada".
Słuchając kolejnych wystąpień w ramach prezentacji list kandydatów do PE dochodzę do wniosku, że dzisiejszy dzień powinien otrzymać nazwę"Dnia Demagogii".
OdpowiedzUsuństary.piernik21 marca 2014 23:10
OdpowiedzUsuńDobranoc Góralu. Pojętny jesteś.
:0)
gor-al122 marca 2014 12:52
Nie przesadzaj Pierniku!
Daj spokój, daj spokój!
Ale nie przerywaj, nie przerywaj!
Mów mi tak, mów mi tak!
To przyjemne!
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Witam Góralu.
UsuńJuż Ci kiedyś mówiłem, nie bądź taki skromniś.
Najważniejsze, że problem został pozytywnie rozwiązany.
OdpowiedzUsuńŚciskam Prawicę Pierniku.
OdpowiedzUsuńWiatruje u nas dziś ze az!
Dlatego odlatuje i ja na chwile.
Pierniku PiS ogłosiła listy do euro parlamentu?
Tak.
Usuńhttp://www.rp.pl/artykul/1081230,1096141-Kaczynski--PiS-ma-powaznych-kandydatow-do-PE.html?p=2
OdpowiedzUsuńDo przemyślenia w ramach weekendu
OdpowiedzUsuńhttp://www.usopal.pl/publicystyka/3101-prawicowa-trockistka-i-irlandzki-katolik
Eksperci PiS gardłując o Ukrainie w UE i namawiając do przebicia stawki w licytacji z Putinem o jej zbankrutowaną gospodarkę i o jej pomniki Lenina i Bandery, nie pytają, ile Polska może na tym zyskać, a ile stracić. Nie wyciągają wniosków z przeszłości. Popełniają wciąż te same błędy. 9 lat temu poparli bezkrytycznie tzw. Pomarańczową Rewolucję, swego rodzaju ukraińską Magdalenkę, a jej beneficjenci wkrótce napluli im w twarz. Nie zastanawia ich, dlaczego Michnik tak rozczulił się nad rolą Jarosława Kaczyńskiego na Majdanie i uznał, że zachował się jak prawdziwy polski patriota? Czy w sytuacji przyjmowania porad i pochwał ferowanych przez jawnie antypolską i antykatolicką formację może być mowa o uprawianiu suwerennej polityki zagranicznej.
... Czy w polskim interesie leży wykrojenie kolejnego państewka w Mitteleuropie ze stolicą w Przemyślu, który wcześniej odbierze nam Tiahnybok? Albo przyjęcie tysięcy uchodźców ukraińskich, którzy wcześniej lub później zasilą elektorat Mirona Sycza (tego od „wychowany byłem przez ojca w nienawiści do Polaków”)? Nie ulega wątpliwości, że państewko takie będzie, przy milczącej zgodzie Moskwy, pod wpływami Niemiec. W przypadku demontażu Jugosławii Berlin posłużył się potomkami kolaborantów z czasów II wojny, chorwackimi ustaszami oraz synami bądź wnukami członków albańskiej dywizji SS Skanderbeg, a dziś, zupełnie przypadkowo, na Ukrainie aktywizują się spadkobiercy dywizji SS Galizien. Ukraiński Majdan finansuje George Soros. Ten sam, który razem z Kuroniem, Geremkiem i Michnikiem „wykombinowali” transformację Polski, no i… Balcerowicza! Ten sam Soros, który założył i utrzymuje Fundację Batorego oraz jej szefa Smolara, czołowego ideologa środowiska KPP. Jeśli do tego dodamy, że środowisko Fundacji Batorego to zaplecze naszych rodzimych trockistów, rodzime stronnictwo trockistowskie, w dużej części potomkowie osób, które kiedyś przywędrowały z NKWD, zmieniły (tak, jak Nuland) nazwiska i wprowadziły w Polsce stalinowski terror, to w tej układance wszystko układa się samo.
Składam swój podpis.
UsuńA teraz kawa ze świeżutkim mleczkiem. Od łaciatego bydlątka. Jak można obrażać ryczącą, rogatą królową mleczka. Jak Ona daje się doić, a ja bez jej białej cieczy nie napiję się nawet kawy turek. Niech żyją Ci, którzy o Krasulę dbają.
POsyczałem i pędzę bo fanek woła.
http://www.economy-of-the-xxi-century.mpolska24.pl/6011/zmiana-regul-gry-i-co-z-tego-wynika
OdpowiedzUsuńPo przeczytaniu tego pozostaje walnąć lufę i iść spać ;(
Pozwalam sobie na ten cytat na niedzielę dzisiejszą:
OdpowiedzUsuńPapież Franciszek do przedstawicieli mediów: - Dla mnie największe grzechy mediów to te, które idą drogą kłamstwa, i jest ich trzy: dezinformacja, pomówienie i zniesławienie. Te dwa ostatnie są ciężkie, ale nie aż tak niebezpieczne, jak pierwszy.
Otóż pomówienie jest grzechem śmiertelnym, ale można je wyjaśnić i rozpoznać, że chodzi o pomówienie. Zniesławienie jest grzechem śmiertelnym, ale można dojść do tego, że się powie: to niesprawiedliwość, bo wprawdzie zniesławiona osoba jakiejś winy się dopuściła, ale potem tego żałowała, zmieniła życie.
Ale dezinformacja to mówienie tylko niektórych rzeczy, tych, które są mi wygodniejsze, a zatajenie reszty.
W ten sposób ten, kto ogląda telewizję czy słucha radia, nie może wydać właściwego osądu, bo nie ma do tego elementów i nie otrzymuje ich.
Od tych trzech grzechów, proszę was, trzymajcie się z daleka. Od dezinformacji, pomawiania i zniesławiania”
WIĘCEJ: http://ksd.media.pl/aktualnosci/1989-papiez-ostrzegl-media-przed-szerzeniem-dezinformacji
A może tylko Tyle nam potrzeba: "Daj mi pić".
OdpowiedzUsuńhttp://www.deon.pl/religia/duchowosc-i-wiara/pismo-swiete-rozwazania/art,1906,jezusowa-zaczepka-j-4-5-42.html
Takiej biedy nie było w Polsce od dziesięciu lat! Mamy rząd, który wykańcza gospodarkę i ludzi: http://padre.info.pl/takiej-biedy-nie-bylo-w-polsce-od-dziesieciu-lat-mamy-rzad-ktory-wykancza-gospodarke-i-ludzi/
OdpowiedzUsuńA oficjalna propaganda głosi tak
Usuńhttp://www.ekonomia.rp.pl/artykul/706205,1095972-Gospodarka--Optymistyczne-prognozy-dla-Polski.html
Czy to tylko urzędowy optymizm?
Był taki co to gadał:"nie chce ale musze". A Ci chcą a nie mogą. I żyję w dysonansie. Sobie dostatnie.
UsuńKolejna próba analizy przyczyn katastrofy smoleńskiej 10 kwietnia 2010 roku.
OdpowiedzUsuńhttp://krzysztofjaw.blogspot.com/2014/03/konflikt-ukrainski-zamach-smolenski-1.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Krzysztofjaw+%28krzysztofjaw%29
Jak ktoś robi politykę na obrzynku. To inaczej nie może być.
OdpowiedzUsuńhttp://300polityka.pl/news/2014/03/23/palikot-nagrany-na-klubie-protestujacy-to-szansa-na-zrobienie-kampanii-do-pe/
Czyli, robi się coraz ciekawiej.
UsuńNie powiem dosadnie, nie powiem.Partia dla wujów i dla wuji na wuju budowana, to jaka może być polityka? No, no! Wnioski, wnioski! Publika!
UsuńWiecie dlaczego w islamie jest zakaz nadużywania alkoholu? Nie? A to proste! Wyobrażacie sobie powrót do domu po pijaku? A tu w progu na powitanie harem żon z wałkami?
OdpowiedzUsuńTo już wiecie dlaczego w Polsce niektóre chłopy popijają. Logika, logika!
Usuńhttp://www.vesti.ru/only_video.html?vid=584275
OdpowiedzUsuńTakiej okazji Rosja nie odpuści. Zwłaszcza teraz.
http://niepoprawni.pl/blog/814/konflikt-ukrainski-a-zamach-smolenski-2
OdpowiedzUsuńDruga część analizy linkowanej przeze mnie o 16:34
p.s. Pisze się część III
No to ja tak! http://ziemkiewicz.dorzeczy.pl/id,2745/Gdzie-Krym-gdzie-Smolensk.html
OdpowiedzUsuńNigdy mi ten Ziemkiewicz nie lajkował.
Góralu, ja powiem krótko, RAZ się zagubił i to już dawno. Nie wtedy, gdy powiedział, że nie będzie zadawał się z Hajdarowiczem.
UsuńOn ma rodzinę, kredyty do spłacenia i te rzeczy panie.
Słowem normalka.
Pierniku.
UsuńCzy on na Katarynie pisał?
Coś tak mi się wydawało.
Dzięki. Pozdrawiam i znikam na cały dzionek.
Raczej nie. Przynajmniej nie przypominam sobie.
UsuńMiłego dnia Góralu!
http://niepoprawni.pl/blog/217/maja-nas-za-bydlo-i-idiotow
OdpowiedzUsuńTakich materiałów informacyjnych przed wyborami do PE powinno ukazywać się jak najwięcej.
Jedną rzecz musimy zwalczać konsekwentnie.
OdpowiedzUsuńNajgłupszym pomysłem jest bojkotowanie wyborów. Nie tylko tych. Racji nie mają ci, którzy siedzą w domu. W tych wyborach nie ma progu frekwencji uznającego wybory za ważne.
Są partie, które mają tzw. żelazny elektorat. On pójdzie w większości do urn, niezależnie od uwarunkowań zewnętrznych. Te głosy wypaczają wynik wyborów.
Późniejsza rozpacz i biadolenie na nic zda się.
Trzeba o tym stale pamiętać.
Propagatorzy bojkotu to V kolumna!
http://wyborcza.biz/Gieldy/1,114507,15677850,Ostra_przecena_akcji_niemieckich_koncernow_energetycznych.html#BoxBizTxt
OdpowiedzUsuńNowy wymiar problemu energetycznego w Niemczech.
Tam jest problem z wykorzystaniem wytwarzanej energii.
Po co więc u nas forsuje się budowę elektrowni atomowej?
http://niepoprawni.pl/blog/7256/blogerzy-za-ruska-kase-czyli-zwyczajne-szambo
OdpowiedzUsuńCiekawy wątek do dyskusji. Nie mniej ciekawe są komentarze pod wpisem.
Wielu się wydaje, że nick zapewnia pełne ukrycie tożsamości.
Nic bardziej mylnego.
Pierniku!!!!!!!!!!!
UsuńWystraszyłem się!!!!!!!!!
To ma tożsamość też rozsupłana?
Przecież dawno temu powiedziałem Ci, że wiem kim jesteś.
UsuńNo, powiedzmy domyślam się.
I co teraz?
Wyprzesz się mnie?
Osłabiło mnie.
UsuńPrzestań jestem słabego zdrowia.
Ciekawa byłaby twoja mina po dekonspiracji.
Ale nie zaliczasz mnie do V kolumny?
Jak zwykle robisz sobie jaja ze mnie.
UsuńPrzyzwyczaiłem się.
Kiedyś przyjeżdżałem w Twoje strony przynajmniej raz do roku. Nawet próbowałem się spotkać. Ale nie udało się. Teraz o wyjeździe można pomarzyć. Nie te oczy.
Przestań Pierniku!
UsuńJa robie sobie z Cibie jaja?
A co to jest?
UsuńW czym sedno? O co Waść pytasz? Bom się zaplątał kapkę!
UsuńNie wiem dlaczego boisz się odtajnienia. To i tak zostałoby miedzy nami.
UsuńAle, nic na siłę. Nie, to nie.
Ja nie jestem UFO. Są w Nowym Sączu ludzie, którzy mnie znają osobiście i mają o mnie dobre zdanie. Teraz mówię poważnie.
Przestań Pierniku bo w okciach drescy dostaje.
UsuńBede nimi kufcie wspiroł i na Cie spoziroł! Hej!!!!!!!!!
No to przestaję.
UsuńJak sobie życzysz.
Cały szacunek mój, jest Pierniku Twój!!!!!!!!!!!!
UsuńJestem w humorze cały, bo do mnie boćki przyleciały.
Przestało wiać?
UsuńBo u mnie dla odmiany pada deszcz.
To dobrze. Zima była sucha.
Ej Pierniku!
UsuńPrawdę gadas łocka słabe Ty posiadas.
Sens Ci uciekł mojej gadki.
Cas pozbiroć swe manatki. Hej!
...................................................
Pada! Ale niech pada.
Ja też padam.
I dobranoc do Cie gadam.
Częstochowski?
Nie! Sądeckie.
Polskie Bracie!
Nie niemieckie.
Dobranoc.
UsuńZamieściłem ten list otwarty na prośbę jednego z zaprzyjaźnionych Kresowiaków
OdpowiedzUsuńhttp://kresy2012.blogspot.com/2014/03/notebok11-12.html
Pierniku? A co sądzisz o tym proteście w Sejmie?
OdpowiedzUsuńJest jak najbardziej słuszny. Czy jest spontaniczny, czy wyreżyserowany, tego nie wiem.
UsuńAle, czy to ważne?
Dla mnie ważne jest to, że biedę ludzką wykorzystuje się instrumentalnie. Nie ma kraju, a właściwie jest coś co przypomina organizację państwową. Imituje cywilizację ludzką. Wszystko jest tak rozregulowane. Figury są figurantami. Wszyscy drapią do siebie. Widzę, że nie chodzi o jakieś marne pieniądze. Lecz o podgrzewanie atmosfery. Tak jakby puszczali do siebie oko i bawili się na próbę. Przecież były już różne afery, przekręty i nic. To dlaczego miałoby teraz stać się to COŚ?
UsuńPojmuję nieszczęście i nielogiczność całego systemu. Zastanawiam się jednak. Dlaczego nikt nir potrafi mówić o potrzebach materialnych związanych z wychowaniem dzieci zdrowych. Dlaczego nie mówi się klarownie. O tym, że wiąże się to z wysiłkiem. Kupienie ubrania, jedzenia. A edukacja. Nikt nie analizuje takiej rzeczywistości. To dzieci zdrowe, zdolne i specjalnie uzdolnione będą tworzyć dobrobyt i bezpieczeństwo dzieci chorych. Gdzieś, tylko cichutko, Sol. Pol. wspominała o zawodzie matki. I cicho. To przecież ważny element nawet polityki prorodzinnej. A zdrowotność dzieci? Somatyczna, duchowa. Poczucie bezpieczeństwa dziecka. Ludzie niewiedzą co to przyczyna i skutek. Dlatego rozbicie niechęci do tego całego bałaganu na atomy. Przeciąga agonię poczwary. Tzw Łone same nie odejdą. Łone są - ta elyta nigdy nie jest syta.
Wypędzić Dzieci za chlebem. A koncentrować się na nieszczęściu ludzkim. Protest jest słuszny. Jednak w oderwaniu od całości. Mnie zniechęca. I nie jestem za taką metodą.
Zwróć uwagę, że wszyscy podkreślają, że to okazja do zaistnienia przed wyborami. Zagrywka Kopacz z upublicznieniem wypowiedzi Palikota jest najlepszym tego dowodem.
UsuńRelacje kosztów: tu chodzi o pensję minimalną, a po drugiej stronie stawka za więźnia ponad 2.5 tysiąca złotych. I taki kwiatek: 6 tysięcy dla asystenta posła niepełnosprawnego.
Jest o czym mówić?
Dwie wersje tego samego zdarzenia:
OdpowiedzUsuńhttp://www.rp.pl/artykul/40,1096630-Zginal-znany-dzialacz-ukrainskiego-Prawego-Sektora.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114912,15680095,Kolejny_dzien_krymskiego_kryzysu__NA_ZYWO_.html#BoxSlotII3img
Opis zdarzenia zmienia sie jak w kalejdoskopie. Najpierw było to morderstwo o nieznanym podłożu. Potem planowa akcja milicji.
A jeden z komentarzy jest taki:
Majdan zaczyna się bić między sobą, radykałowie już nie są potrzebni a tylko przeszkadzają. Teraz jest czas na stabilizację i legalizację, więc będą odsuwać albo zabijać najbardziej prawicowych/wojskowych przywódców.
Góralu, ten wpis kieruję do Ciebie jako nizinny. Po waszemu cepr. Ale to nie będzie o Tobie.
OdpowiedzUsuńMoże nie tylko o Tobie. Opisuje to tak jak ja to widzę.
Otóż dzisiejsze popołudnie poświęcone jest w mediach powrotowi, po zakończonym sezonie sportów zimowych, Kamila Stocha do gniazda rodzinnego, słynnego już nie tylko na całą Polskę, Zębu.
Przy okazji ochów i achów, we wszelkich odmianach, można usłyszeć wiele dobrego o polskich góralach. Dla porządku przypomnę, że jestem fanem gór i górali. Jedni i drudzy mi imponują. Od lat. Teraz powiem Ci dlaczego. Może nie w kolejności ważności, ale tak jak mi podchodzą pod klawiaturkę.
O górach wiem niewiele. Po pierwsze wiem, że są. Lubię je. Mam do nich respekt. Polskie góry zwiedziłem od Bieszczad, poprzez Tatry, po Sudety. Również pieszo, nie tylko samochodem, czy autokarem. Moje osiągnięcie w turystyce górskiej to brązowa odznaka „GOT”, ale za to zdobyta przez całą moją rodzinę.
O ludziach z gór wiem jeszcze mniej. Ale mam dla nich wiele szacunku i uznania. To co dla wielu jest atrakcją letnią /turystyka/, czy zimową /sporty zimowe/, dla nich jest codziennością. Walką o być, albo nie być. Przysłowiowe chodzenie do szkoły pod górkę, to rzeczywistość. Niekoniecznie ponura. Co innego być tu codziennie, a co innego przyjeżdżać na kilka dni i patrzeć jak inni pracują. Z gór na niziny górale schodzą za chlebem, czyli najczęściej z musu. Z nizin w góry idą ci, którym w życiu się powiodło i chcą zakosztować uroków życia. Czasem w warunkach ekstremalnych.
Góral to nie tylko gorąca krew. To solidarność grupowa. Tego uczą góry. Za tym idzie odwaga i wytrwałość w dążeniu do celu.
Jeszcze coś. Migracja ludności w górach odbywa się raczej w jedną stronę. Z gór na niziny. Rzadziej z nizin w góry. To powoduje, że te środowiska łatwiej zachowują ciągłość pokoleniową. Patriotyzm, przywiązanie do tradycji, wiary przodków, nie są dla nich pusto brzmiącymi słowami.
Co Ty na to? Mój Cicerone?
Tak, tak Pierniku: "Patriotyzm, przywiązanie do tradycji, wiary przodków, nie są dla nich pusto brzmiącymi słowami."
UsuńA tu przeczytaj:
http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/72492,szkoly-wolne-od-gender.html
Ale lewactwo i wszelka inna patologia stara się jak może:
http://www.rp.pl/artykul/19,1096842.html
Nie odpuszczą nigdy? Chyba nie odpuszczą. Będą się pokazywać przy ułomnych ludziach, jechać na ludzkim nieszczęściu. Ale nie odpuszczą nigdy. Musi dojść do zagłady rodziny, tradycji, wiary przodków. Musi dojść do zaorania cmentarzy, Tej pamięci i więzi z naszymi przodkami. By każde nowe pokolenie nie wiązało się z Tą Ziemią. Smutne jest, że tak łatwo Polacy dają sobie obrzydzać Polskę i uciekają w świat. JA nie cierpię nizin. Choć mówią, że tam łatwiejsze życie. Mnie na nizinach po prostu mdli. Popatrz jak to się składa, że myśli górnolotne mogą być. I to jest pikę, myśli pikne. Ale może też ktoś mieć płaskie myślenie. No to już nie jest pikne. Płasko myśleć to myśleć jednowymiarowo, cyli posto głowo. Hej????????
Pozdrawiam Pierniku hej!!!!!!!!!!!!!!!!
Coś mi ostatnio zjada wpisy. Czerska v kolumna pewnie :(
OdpowiedzUsuńCo do Twojego wpisu.
Nie odpuszczą nigdy. Oni tak mają. Niewielu orientuje się w tym co robi. Przeważają "użyteczni idioci". Ale przez to nie są mniej szkodliwi społecznie.
Pozdrawiam również i życzę miłego dnia.
Myślis Pierniku, ze kogoś wpieprzamy?
UsuńStale rozgrywamy tą samą grę. Nie zwalczamy problemu w zarodku. Zaczynamy wtedy, kiedy problem rozwinie się ponad wszelką miarę. Wtedy łatwiej powiedzieć, że się nie da. Działanie zastępujemy biadoleniem. To są te środki zastępcze. Co z tego, że nieskuteczne?
OdpowiedzUsuńWracając do wczorajszej informacji o zastrzeleniu przez milicję ukraińską lidera Prawego Sektora warto przypomnieć ten incydent z prokuratorem
OdpowiedzUsuńhttp://www.wykop.pl/link/1886340/ukraina-byly-kiler-bije-prokuratora/
Czyli wczorajszy incydent można odczytać również jako zemstę prokuratury. Tym bardziej, że Muzyczka był wielokrotnym klientem prokuratury i sądów ukraińskich.
Do Górala:
OdpowiedzUsuńW nawiązaniu do naszych uwag o polskości przywołam jeszcze to:
http://ksd.media.pl/aktualnosci/1997-jesli-nie-wrocimy-na-kresy-bedzie-ubywac-polski
"(...) Niech każdy z nas wyobrazi sobie, że ze swej pamięci wyrzuca dziadka i babcię; że przy kolejnych domowych porządkach na śmietniku ląduje stary album ze zdjęciami naszych przodków; że w ramach jakiejś europejskiej mody zmienimy nazwisko na brzmiące bardziej z niemiecka lub francuska; i jeszcze, że w czas Wszystkich Świętych nie pójdziemy zapalić światełek na grobie naszych rodziców...
Ot, i będzie nas ubywać, aż znikną jacyś Kowalscy czy Malinowscy. Znikną na zawsze. I dokładnie tak jest z Polską" - wyjaśnił Tomasz A. Żak w wywiadzie udzielonym Katolickiemu Stowarzyszeniu Dziennikarzy."
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15689605,_Fantazje_o_przemocy__Julii_Tymoszenko__Tak_Niemcy.html#BoxWiadTxt
OdpowiedzUsuńJeszcze niedawno w więzieniu, teraz zbiera siły przed wyborami prezydenckimi. Wydaje jej się, że urząd prezydenta Ukrainy ma już w kieszeni.
Ciekawi mnie, czy wyborcy na Ukrainie pozwolą jej zrealizować ten plan?
Uczciwie mówiąc, to ona należy do ścisłego grona współwinnych zapaści gospodarczej Ukrainy.
http://natemat.pl/96105,strzelic-putinowi-w-leb-i-zabijac-kacapow-wycieklo-nagranie-rozmowy-julii-tymoszenko
Trzeba jeszcze doprecyzować pytanie: skąd "wyciekło" nagranie rozmowy?
Byłbym zapomniał. Relacja z kolejnego posiedzenia sądu w Złotoryi JO vs MK
OdpowiedzUsuńhttp://kontrowersje.net/s_d_bierze_pod_lup_mr_wk_ca_dzi_kuj_panie_mecenasie_za_wiadka_profesora_jerzego_szczap
Końca nie widać, a robi się coraz ciekawiej.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Byly-kanclerz-Helmut-Schmidt-broni-polityki-Putina-wobec-Krymu-Sankcje-to-glupota,wid,16498747,wiadomosc.html?ticaid=112705
OdpowiedzUsuńTa wypowiedź Schmidta pokazuje jak małe są szanse na skuteczne działanie UE przeciwko Rosji Putina.
Głos blogera:
OdpowiedzUsuńNa czasie
JAK CO DO CZEGO....
Najskuteczniejszą obroną jest atak,
Niebezpieczeństwo konfliktu jest blisko,
Putin zajmuje Krym na oczach świata,
My zajmujemy...twarde stanowisko.
Putin wyraża się jasno: To nasze!
Zachód wyraża...zaniepokojenie.
Putin posyła rodaków w kamasze,
Unia posyła Rosji...ostrzeżenie.
Internet huczy,że sankcje to kpina.
Żart o Obamie pojawił się w druku:
Ponoć zagroził, że może Putina...
Z listy znajomych skreślić na facebooku.
Polak, jak zwykle, potrząsa szabelką,
Nadstawiać karku chce w nierównej walce.
Inni do boju mają chęć niewielką.
Jak co do czego...nikt nie kiwnie palcem.
Ilu w przeszłości było już Putinów?
Historia ciągle lubi się powtarzać.
Łatwo o słowa, trudniej przejść do czynu,
Lecz dość składania ofiar na ołtarzach!
Gdyby się ziścić miał scenariusz czarny,
Będziemy sami, bez szans na ucieczkę.
Świat się okaże, owszem, solidarny,
Lecz co najwyżej...zapali nam świeczkę.
/jakże trafny i aktualny wierszyk p.Wojtka Dąbrowskiego/
Pierniku poruszyłeś tak wrażliwe struny, że można napisać bardzo krótko. Lub rozwodzić się szeroko. Tylko czy Ci ponowocześni zrozumieją cokolwiek? Czy nie poczują taką wielką dolegliwość, że zaczną krzyczeć wniebogłosy, że zabiera się im napęd do otwartego świata. Może ja niedowidzę, może jestem jakoś tam już zwichrowany, za bardzo tradycyjny. Może?
OdpowiedzUsuńSądzę jednak, mogę się mylić, że nie jest istotne co się do garnka wkłada, co ma się na talerzu. Groźne jest to co ma się w środku. Bieda ducha i głowy jest najgroźniejsza. Nikt nie mówi o germanizacji, rusyfikacji. A powinno się o tym mówić. No ale jak ma się do wtłuczenia, że tradycyjna rodzina to przeżytek, że młodzi muszą się najpierw dotrzeć. A "polskość to nienormalność". To robi się wszystko by "normalność" zastąpiła nienormalność.
Wiele dzieje się by pokazać Polakom, że są na swojej ziemi piątym kołem u wozu. Poruszył mnie ostatnio sygnał w mediach, że będą przybywać do naszego kraju Tatarzy z Krymu. P. Sienkiewicz oznajmił, ze będzie się im budować nawet osiedla. Wypadałoby zakrzyknąć. A Polacy z Kazachstanu, a Polacy uciekający z kraju i Ci, którzy zadłużyli się we frankach na zakup mieszkania? Nie bo przecież dla nich "Polska to nienormalność". I należy przyznać, że Tusk miał i ma rację, że tak zdiagnozował już jakiś czas, polską rzeczywistość. I On teraz jeszcze gotów się wykręcić z tego, że przyłożył się do tej "nienormalność". Przecież zdiagnozował ją jako pierwszy. Że nie wpadł na pomysł,że robi z tą swoją ferajną co w ich mocy. Tylko im PiS przeszkadza. Choć kto wie?
Dlatego trwa wynaradawianie nas na całego. Kartofle, grule, pyry można zasadzić na wiosnę, a jesienią zrobić wykopki. Ale ruina ducha, która już nastała, i trwa dobijanie . Nie uczyni się za jeden sezon. No chyba, że techniką szkieletową. Domy takie jeden podmuch zmiata. Mamy być tacy, że jeden podmuch historii nas przeniesie w koniec świata? Tego chcemy?Przecież przetrwaliśmy już niejedno. Co jest w historii zapisane. Czyżby ta obróbka była tak dobrze przemyślana. Kruca ja byłbym dla przekory. No ale kruca cza być hej?
Sezonowe życie, małżeństwa na próbę, "rodzina" dla zabawy. Jednym słowem życie bez zobowiązań i na sezon. Żreć, trawić i wydalać. Czyli być pięknym dla robaków. W pięknym grobowcu. Ot filozofia ponowoczesna.
Góralu, powiem tak: jest źle, ale nie beznadziejnie. Dawno temu powiedziano, że wiara czyni cuda. Gdyby tej wiary nam zabrakło, nie pozostałyby już po nas nawet wspomnienia. Póki co, ciągle się podnosimy. Co nas gubi? Kampanijność. Działamy od akcji do akcji. Nie starcza sił na działanie systematyczne. Po drugiej stronie jest przeciwnik, który gra według własnych reguł, a my tych reguł, w większości nie rozumiemy. Czy to oznacza, że mamy spasować? Według mnie, nie.
OdpowiedzUsuńNie możemy być jednak naiwni. Dla naiwnych nie ma miejsca na tym świecie.
„Niemcy i Rosja nie zakładają podmiotowości Europy Środkowej. Chcą panować nad nami. I o to mogą się kłócić”
OdpowiedzUsuńhttp://wpolityce.pl/wydarzenia/77355-szczerski-niemcy-i-rosja-nie-zakladaja-podmiotowosci-europy-srodkowej-chca-panowac-nad-nami-i-o-to-moga-sie-klocic-nasz-wywiad
.....................................................................
A nie gadałem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zwróć uwagę na komentarze dotyczące roboty Sakiewicza i Co. w kontekście rozgrywki z ks. Isakowiczem-Zaleskim. Pisałem o tym dużo wcześniej. Ale na nim poznało się już wielu. Świadczy o tym spadek sprzedaży GP.
UsuńObowiązkowa lektura dla Polaka!
OdpowiedzUsuńhttps://docs.google.com/file/d/0BwhdqglsNN-2b01tRENaa1Y2c1E/edit?pli=1
To już megalomania do n-tej potęgi
OdpowiedzUsuń"Sikorski zaoferował po raz kolejny doradztwo Polski w reformach gospodarczych, walce z korupcją i procesie decentralizacji władzy. "
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15686631,Plk__Mamczur_na_wolnosci__Turczynow__czeka_go_nagroda.html#BoxSlotIIMT
To tak jak w naszym porzekadle:
Uczył Marcin Marcina ...
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15686631,Plk__Mamczur_na_wolnosci__Turczynow__czeka_go_nagroda.html#BoxSlotIIMT
OdpowiedzUsuńPrezydent USA Barack Obama wyraził w Rzymie nadzieję, że porozumienie MFW z Ukrainą w sprawie pomocy dla tego kraju umożliwi mu rozwój gospodarczy. Jako przykład sukcesu reform i rozwoju wskazał Polskę.
Czy to dla nas powód do dumy? Osobiście wątpię.
Ukraińcy jak na razie nie chcą dostrzec korzyści wynikających z zaciskania pasa /sobie/. Olali w pierwszym głosowaniu proponowany im przez Jaceniuka pakiet antykryzysowy, uzgodniony z MFW i warunkujący przyznanie kredytu w wysokości 14-18 mld USD. Udało się to przegłosować w drugim podejściu.
Problem zadłużenia Ukrainy ma dla mnie nieco inny wymiar. Porównuję stale sytuację gospodarczą Ukrainy do sytuacji Polski. Nie ma znaczenia, że Obama pokazuje nas innym jako wzór do naśladowania. Nie robi tego bezinteresownie. Wg oświadczenia Jaceniuka: Dług publiczny Ukrainy wynosi 800 mld hrywien (ok. 75 mld dolarów), czyli 53 proc. PKB. Od 1 stycznia 2013 r. kwota rezerw walutowych spadła o 20 mld dolarów i obecnie wynosi zaledwie 15 mld dolarów.
Wypowiedzi Jaceniuka przypominają straszenie dzieci kominiarzem: Ukraina jest na skraju bankructwa gospodarczego i finansowego. Państwo potrzebuje 289 mld hrywien (ok. 27,4 mld dolarów). PKB w tym roku w najlepszym wypadku spadnie o 3 proc., a w najgorszym - o 10 proc. Inflacja wyniesie 12-14 proc. Dla przyzwoitości wypada przypomnieć, że obecny dług publiczny Polski to 900 mld zł w 2013 roku
http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/942697,Ile-wynosi-dlug-publiczny-Polski-900-miliardow-zl-czy-3-biliony-zl
Liczony w złotówkach, czy dolarach pozostaje długiem. Ten zaś wg oficjalnych danych stanowi 55,6 % PKB! I my przechodzimy nad tym do porządku dziennego. Kto kogo usiłuje robić nie tylko w balona?
http://www.tv.rp.pl/artykul/873524,1097346-Wprowadza-ACTA-tylnymi-drzwiami-.html
OdpowiedzUsuńCzyżbyśmy mieli otrzymać niechciany bonus przy okazji rozwoju współpracy USA-UE?
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,134983,14904654,Newsy__analizy__komentarz__MICHAL_KOLANKO__POLITYKA,,,808716.html#BoxSlotII3img
OdpowiedzUsuńMamy do czynienia z ciekawym przypadkiem. Wart Pac pałaca. Celińskiego od dawna już nie poważam. Jest to dla mnie wyjątkowa gnida. Jest alkoholikiem, jego sprawa. Pod warunkiem, że pije za swoje. Uważa się za polityka. Też jego sprawa. Ja mam o nim inne zdanie. Ale jest poniżej wszelkiej normy przyzwoitości jego rynsztokowy język w odniesieniu do polityków z pierwszych stron gazet. Na temat J. Tymoszenko wypowiadałem się nie raz. O tym co się dzieje na Ukrainie też. Jedna mafia walczy o władze z drugą. Tylko ludzi szkoda.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15699991,Biedron__Andrzej_Celinski_to_czlowiek_pelen_kultury_.html#BoxWiadTxt
UsuńTego można się było spodziewać.
http://www.tv.rp.pl/artykul/873524,1096811-Kijow-ma-zal--ze-Zachod-nie-bronil-Krymu.html
OdpowiedzUsuńW dyskusji o dzisiejszej Ukrainie przedostaje się do nas mało informacji jakie jest zdanie samych Ukraińców. Ja uważam, ze sporo wiem o tym co jest rozgrywane na Ukrainie. mimo tego nie rozumiem dlaczego Ukraina oddała Krym bez walki. Tak samo nie rozumiem dlaczego, wiedząc o zamiarach Rosji, nie wyprowadzono floty wojennej z Krymu na otwarte morze lub do portu w Odessie?
Chyba, że są to jednostki bojowe tylko z nazwy.
Kto pamięta co się zdarzyło w stanie wojennym w szkole w Miętnem koło Garwolina?
OdpowiedzUsuńPolecam obejrzenie dzisiejszego wydania BLIŻEJ w TVP Info.
http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/jan-pospieszalski-blizej/wideo/27032014-2230/14290245
UsuńNo to jeszcze felieton Michalkiewicza
OdpowiedzUsuńhttp://www.naszdziennik.pl/mysl-felieton/72772,wolynka-nuklearna.html
http://niepoprawni.pl/blog/6737/koszty-pracy-w-polsce
OdpowiedzUsuńCiekawy materiał do dyskusji komu i gdzie jest dobrze. Nie będę zbytnio komentował, ale zwrócę uwagę na demotywatory.pl z prof. Kieżunem /w komentarzach do tekstu/.
http://forsal.pl/artykuly/700652,niemiecki_cud_gospodarczy_fakty_i_mity.html
UsuńTrochę materiału pomocniczego do zgłębienia tematu o kosztach pracy i nie tylko.
Dla oddechu od tej pseudo polityki.
OdpowiedzUsuńDla nieobecnych, naszych dwóch Babeczek. Lexie i Joanny. Obyście takich wyznań miały multum: http://www.youtube.com/watch?v=UUI8rpMzsC8&feature=youtu.be
Podobno nie straszył http://wpolityce.pl/polityka/189102-premier-nie-straszyl-wojna-sledzinska-katarasinska-tlumaczy-donalda-tuska-nasz-wywiad
OdpowiedzUsuńAle to Straszydło straszy.
Ciuciciurupa!
Czy Donald musi zawsze mieć tłumacza do swoich wypowiedzi?
UsuńAkurat Ś-K niezbyt się do tej roli nadaje. Albo za mocno się znieczuli, albo zbyt słabo.
Trudno trafić.
A my i tak swoje wiemy :0)
Z definicji wynika, że niemotę cza zawsze tłumaczyć.
Usuńhttp://wybory.gazeta.pl/ParlamentEuropejski2014/1,137162,15708113,Aleksander_Kwasniewski_skreslony_z_listy_Europy_Plus.html#BoxWiadTxt
OdpowiedzUsuńMimo wszystko uważam, że w TR na listach do PE są same spady i inne męty /niekoniecznie społeczne/.
Widzę, że wszystkim się znudziło.
OdpowiedzUsuńSpokojnie.
Najlepsze dopiero przed Wami.
W nocy przestawcie sobie zegarki.
Nara!
Oj nieprawda, oj nieprawda!
UsuńTo trzeba przeczytać kilka razy
OdpowiedzUsuńhttp://niepoprawni.pl/blog/7256/ruskie-spece-od-referendum-siala-lala-la-zabawa-trwa
I ZAPAMIĘTAĆ!!!!
Historia lubi się powtarzać.
http://wpolityce.pl/smolensk/189188-premier-tusk-stal-na-czele-frontu-zdrady-interesow-narodowych-z-anatomii-upadku-2-wynika-to-jednoznacznie
OdpowiedzUsuńWedług mnie to był początek sprzątania. Przecież taki Kaczor to "nieodpowiedzialny Gostek". Poleciał na ratunek Gruzji i jeszcze namotał innych. To co on by narobił teraz? Cza być przewidującym. Nada i kaniec!!!!
Niestety, ale w tym tekście nie ma nic o czym byśmy wcześniej nie wiedzieli.
UsuńDrogi Pierniczku.
UsuńCzuję, że nadejdą takie dni, że będziemy otwierać gęby ze zdziwienia. I dopiero będziemy mówić: toż to niemożliwe. Tak sądzę. Ale tam ja mogę gadać choro, bom przecież. Jak to ze mną jest Wszyscy mnie tu znający wiedzą, że nie bardzo kumaty.
Dobry wieczór Góralu.
UsuńNa mój ogląd rzeczywistości to raczej mówisz to w kategoriach chciejstwa.
Chociaż niczego wykluczyć nie można.
Witam Pierniczku.
UsuńI wszystko się zgadza. Mnie się zachciało i tak se wydłubałem.
Ja se wszystko mogę.
A co u pana?
Pogwarzymy?
Czemu nie?
Usuńhttp://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/staniszkis-o-chlodnych-kalkulacjach-tuska-straszy-wojna,10226359976
OdpowiedzUsuńNie cierpię tej Babci. A już jej opinie są dla mnie kompletnie pozbawione kleju. Ale ja jestem zapyziały to mogę mieć taki luksus niezgody czu jakiejś kompatybilności brak.
Staniszkis jest osobą z gatunku tych, które nie wiedzą kiedy przestać. Ona dawno przestała być autorytetem w polityce. Dzisiaj lawiruje żeby nie narazić się rządzącym. A to jej chwały nie przynosi.
UsuńMiejscami jej opinie są słuszne, ale całość jest wewnętrznie niespójna.
Stanisław Michalkiewicz w Andrychowie.
OdpowiedzUsuńhttp://www.youtube.com/watch?v=8Nv2bzrT5wc&feature=share&list=UUyCybAf9LW1h0bmUGL6HcHQ&index=1
Do przeczytania.
OdpowiedzUsuńhttp://www.youtube.com/watch?v=qo6GzAkgOUI&feature=youtu.be&t=44s
OdpowiedzUsuńCo Ty na to Pierniku?
To jest tylko kilkuminutowy fragment wykładu. Nie wiadomo jaka była całość? Trochę dziwna forma wykładu. Bardziej przypomina wiec.
UsuńJeszcze słucham.
Faktycznie, dobrze odczytałem. Ciekawie mówi, ale dlaczego z kartki?
UsuńWiek robi swoje.
Krótko. To prawda. Ale ile tam sensu i trafnych spostrzeżeń. A nawet pokazania kierunków organizacyjnych. Powiem więcej. Wyczucie mowy dołów, które nie są zainteresowane organizacyjnie.
UsuńZgoda.
UsuńTylko znowu para idzie w gwizdek. Na zjeździe KNP frekwencja nie powala z nóg.
A takie wypowiedzi powinny być szeroko popularyzowane.
Cała nadzieja w internecie.
Pierniku.
UsuńTo są profesorskie słowa. Nieco inaczej są wypowiadane w życiu. Sens jest taki sam. Tylko dosadność inna. Tak się dzieje, że "politycy" nie mają odwagi spotkać się z ludźmi na żywo, wejść w tłum zgromadzony w miejscach, gdzie ratują się ludzie od biedy. Dostaliby w sposób adekwatny opierdol lub nawet wpierdol. Piszę bez bawełny. To nieprawda, że energiczni wyjechali. Może i wyjechali? Ale zdesperowani pozostali. Profesor niech gada. Ale zwykły człowiek jest już wkurwiony. Nie jest sztuką spotkać się na sali. I nawijać makaron na uszy rozmiłowanej gawiedzi. Nawet Kaczyński tak robi. Czym mnie zawodzi. Na krawatce to do skupu prowadzą, albo wiozą w klatce. Gdzie na finiszy jest rzeźnia.
Ale taki właśnie jest sens tego co nazywają wyborami.
UsuńPopatrz, ci co będą głosować na KNP powinni wiedzieć, że ich głosy się zmarnują. Mało tego, pójdą na konto tych, których nienawidzą, czyli PO, PiS, PSL itd. Mimo tego nie oddadzą głosu na tych którzy realnie zwyciężą.
Pułapka jest w tym, że nie wolno dobrowolnie rezygnować z prawa do głosowania.
Co do Kaczyńskiego, to trudno o jednoznaczne stanowisko. nie siedzę w jego głowie.
A wątpliwości mam.
Taki jest sens. Ponieważ to jest przerobione. Reżyser i aktor zna swoją rolę na pamięć. Klepią te same komunału. Nie maja one nic wspólnego z życiem. Ogólniki są tak oderwane. A dochodzi do tego jeszcze zaplecze około adoracyjne. I na końcu wmawianie, że tak sobie pościeliliśmy. I na taki barłogu mamy sypiać. O Ku....mać. Ojciec lać czy nie lać. Tak należy te wszystkie przekręty elekcyjne sprezentować!
UsuńNp. Pierniku czy ty wiesz, że mamy potężną armię, która nas nie broni tylko atakuje? Pomnożona przez cztery to jest 2,4 mln. Luda. I my jesteśmy z tą armią w permanentnej bitwie. Każdy się tej armii boi. Zgadnij. Co to za armia?
Nie muszę. To urzędnicy.
UsuńKlan, kasta, czy "tylko" mafia?
http://www.wprost.pl/ar/442084/PiS-i-Rydzyk-na-zakrecie-Ojciec-dyrektor-nie-chcial-spotkac-sie-z-poslami/?pg=0
UsuńRozpoczęło się.
Widzisz? I jak ja mam nie powiedzieć, że jesteś mądry. Kto nie mówi jasno o stanie walki państwa z narodem mojego głosu nie dostanie.
UsuńJa wkurwiony Góral to mówię. I wielu takich. Ato będzie się mnie bał. To będzie świadczyło, że kce mnie wy.... Wies Pierniku jak to po nasemu jest. Mają być czyste intencje. Na bejdoków nie będę głosował. Hej!!!!!!!!!!!!
Z każdą partia jest ten sam problem. Znaleźć tylu frajerów, żeby ich głosami wejść w struktury władzy. Potem nie dać się wyślizgać innym. a w kolejnych wyborach lansować sie w swoim elektoracie, żeby nie wybrał innych.
OdpowiedzUsuńProste?
Proste!
Zadam ci na dobranoc takie pytanie:
OdpowiedzUsuńOd wyborów 4 czerwca 1989 roku minie 25 lat. To bardzo dużo.
Gdyby ci, którzy Polską wycierają sobie gębę na co dzień, mieli ją sercu, a nie doopie, mogliby przez ten czas zbudować od podstaw państwo przyjazne wszystkim, nie tylko swoim. Tymczasem kombinują jaki kit wcisnąć elektoratowi, żeby ich wybrał na kolejną kadencje.
A oni już ich urządzą!
To ja się w takie coś nie bawię. Można Pierniku oglądać te strzępki i słuchać tych Strępów. Jednak kiedyś się już ma dość. Staje się ta opera mydlana już nie do zniesienia. I popatrz jaki jest paradoks. Piorą się. Piana jak cholera. Skutkiem powinno być, że jest czysto. Czystość słów intencji i metod. Cel powinien być jasny i rozpoznawalny dla każdego, nawet dla ułomnego z prawami wyborczymi. A tu tymczasem piorą się, piana nas zalewa. Krew nas zalewa. a Łone spierniczają jak najdalej od ludu. Bo wiedzą, że żyją w brudzie i z brudu. Premier został obsobaczony na wizji przez zdesperowane matki w Sejmie. Został nazwany kłamcą. Madame Dzidzia de domo. Dostała cykora i nie przyszła do Sejmu. Toż to kirk. A gdzie jest Prezydent, jego małżonka. O premierze nie wspomnę. A niech ich jasny szlak trafi. My na dole i pa. prof. Wolniewicz jednako gadamy. Choć on po profesorsku a my prosto i bez bawełny.
OdpowiedzUsuńPierniku idę spać.
Dobranoc.
Masz Pierniku całkowitą rację. Mówimy o podstawach. Ale to przecież na fundamencie i mocnych nogach się stoi. A od biegania za pomysłami takich czy siakich od siedmiu boleści polityków dostaje się zadyszki. A dla nich tylko same delicje.
OdpowiedzUsuńJeszcze raz dobranoc.
Prawie wszystko się zgadza. Poza jednym.
UsuńTo nie piana. To szumowiny. Podobne powstają przy gotowaniu rosolu.
Dobranoc .
Jeszcze coś dodam.
UsuńJako społeczeństwo płacimy karę za swoje lenistwo, A wielu za grzech zaniechania.
Takich jak my jest niewielu. Takich, którzy usiłują zgłębić problem chociaż łatwo to nie przychodzi. Ja oddaję od lat swój głos z rozmysłem i świadom skutków. Nigdy nie robię tego emocjonalnie. Ale takich jest ciągle za mało.
Pojawiła się trzecia część tryptyku
OdpowiedzUsuńhttp://niepoprawni.pl/blog/814/konflikt-ukrainski-a-zamach-smolenski-3
Do poczytania jutro. Właściwie to rano.
Przeczytałem. I mam, dla mnie, zasadnicze pytanie: dlaczego Ci obecni administratorzy Polski byli na tych kolana przed Putinem?
UsuńWiele wątków jest już znanych, lecz nie zgodzę się, że nigdy nie będzie na nie odpowiedzi. Nie jest to możliwe by pozostały tylko pytaniami.
Co do możliwości szantażowania aktualnych administratorów. Jeżeli tak. To nie pozostaje nic innego, jak się opić każdego dnia z rozpaczy.
Pierniku gdzie żeś jest!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OdpowiedzUsuńDyskutuj!!!!!!!!!!!!!!!!
Bom na krótko wpadł!!!!!!!!
Chamstwo i patologia królują. Nazywają się normą i wpędzić próbują w kompleksy ciemnogród.
OdpowiedzUsuń