Upili się winem. Mało im. Wołają: wina, wina, wina dajcie a jak umrzem pochowajcie na zielonej Ukrainie. I co? Trawa nas ma porosnąć. Zielona ukraińska trawa. Jak na tych co zostali zarezani, bo byli Polakami-Lachami. Pojechaliście tam wtedy i teraz z koncertem nie w moim imieniu. Piszę bez nienawiści. Ale nie z amnezją.
No właśnie. W czyim imieniu? Długo tak będziemy tkwić w rozkroku? Jak byśmy się czuli, gdyby ktoś do nas przyjeżdżał i mówił jak mamy walczyć o swoje? Tym bardziej, że priorytety Ukrainy kolidują z naszymi, a oni nie zamierzają z niczego rezygnować na naszą rzecz. Że co, że teraz nie pora? a kiedy? Później? Z Niemcami było to samo!
Przecież do nas przyjeżdżali doradcy różnej maści. Doradzi nam. I mamy z tego ruiny. I zgliszcza. Że przytoczę 700 tyś. dzieci niedojadających. 14% bezrobocia, przemysł montażowy, 2,5 mln młodych za granicą. Czy komuś zależy odwrócić naszą uwagę od naszych spraw i pokazać przed eurowyborami, że Polacy są w raju? Ja bym doradził by spuścić tych młodych gołą dupą po nieheblowanej desce by wzięli się do robienia porządku w Polsce. Pierwszego młodego Ajnsztajna.
A wcześniej nie wprowadzali reform na trzy raty. Na przynętę taki jeden obiecywał chrupiące bułeczki. A spółki nomenklaturowe. A to zamartwianie się o słaby napływ obcego kapitału? I mamy wielkie dojenie obcego kapitału. Choćby poprzez OFE.
"1250 uczniów w wieku 17-18 przebadał Instytutu Badania Opinii Publicznej Homo Homini na zlecenie Gminy Żydowskiej w Polsce. 60 procent respondentów stwierdziło, że nie chciałoby mieć żydowskiego partnera. 45 procent wyraziło pogląd, że „nie byłaby zadowolona”, gdyby w rodzinie mieliby żydowskiego krewnego." http://zmianynaziemi.pl/wideo/izraelska-prasa-antysemityzm-w-polsce-wciaz-szaleje .................................................. Chcieli wiedzieć to się dowiedzieli. Czyli nie jest tak całkiem tragicznie.
Mimo wszystko uważam, że jest to informacja zmanipulowana. Choćby po to, żeby uzasadnić tą uzbrojoną ochronę wycieczek z Izraela do Krakowa i okolic. Przecież rzeczywistość jest cokolwiek inna.
Też tak uważam. Buduje się odpowiednią aurę. Ale każda małpa powinna wiedzieć, ze moja chata najważniejsza. I nie ma tak, żeby ktoś mi w garach miesał! Albo gatki przepatrywał. Jeszcze raz dobranoc Pierniku.
Cytata z TT Dawid Wildstein @DawidWildstein Jedno jest pewne- Ukraina bez Europy,Majdan bez Polaków - to Ukraina banderowska.W tym kontekście warto spojrzeć na działalność pewnych grup
Nie traktuję tego w tych kategoriach. DW jeszcze nie jest wyrocznią. Dla mnie ważniejsze jest, że tam maczają łapy obce wywiady, w tym BND. Tak było w przypadku Solidarności. Tak jest tu. Partia Kliczki jest finansowana przez Niemców.
Natura dała nam dwoje oczu , dwoje uszu ale tylko jeden język po to , abyśmy więcej patrzyli i słuchali , niż mówili. Dołożyła, ta natura, w promocji jedną głowę. Ale z dwoma półkulami. Byśmy myśleli i robili. Natura nawet dała nam poprzez myślenie wolną wolą. Dlatego Taka jest Natura z Natury możliwość, czyli potencja. Jednak naturalne jest by to młodzi byli prowadzeni doświadczeniem. A tu się okazuje, że jakiś nauczony Ajnsztajna objaśnia świat. Synek, który naczytał się książek chce wieść. Na co po co dlaczego? Pora umierać? Nie da się zjechać gołą życiom po nieheblowanej desce beż uszczerbku dla podłoża. Najpierw cza ją oheblować. Poddać obróbce. Ostrugaj się więc.
http://www.youtube.com/watch?v=Y_Z0a3tjJu8#t=13 Bardzo ważny głos w dyskusji o stosunkach polsko-ukraińskich w ujęciu historycznym. Może być punktem wyjścia do wyrobienia sobie własnego zdania.
Osobiście uważam, że młody Wildstein nie powinien zabierać publicznie głosu w tak delikatnych sprawach jak ta obecna na Ukrainie. W czyim interesie to robi? Kto oprócz Polaków występuje jawnie na Majdanie? Nie słyszę nic na ten temat. Ukryte wsparcie finansowe to nie to samo. Uporządkowanie relacji polsko-ukraińskich nie można odkładać stale na później. Od tamtych wydarzeń minęło wystarczająco dużo czasu, a Ukraińcy nie mają najmniejszego zamiaru odstąpić od swoich racji. Dlaczego my mamy zrezygnować ze swoich racji? Zbrodnia zawsze pozostanie zbrodnią. czy to będzie zbrodnia ludobójstwa, czy "tylko" czystka etniczna.
Nie możemy zapominać, że na ziemiach wschodnich II RP Ukraińcy nie byli osamotnieni w prześladowaniu Polaków. Bardzo wiele na ten temat mówi ten materiał http://www.youtube.com/watch?v=RleA43XbO4A#t=17
A gada w imieniu tego, kto mu dał na bilet. Znalazł się jakiś Filantrop. I to być może ten sam co to nas nauczał ja robić się społeczeństwem obywatelskim, popierać Partię Obywatelską, by mieć miodu w garnkach, mleka w skopkach. Jednym słowem by Polska była krainą mlekiem i miodem płynącym. Niemym i niemąconcym.
aktualności z Ukrainy: http://www.radiownet.pl/#/publikacje/kurier-1200-21-stycznia-2013 PS. Młody W. nie reprezentuje Polaków - nie ma takich ambicji; jest komentatorem jednym z wielu i chyba mu wolno szanowni państwo z na ulicy? Poza tym jakoś nie widzę nic bardzo złego, że młody zdobywa wiedzę i doświadczenie i to w bardzo niekomfortowych warunkach, ale takich, gdzie oczywiście sporo można się nauczyć, bo sytuacja jest niezwykle złożona!
Jakoś nikt mnie jeszcze nie przekonał do celowości naszego angażowania się w wewnętrzne, bądź co bądź, rozgrywki na Ukrainie. Według mnie rozgrywka toczy się o to, czyja będzie Ukraina? Putina, czy Unii? To nie jest inwestycja bezkosztowa. UE nie ma dzisiaj nic do zaoferowania Ukrainie, poza dobrym słowem. Rosja wykorzystuje z premedytacją swoje atuty w postaci żonglowania cenami ropy i gazu. Dzisiaj trudno przewidzieć w jakim kierunku rozwiną się wydarzenia. Ukraina nie jest jednolita wewnętrznie. Jest podział polityczny na wschodnią i zachodnią. Tak też może Ukraina podzielić się terytorialnie. Dzisiaj wydaje się to mało prawdopodobne, ale niczego nie można absolutnie wykluczyć. Co może zrobić Polska? Nie znam odpowiedzi. Nie powinna na pewno wybiegać przed orkiestrę.
Ze swojego punktu widzenia mogę powiedzieć, że Ukraińcy nam się nie odwdzięczą za obecne wsparcie. Jeśli opozycja zwycięży, będzie realizowała swoje cele, a te jak dzisiaj widać są dalekie od interesów Polski. a śmietankę, jak zwykle spiją inni, którzy dzisiaj przyglądają się z boku wydarzeniom.
@Anonimowy jest tu nas trzech/?/. Ty masz zdanie inne i używasz nazwiska /Młody W-Dawid Wildstein @DawidWildstein /. Dlaczego piszesz w liczbie mnogiej. Przejrzałem swoje wpisy i nie zauważyłam, a nadto nie pamiętam, bym ożywał tego nazwiska. Nie sugeruj więc, że nie doceniam "poświęcania" "Młody W". To strasznie w jak " niekomfortowych warunkach" warunkach " "zdobywa wiedzę i doświadczenie " ten "młody ". Toż to może nabawić się szwanku zdrowotnego w tak nieprzychylnym klimacie. Będzie cierpiał jego tacie i macie. Jak Mu się coś stacie. Imputujesz Pnie Anonimowy jakbyś miał coś amputowane.
Góralu, na mój ogląd D. Wildstein nie ma kwalifikacji do kreowania istotnych opinii na temat sytuacji na Ukrainie. Może. wypowiadać się na temat tego co widzi. I tylko tylko tyle. Nie specjalizuje się w problematyce ukraińskiej. Nie jest też politologiem. Według mnie jego obecność w mediach to zasługa jego ojca. W mojej ocenie DW na razie niczym szczególnym nie wyróżnia się.
A ja myślę, że wśród tych młodych Polaków nie pozostających obojętnymi na aktualne wydarzenia w Ukrainie mogą rosnąć ludzie, którzy bedą mieli wystarczajace doświadczenie, wiedzę i podstawę moralną -przemawiajace do młodego pokolenia ukraińców - żeby skutecznie zawalczyć o polskie interesy w relacji z Ukrainą, a jednocześnie nie poświęcać prawdy historycznej o ukraińskim ludobójstwie na naszych Rodakach z Wołynia (i nie tylko) oraz prowadzić dialog z uwzględnieniem aktualnych naszych obaw co do antypolskich pomysłów i działań ze strony ukraińskiej (w różnych postaciach). Zastrzegam wyraźnie, że takie obawy uważam za uzasadnione. Przy tych ryzykach całkowita bierność ze strony Polski nie doprowadzi do niczego dobrego - na pochyłe drzewo....... Zgadzam się, że aktywność nie powinna przyjmować postaci bohaterszczyzny i wychodzenia przed front, to jest oczywiście za mało i moze być przeciwskuteczne. Niemniej, pozwolę sobie na uwagę historiozoficzną,, że tylko z perpektywy czasu można ocenić czy aktywność narodu polegała na właściwej proporcji pracy organicznej i ambicji w stawianiu sobie wyzwań. Nie mam też watpliwości, że ocena będzie zależała tylko od tego czy cele narodowe uda się pomyślnie realizować i czy ówczesna elita będzie w stanie przekonać o tym naród (naród hegemonem!). Jak widać jest tu z założenia dużo relatywizmu - tym wiecej, im gorzej jest dziś z konsensem co do tzw interesu narodowego, tożsamości i im gorzej jest z myśleniem strategicznym wśród establishmentu. Niemcy do dziś idą konsekwentnie za Bismarckiem,, a w Polsce do dziś nie ma powszchnie uznawanej i rozumianej racji stanu - mimo że słabsze państwo potrzebuje jej bardziej niż silniejsze. Utrzymywanie się takiego stanu grozi rozmyciem tożsamości narodowej, zniechęceniem do nieskutecznej państwowości i otwarciem drogi dla sąsiadów!.
O jej! Czy to są światłe wyrazy? Czy tylko pobożne życzenia? Jednak to są tylko pobożne życzenia. A wskazuje na to ten cytat:"...a w Polsce do dziś nie ma powszchnie uznawanej i rozumianej racji stanu". To z tekst @Anonimowy21 stycznia 2014 16:07. Widzisz @Anonimowy21 stycznia 2014 16:07 dzwonisz z pomyleniem kościołów. Jeżeli już tak sobie gwarzymy. To widzę tu nieco inne zamiary. W angażowaniu się środowiska ajnsztajnów w działania prostujące doświadczenia i niedoświadczenie Polaków. A widząc należy mieć na uwadze etap, w jakim jesteśmy jako państwo i Naród oraz poruszycieli i ich cele. Mój drogi Aniele. Kituje się już nie kitem okna na świat. No cóż jedni Ajnsztajni chcą być lepsi od drugich. A nam nędza. Zawsze nędza.
@Anonimowy Tu nie chodzi o obojętność lub jej brak. Zaangażowanie musi być wielotorowe. Zarówno po stronie społeczeństwa polskiego, jak i rządu. Równocześnie musi być pełna świadomość, że ta akcja musi być rozłożona na lata. Szkoda, że zmarnowano tyle lat. Ten brak informacji spowodował brak zrozumienia dla postępowania poprzednich prezydentów RP i kolejnych rządów III RP. Krótko mówiąc, polityka ugodowa, czy wręcz serwilizm ze strony Polski. Moim zdaniem, czym innym jest powstawanie pokolenia świadomych prawdy historycznej Polaków, co jest nam jak najbardziej potrzebne, a czym innym jednostronne dążenie do realizacji własnych celów przez Ukrainę. Jedno co jest dla mnie pewne, to nie ma najmniejszych szans na grubą kreskę i pozostawienie tych spraw do rozstrzygnięcia historykom. Brak na to przyzwolenia społecznego. Porównywanie postawy Polski i Niemiec prowadzi mnie do jednego wniosku. Tak czy inaczej, zostaniemy zwyczajnie wyślizgani. Nasza waadza ma inne preferencje.
p.s. Koncepcja Mitteleuropy, realizowana konsekwentnie przez Niemców, jest dla wiekszosci Polaków, również elit politycznych, pustym hasłem. A powinna być groźnie brzmiącym. Bo zagrażającym naszym żywotnym interesom.
"Nasza waadza ma inne preferencje" - w tym sformułowaniu brzmi duch determinizmu historycznego, albo może defetyzm. Ja raczej powiedziałbym, że to ta dzisiejsza ekipa ma inne preferencje. A ja - mimo wszystko - widzę szanse na zmianę, na ukształtowanie się nowej grupy liderów róznych opcji politycznych, ale mających silne poczucie współnoty narodowej oraz wolę współdziałania w celu realizacji podstawowych jej interesów w rywalizacji międzynarodowej i to bez unikania oczywistych sprzeczności interesów stron. Nie może to jednak oznaczać fundametalizmu, który nie odróżnia np taktyki od strategii. Tego właśnie rozróżnienia chyba nam powszechnie brakuje. Gdyby ktoś mnie pytał jak problem tego braku rozwiazać, to wskazałbym na nauczanie na wszystkich szczeblach, gdzie powinny być dowartościowane nauki humanistyczne, z uwzglednieniem logiki, . Ta waadza czyni wręcz przeciwnie i wie co robi. Czy to jest jednak jeszcze polska władza - Polskiego Narodu ?
To o czym tu piszesz @Anonimowy, wymaga czasu. Czy możemy czekać? Czy mamy czas? Ja już nie. taktyka obowiązuje w realizacji zadań doraźnych. strategia, to działania obliczone na lata. Dzisiejsza waadza stosuje taktykę uników. O strategii nie ma zielonego pojęcia. Zresztą ją to nie interesuje. Tu obowiązuje zasada od wyborów do wyborów. Kto więc ma realizować zadania długofalowe?
Tak, to jest problem. Sporo osób już go dostrzega, spośród ludzi z potencjałem. W tym np trochę prof. P.Gliński. Ale to wciąż mało. W skali państwowej to musi być myślenie, planowanie i działanie instytucjonalne. Dotąd, obserwujemy tylko inicjatywy prywatne w postaci róznych think-tanków. Instytucji zajmujacej sie na poważnie planowaniem strategicznym już nie widzę, ani państwowej ani prywatnej. Resort rozwoju regionalnego zawęza bardzo kwestie planowania rozwoju NARODOWEGO. A poza tym jest już tylko plaza.
Z młodego pokolenia ten problem dostrzegł rok temu Krzysztof Bossak, kiedy zdecydował się zaangażować się w animowanie Ruchu Narodowego. Zapowiadał ogólnikowo powołanie - jezeli dobrze pamietam - instytutu strategii rozwoju narodowego. Niestety, nic nie słysze o postępach w tej sprawie. Szkoda.
Jakie preferencje? Ma inne rozkazy. Bo gdyby ich nie było uczyłaby się choćby od Niemiec dbania o własną gospodarkę a od Rosji blokady bab z gołymi cyckami na ołtarzu w Cerkwi. A u nas jak na razie to mamy ostatnie etapy rozkłady moralnego nakierowane na dzieci. Zdrowotnego nakierowane na rozwój patrologii w zdrowiu. Mamy też grabież ziemi ornej leśne i nawet pastwisk. UE miała być związkiem suwerennych państw, równych sobie. A jest rozsadnikiem niemoralności i wyzysku gospodarczego. O! Filantropism to atropism Narodu Polskiego./Atropos - greckiej bogini losu, która przecina nić życia/
Góralu, już wiele osób, które mogą być przez nas traktowane jako autorytety, powiedziało wyraźnie, że nie jesteśmy państwem suwerennym. Nie są odkrywczy w tym twierdzeniu. To jest widoczne dla każdego samodzielnie myślącego człowieka. UE miała racje bytu jako EWG. Późniejszy jej rozrost służył faktycznie dominacji Niemiec. Początkowo w sposób zawoalowany, a później już jawny. Demokracja i inne takie frazesy były tylko zasłoną dymną do zdobywania lebensraumu, ściślej rynków zbytu i taniej siły roboczej. Na mój ogląd UE też nie jest samodzielna w działaniu. W sprawach kluczowych podporządkowana jest ośrodkom decyzyjnym usytuowanym poza Europą. W dodatku niejawnym, bo nie można za taki uznać np. Grupy Bilderberg.
Tymczasem, na rodzimym podwórku obserwuję ciekawe zjawisko. Mianowicie sądy oraz prokuratura pracowicie zamiatają wszystkie sprawy, w których występują ludzie związani z establishmentem. W wielu przypadkach są to sprawy, które mają wieloletni staż. Dla odmiany, po raz kolejny wyciągane są na światło dzienne sprawy dotyczące osób nieprzychylnych waadzy. Przykładem sprawa Piskorskiego, kiedyś w PO http://wyborcza.pl/1,75478,15306645,Piskorski_przed_sadem__Gdzie_sie_pomiescily_jego_Kossaki.html Innym przykładem, który zdaje się nie mieć końca, to sprawa A. Macierewicza, a dokładniej okresu w którym zajmował się likwidacja WSI. To nic, że kolejne procesy wytaczane mu są przez prokuraturę przegrywane. Ważne, że można coś rzucić lemingom na żer.
A tak w ogóle to dlaczego nie? Zemścić się na Ukraińcach za wszysto, za całą historię i umiłowanie do Polaków i naciągnąć ich na tę Unię Europejską Niech mają to co my. Poniżej progu ubóstwa żyło w 2012 r. blisko 2 miliony 800 tys. Polaków – wynika z raportu Głównego Urzędu Statystycznego, opublikowanego w październiku 2013 r. ................................................ Ale jak im się nie polepsz tylko jeszcze bardziej popieprzy to odwrócą się na nas z siekierami. To pewne jak umarła w pacierzu.
W sprawie przyjęcia Ukrainy do UE mamy chyba niewiele do powiedzenia. Dzisiaj UE nie chce Ukrainy u siebie. Potrzebuje tylko ich rynków zbytu dla swojej produkcji. Możliwości wydrenowania rynku i wytransferowania kasy.. Co czeka wtedy Ukrainę? Doskonale wiemy, ale kto to powie wyraźnie Ukraińcom? Jak przejrzą na oczy, to wiadomo, że całą nienawiść skierują przeciwko Polsce, bo jest najbliżej nich. Dzisiaj zamieszki na Ukrainie mają na celu jedynie przejęcie władzy przez opozycję, Ale to mrzonka, bo opozycja nie stanowi monolitu, a jej poszczególne frakcje samodzielnie są za słabe.
A ponadto jest to działalność pseudo filantropijna Filantropa, który palcem w bucie nie kiwnie jak nie widzi interesu do zrobienia. I gdyby nawet to kto wie czy nie dojdzie do podziału na wschodnią i zachodnią Ukrainę. No i wówczas dojdzie do opamiętania i okrutnej ciasnoty i naturalnego parcia na zachód. A nawet przerzutów tych, których Akcja Wisła popędziła na Zachód. I właczyć tylko sobie wyobrażnię. Byłem niejednokrotnie na ziemiach po Łemkowskich. To niedaleko. Jeszcze widać zgliszcza i ruiny. To My płaczemy po Polsce Jagiellonów. A oni. Niech nam spadną nareszcie łuski z oczu. Kto chce dobra Polski. NA pewno nie Ci, którzy potrafią latać na Ukrainę. A nie zdobyli się przez taki szmat czasu zrobić realne posunięcie dla Polaków wywiezionych w trakcie Czystek na dawnych Polskich Ziemiach Kresowych. Amen.
To jest podobny problem jak z obrońcami zwierząt. Poruszą niebo i ziemię dla jednego psa, czy kota, a nie kiwną palcem dla człowieka w potrzebie. Takie czasy.
Czyli świat zeszedł na psy. Ale czy nam pozostaje tylko wyć? 85 najbogatszych osób ma tyle, co 3,5 mld biednych. 7 na dziesięciu ludzi żyje w krajach, w których nierówności ekonomiczne wzrosły w ostatnich trzydziestu latach. W Stanach Zjednoczonych najbogatszy 1% społeczeństwa przejął 95% wzrostu po kryzysie finansowym z 2009 roku. Z kolei 90% społeczeństwa w tym czasie zbiedniała.
Masowe skupienie zasobów gospodarczych w rękach kilku ludzi tworzy znaczące zagrożenie zarówno dla politycznego, jak i ekonomicznego systemu – zwraca uwagę raport Oxfarm. Raport organizacji jest datowany na 17 stycznia. Oxfam jest międzynarodową organizacją humanitarną, zajmującą się walką z głodem na świecie i pomagającą w krajach rozwijających się. A miała globalizacja sprawić, że wszyscy ludzie będą braćmi. A miała UE sprawić, ze będzie swobona i rowność w zamożności. I tak dalej. A tymczasem następuje deregulacja i depopulacja. I transfer chorych ideologii. I atak na Kościół. Bo to Kościół przeszkadza Ponieważ jest niezależny od rządzących. Dlatego tak pasuje Kościół otwarty i na pasku Filantropów. Wszelkiej maści. Mącenie w głowach i gospodarkach sprawia, ze wszyscy zaczynają prosić o zlitowanie. A nie myślą zdroworozsądkowo.
Pozwolę się sobie w całej rozciągłości nie zgodzić. Pieronki. Lemańskie Mądle, Życińskość to nie całość. To odstępstwo. Patrzeć i czekać. Interwencja z Góry nadchodzi. To jest u Acana na gender miejsce. Widzi się Acanowi baba z brodą i wąsami. No!!!!!!!!!
A będę ! WIELKI MECZ Polaków :D Po pierwszych minutach obawiałam się, że nas Szwedzi rozjadą. A potem... Szok za szokiem. Wyszomirski zagrał mecz życia. Uff...co za emocje ;)
@jo.aszka @stary.piernik Na początku nie wierzyłem w wygraną. Wynik niesamowity. To jest przykład na to, że człowiek nie może nigdy wątpić, sądzić, że już całkiem upadł i powinien wyciągnąć na maszt białą flagę. Wiele spraw przegrywa się przez głowę. Nawet spić się łatwo w wyniku słabej głowy. Praca i jasne myślenie, upór i krok za krokiem wlewają zwątpienie w rywala. Brawo, brawo, brawo. Pozdrawiam.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255,15309633,Umorzenie_sprawy_abp__Michalika__Sad_nie_chce_byc.html#LokKrajTxt Co innego w tej sprawie mógł zawyrokować Wysoki Sąd?
Na dobranoc wrzucę jeszcze to http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/706254,1080720-LOT-bliski-uziemienia.html Czym to się zakończy? Kolejny raz unijne urzędasy nas wyrolują? Tyle już wpompowaliśmy w LOT po to żeby jakieś cwaniaki przejęły go za szklane paciorki?
Tu już czary się skończyły. Władzy raz zdobytej nie oddamy nigdy. Wczoraj gdzieś wyczytałem, że teraz sytuację mogą odmienić tam trupy. Wypowiedziane w złą godzinę. Coraz mniej ochoty do negocjacji.
http://www.sport.pl/tenis/1,103960,15314544,Australian_Open__Radwanska_zaszokowala_Melbourne_.html#BoxSlotIIMT Nie oglądałem, a szkoda. Ten wynik ro absolutna rewelacja. Bardzo duże szanse na finał AO!
Wcześniej pisali, że Azarenka jest w formie. Okazało się, że Radwańska jest w lepszej.
http://www.rp.pl/artykul/40,1081053-Jaceniuk--Realizowany-jest-plan-podzialu-Ukrainy.html Nie sądziłem, że sprawa podziału Ukrainy na dwa państwa może być tak blisko.
http://www.rp.pl/artykul/40,1080824-Rozmowa--Rz---Na-ulicach-Kijowa-sa-agenci-Kremla.html A potem Ławrow poucza, żeby nie mieszać się w wewnętrzne sprawy Ukrainy. To już nie jest szczyt hipokryzji. W wydaniu Moskwy to normalka.
Rozmawiałem ostatnio z osobą z Ukrainy, znajacą gospodarcze realia swojego kraju. Wskazywano mi na element biznesowy, jako istotny dla egzegezy sytuacji. W szczególności chodzi o walkę oligarchów o kontrolę nad sektorem energetycznym i paliwowym. Gdy to się rozstrzygnie, wszystkie opcje geopolityczne sa mozliwe. Natomiast Janukowicz gra oczywiście przede wszystkim na siebie i chętnie skorzystał dlatego z pomocnej dłoni i kasy Wołodi, przy wstrzemięźliwej postawie UE. Na ile rozumiem co mówi w mediach Targalski, to ma podobny obraz spraw i wyciaga stąd praktyczny wniosek, że należy prowadzić do podziału wśród oligarchów, szczególnie w klanie donieckim. Januk. natomiast powinien otrzymać najprawdopodobniej gwarancję zachowania osobistego majatku (ok 4 mld USD) za szybkie zejście ze sceny politycznej. To powinna być atrakcyjna oferta, bo chyba rzeczywiście Januk. nie ma już teraz szans na reelekcję i powinien to już widzieć. Co do ewentualności podziału Ukrainy, to ten scenariusz powinien być nie od dziś rozważany - widać w nim standardowe podejście kagebistów i wręcz dziwne byłoby, gdyby tak nie było. O innych uwarunkowaniach miedzynarodowych nie wspominam, ale o nich nie zapominamy:)
Nowinki na temat mojego "ulubieńca" medialnego. Najpierw jego oświadczenie: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15320260,Owsiak__Luksusowy_apartament__To_mieszkanie_na_kredyt_.html#BoxSlotII3img A tu komentarz do niego: http://niezalezna.pl/50908-luksusowy-apartament-na-strzezonym-osiedlu-tak-wyglada-blok-jerzego-owsiaka
Czyli pozostaje czekać z nadzieją, że w gorącej wodzie kąpany O. przedstawi swoją wykładnię całkiem szparko. Przedstawienie z szukaniem słoika nie musi byc traktowane jako całkiem absurdalne. Może własnie trwa precyzyjnie zaplanowana procedura kopcowania/słoikowania wieloletnich "oszczędności". Przynajmniej na papierze, co się zowie zresztą - praniem.
Na 4 lutego w sądzie w Złotoryi jest przewidziana kolejna odsłona starcia MatkiKurki z Owsiakiem. Zapowiada się ciekawie, ale spodziewam się kolejnego uniku ze strony Owsiaka.
Chyba już wyprane: http://telewizjarepublika.pl/owsiak-zaprasza-tv-republika-na-kontrole-finansowa-quotwszystkie-wydatki-fundacji-sa-prawidlowequot,3371.html#.UuA6ixCtbIV
Uważam, że było bardzo dobrze. Może grali za delikatnie jak na mecz z tym przeciwnikiem. Nie było gry skrzydłami. Odniosłem wrażenie jakby się poddali. Więc wynik jest zasłużony. To nie jest drużyna z najlepszych lat. A ciekawe było zachowanie trenera. Zachowywał się jakby już był na wylocie. Musi być coś z szaleństwa w motywacji. Tej nie zauważyłem. Dlatego twierdzę, że było dobrze i zgodnie z przewidywaniami.
W zasadzie się z tym zgadzam. Odnośnie tego co na boisku. Jednak patrze na to trochę szerzej. Drużyna jest w przebudowie. Nie wiem jaki cel postawiono przed Bieglerem. Z drugiej strony trener musi mieć w czym wybierać. Ilu ludzi w Polsce gra wyczynowo w piłkę ręczną? Krótko. Za mało! Wenta zrobił wiele, ale w pewnym momencie stanął przed ścianą. Nowy, czyli Biegler nie zaczął od podstaw, ale narybek musi się ostrzelać, a starzy już nie maja motywacji do gry. Przykład K. Bieleckiego. Przez sport do kalectwa. Warto?
Przegrali, ale przecież przeciwnik był z najwyższej półki. Zabrakło strzelności i po prostu Chorwaci bardziej skuteczni. Nie ma co płakać - pokazali wolę walki i ambicję!!! Poza tym, chyba przed przyjazdem do Danii, nikt na walkę o 5 miejsce nie liczył?
Nie. Chętnie jednak obejrzę. Rzadko można zobaczyć taki wynik na tym poziomie gry. 6:0 to jest coś! Żeby teraz R. tego nie zmarnowała. Ma szanse wygrać finał. I ona o tym wie.
Oczywiście, że była. Przed meczem bukmacherzy w ogóle nie brali pod uwagę zwycięstwa R. Nie wygrała od ponad dwóch lat z Azarenką. Poza tym wynik: 6:1; 5:7; 6:0!!!!!!!!!!!
Proponuję do lektury i rozważenia (w) sobie http://www.fronda.pl/a/ks-robert-skrzypczak-dla-frondapl-o-spotkaniu-knesetu-w-polsce-nie-mozemy-sie-zachowywac-jak-wymysleni-bohaterowie-poklosia,33772.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
i oczywiście Poranek Wnet prawie w całości poświecony sprawie Ukraińskiej (z tych doniesień wyłania się już coraz wyraźniejszy obraz sytuacji, która przekroczyła już chyba wszystkie początkowe wyobrażenia wszystkich zaangażowanych stron - jawnnych, tajnych i zakrytych) http://www.radiownet.pl/#/publikacje/poranek-23-stycznia-2014
Powtarzam link
OdpowiedzUsuńhttp://live.telewizjarepublika.pl/
Upili się winem. Mało im. Wołają: wina, wina, wina dajcie a jak umrzem pochowajcie na zielonej Ukrainie. I co? Trawa nas ma porosnąć. Zielona ukraińska trawa. Jak na tych co zostali zarezani, bo byli Polakami-Lachami. Pojechaliście tam wtedy i teraz z koncertem nie w moim imieniu. Piszę bez nienawiści. Ale nie z amnezją.
OdpowiedzUsuńNo właśnie. W czyim imieniu? Długo tak będziemy tkwić w rozkroku?
UsuńJak byśmy się czuli, gdyby ktoś do nas przyjeżdżał i mówił jak mamy walczyć o swoje?
Tym bardziej, że priorytety Ukrainy kolidują z naszymi, a oni nie zamierzają z niczego rezygnować na naszą rzecz.
Że co, że teraz nie pora? a kiedy? Później? Z Niemcami było to samo!
Przecież do nas przyjeżdżali doradcy różnej maści. Doradzi nam. I mamy z tego ruiny. I zgliszcza. Że przytoczę 700 tyś. dzieci niedojadających. 14% bezrobocia, przemysł montażowy, 2,5 mln młodych za granicą. Czy komuś zależy odwrócić naszą uwagę od naszych spraw i pokazać przed eurowyborami, że Polacy są w raju?
OdpowiedzUsuńJa bym doradził by spuścić tych młodych gołą dupą po nieheblowanej desce by wzięli się do robienia porządku w Polsce. Pierwszego młodego Ajnsztajna.
Widzę, że jednakowo myślimy.
UsuńCo do doradców, to oni przyjeżdżali później, po 4 czerwca 1989 roku.
Bo jak się dużo wódki z kimś wypije to się wie o myślach jego. Stary Kolego.
UsuńA wcześniej nie wprowadzali reform na trzy raty. Na przynętę taki jeden obiecywał chrupiące bułeczki. A spółki nomenklaturowe. A to zamartwianie się o słaby napływ obcego kapitału? I mamy wielkie dojenie obcego kapitału. Choćby poprzez OFE.
OdpowiedzUsuńPOciesz się, że mogło być jeszcze gorzej.
Usuń"1250 uczniów w wieku 17-18 przebadał Instytutu Badania Opinii Publicznej Homo Homini na zlecenie Gminy Żydowskiej w Polsce. 60 procent respondentów stwierdziło, że nie chciałoby mieć żydowskiego partnera. 45 procent wyraziło pogląd, że „nie byłaby zadowolona”, gdyby w rodzinie mieliby żydowskiego krewnego."
OdpowiedzUsuńhttp://zmianynaziemi.pl/wideo/izraelska-prasa-antysemityzm-w-polsce-wciaz-szaleje
..................................................
Chcieli wiedzieć to się dowiedzieli. Czyli nie jest tak całkiem tragicznie.
POwinni napisać w jakim środowisku przeprowadzono te badania.
UsuńIle w nich obiektywizmu poznawczego?
Jako bardziej w latach posunięty. Idę na leże.
UsuńDobranoc.
Mimo wszystko uważam, że jest to informacja zmanipulowana. Choćby po to, żeby uzasadnić tą uzbrojoną ochronę wycieczek z Izraela do Krakowa i okolic.
OdpowiedzUsuńPrzecież rzeczywistość jest cokolwiek inna.
Też tak uważam. Buduje się odpowiednią aurę.
UsuńAle każda małpa powinna wiedzieć, ze moja chata najważniejsza.
I nie ma tak, żeby ktoś mi w garach miesał! Albo gatki przepatrywał.
Jeszcze raz dobranoc Pierniku.
Dobranoc Góralu.
UsuńNowości z Kijowa, bardziej obiektywny obraz niż wczorajszy:
OdpowiedzUsuńhttp://www.radiownet.pl/#/publikacje/poranek-20-stycznia-2014
Ale niektórzy są wstydliwi.
OdpowiedzUsuńhttp://www.radiownet.pl/publikacje/niewygodna-prawda--2
OdpowiedzUsuńbez komentarza
http://www.youtube.com/watch?v=HH4ZYqW4WjY
OdpowiedzUsuńKukiz na Majdanie przez TVR
@Anonimowy
OdpowiedzUsuńDziękuję za linka z 20 stycznia 2014 16:59
W takim razie po co Kukizy powlekli się z całym majdanem na ukraiński Majdan?
Cytata z TT
OdpowiedzUsuńDawid Wildstein @DawidWildstein
Jedno jest pewne- Ukraina bez Europy,Majdan bez Polaków - to Ukraina banderowska.W tym kontekście warto spojrzeć na działalność pewnych grup
Nie traktuję tego w tych kategoriach. DW jeszcze nie jest wyrocznią. Dla mnie ważniejsze jest, że tam maczają łapy obce wywiady, w tym BND. Tak było w przypadku Solidarności. Tak jest tu. Partia Kliczki jest finansowana przez Niemców.
Usuń@Anonimowy
OdpowiedzUsuńNa pewno?
Już była Ukraina banderowska z Polakami zadołowanymi.
Okij.
OdpowiedzUsuńGadam już z nieznajomymi.
Ni ma swoich idę spać.
Nara.
Natura dała nam dwoje oczu , dwoje uszu
OdpowiedzUsuńale tylko jeden język po to , abyśmy więcej patrzyli i słuchali , niż mówili. Dołożyła, ta natura, w promocji jedną głowę. Ale z dwoma półkulami. Byśmy myśleli i robili. Natura nawet dała nam poprzez myślenie wolną wolą. Dlatego Taka jest Natura z Natury możliwość, czyli potencja. Jednak naturalne jest by to młodzi byli prowadzeni doświadczeniem. A tu się okazuje, że jakiś nauczony Ajnsztajna objaśnia świat. Synek, który naczytał się książek chce wieść. Na co po co dlaczego?
Pora umierać?
Nie da się zjechać gołą życiom po nieheblowanej desce beż uszczerbku dla podłoża. Najpierw cza ją oheblować. Poddać obróbce. Ostrugaj się więc.
http://www.youtube.com/watch?v=Y_Z0a3tjJu8#t=13
OdpowiedzUsuńBardzo ważny głos w dyskusji o stosunkach polsko-ukraińskich w ujęciu historycznym.
Może być punktem wyjścia do wyrobienia sobie własnego zdania.
Osobiście uważam, że młody Wildstein nie powinien zabierać publicznie głosu w tak delikatnych sprawach jak ta obecna na Ukrainie. W czyim interesie to robi? Kto oprócz Polaków występuje jawnie na Majdanie? Nie słyszę nic na ten temat. Ukryte wsparcie finansowe to nie to samo. Uporządkowanie relacji polsko-ukraińskich nie można odkładać stale na później. Od tamtych wydarzeń minęło wystarczająco dużo czasu, a Ukraińcy nie mają najmniejszego zamiaru odstąpić od swoich racji. Dlaczego my
OdpowiedzUsuńmamy zrezygnować ze swoich racji? Zbrodnia zawsze pozostanie zbrodnią. czy to będzie zbrodnia ludobójstwa, czy "tylko" czystka etniczna.
Nie możemy zapominać, że na ziemiach wschodnich II RP Ukraińcy nie byli osamotnieni w prześladowaniu Polaków. Bardzo wiele na ten temat mówi ten materiał
OdpowiedzUsuńhttp://www.youtube.com/watch?v=RleA43XbO4A#t=17
A gada w imieniu tego, kto mu dał na bilet. Znalazł się jakiś Filantrop. I to być może ten sam co to nas nauczał ja robić się społeczeństwem obywatelskim, popierać Partię Obywatelską, by mieć miodu w garnkach, mleka w skopkach. Jednym słowem by Polska była krainą mlekiem i miodem płynącym. Niemym i niemąconcym.
OdpowiedzUsuńaktualności z Ukrainy:
OdpowiedzUsuńhttp://www.radiownet.pl/#/publikacje/kurier-1200-21-stycznia-2013
PS. Młody W. nie reprezentuje Polaków - nie ma takich ambicji; jest komentatorem jednym z wielu i chyba mu wolno szanowni państwo z na ulicy? Poza tym jakoś nie widzę nic bardzo złego, że młody zdobywa wiedzę i doświadczenie i to w bardzo niekomfortowych warunkach, ale takich, gdzie oczywiście sporo można się nauczyć, bo sytuacja jest niezwykle złożona!
Jakoś nikt mnie jeszcze nie przekonał do celowości naszego angażowania się w wewnętrzne, bądź co bądź, rozgrywki na Ukrainie.
OdpowiedzUsuńWedług mnie rozgrywka toczy się o to, czyja będzie Ukraina? Putina, czy Unii? To nie jest inwestycja bezkosztowa. UE nie ma dzisiaj nic do zaoferowania Ukrainie, poza dobrym słowem. Rosja wykorzystuje z premedytacją swoje atuty w postaci żonglowania cenami ropy i gazu.
Dzisiaj trudno przewidzieć w jakim kierunku rozwiną się wydarzenia.
Ukraina nie jest jednolita wewnętrznie. Jest podział polityczny na wschodnią i zachodnią. Tak też może Ukraina podzielić się terytorialnie. Dzisiaj wydaje się to mało prawdopodobne, ale niczego nie można absolutnie wykluczyć.
Co może zrobić Polska? Nie znam odpowiedzi. Nie powinna na pewno wybiegać przed orkiestrę.
Ze swojego punktu widzenia mogę powiedzieć, że Ukraińcy nam się nie odwdzięczą za obecne wsparcie. Jeśli opozycja zwycięży, będzie realizowała swoje cele, a te jak dzisiaj widać są dalekie od interesów Polski.
OdpowiedzUsuńa śmietankę, jak zwykle spiją inni, którzy dzisiaj przyglądają się z boku wydarzeniom.
@Anonimowy jest tu nas trzech/?/. Ty masz zdanie inne i używasz nazwiska /Młody W-Dawid Wildstein @DawidWildstein /. Dlaczego piszesz w liczbie mnogiej. Przejrzałem swoje wpisy i nie zauważyłam, a nadto nie pamiętam, bym ożywał tego nazwiska. Nie sugeruj więc, że nie doceniam "poświęcania" "Młody W". To strasznie w jak " niekomfortowych warunkach" warunkach " "zdobywa wiedzę i doświadczenie " ten "młody ". Toż to może nabawić się szwanku zdrowotnego w tak nieprzychylnym klimacie. Będzie cierpiał jego tacie i macie. Jak Mu się coś stacie. Imputujesz Pnie Anonimowy jakbyś miał coś amputowane.
OdpowiedzUsuńGóralu, na mój ogląd D. Wildstein nie ma kwalifikacji do kreowania istotnych opinii na temat sytuacji na Ukrainie. Może. wypowiadać się na temat tego co widzi. I tylko tylko tyle. Nie specjalizuje się w problematyce ukraińskiej. Nie jest też politologiem.
OdpowiedzUsuńWedług mnie jego obecność w mediach to zasługa jego ojca. W mojej ocenie DW na razie niczym szczególnym nie wyróżnia się.
A ja myślę, że wśród tych młodych Polaków nie pozostających obojętnymi na aktualne wydarzenia w Ukrainie mogą rosnąć ludzie, którzy bedą mieli wystarczajace doświadczenie, wiedzę i podstawę moralną -przemawiajace do młodego pokolenia ukraińców - żeby skutecznie zawalczyć o polskie interesy w relacji z Ukrainą, a jednocześnie nie poświęcać prawdy historycznej o ukraińskim ludobójstwie na naszych Rodakach z Wołynia (i nie tylko) oraz prowadzić dialog z uwzględnieniem aktualnych naszych obaw co do antypolskich pomysłów i działań ze strony ukraińskiej (w różnych postaciach). Zastrzegam wyraźnie, że takie obawy uważam za uzasadnione. Przy tych ryzykach całkowita bierność ze strony Polski nie doprowadzi do niczego dobrego - na pochyłe drzewo....... Zgadzam się, że aktywność nie powinna przyjmować postaci bohaterszczyzny i wychodzenia przed front, to jest oczywiście za mało i moze być przeciwskuteczne. Niemniej, pozwolę sobie na uwagę historiozoficzną,, że tylko z perpektywy czasu można ocenić czy aktywność narodu polegała na właściwej proporcji pracy organicznej i ambicji w stawianiu sobie wyzwań. Nie mam też watpliwości, że ocena będzie zależała tylko od tego czy cele narodowe uda się pomyślnie realizować i czy ówczesna elita będzie w stanie przekonać o tym naród (naród hegemonem!). Jak widać jest tu z założenia dużo relatywizmu - tym wiecej, im gorzej jest dziś z konsensem co do tzw interesu narodowego, tożsamości i im gorzej jest z myśleniem strategicznym wśród establishmentu. Niemcy do dziś idą konsekwentnie za Bismarckiem,, a w Polsce do dziś nie ma powszchnie uznawanej i rozumianej racji stanu - mimo że słabsze państwo potrzebuje jej bardziej niż silniejsze. Utrzymywanie się takiego stanu grozi rozmyciem tożsamości narodowej, zniechęceniem do nieskutecznej państwowości i otwarciem drogi dla sąsiadów!.
OdpowiedzUsuńO jej! Czy to są światłe wyrazy? Czy tylko pobożne życzenia? Jednak to są tylko pobożne życzenia. A wskazuje na to ten cytat:"...a w Polsce do dziś nie ma powszchnie uznawanej i rozumianej racji stanu". To z tekst @Anonimowy21 stycznia 2014 16:07. Widzisz @Anonimowy21 stycznia 2014 16:07 dzwonisz z pomyleniem kościołów.
OdpowiedzUsuńJeżeli już tak sobie gwarzymy. To widzę tu nieco inne zamiary. W angażowaniu się środowiska ajnsztajnów w działania prostujące doświadczenia i niedoświadczenie Polaków. A widząc należy mieć na uwadze etap, w jakim jesteśmy jako państwo i Naród oraz poruszycieli i ich cele. Mój drogi Aniele. Kituje się już nie kitem okna na świat. No cóż jedni Ajnsztajni chcą być lepsi od drugich. A nam nędza. Zawsze nędza.
@Anonimowy
OdpowiedzUsuńTu nie chodzi o obojętność lub jej brak. Zaangażowanie musi być wielotorowe. Zarówno po stronie społeczeństwa polskiego, jak i rządu. Równocześnie musi być pełna świadomość, że ta akcja musi być rozłożona na lata. Szkoda, że zmarnowano tyle lat. Ten brak informacji spowodował brak zrozumienia dla postępowania poprzednich prezydentów RP i kolejnych rządów III RP. Krótko mówiąc, polityka ugodowa, czy wręcz serwilizm ze strony Polski.
Moim zdaniem, czym innym jest powstawanie pokolenia świadomych prawdy historycznej Polaków, co jest nam jak najbardziej potrzebne, a czym innym jednostronne dążenie do realizacji własnych celów przez Ukrainę. Jedno co jest dla mnie pewne, to nie ma najmniejszych szans na grubą kreskę i pozostawienie tych spraw do rozstrzygnięcia historykom. Brak na to przyzwolenia społecznego.
Porównywanie postawy Polski i Niemiec prowadzi mnie do jednego wniosku. Tak czy inaczej, zostaniemy zwyczajnie wyślizgani. Nasza waadza ma inne preferencje.
p.s. Koncepcja Mitteleuropy, realizowana konsekwentnie przez Niemców, jest dla wiekszosci Polaków, również elit politycznych, pustym hasłem. A powinna być groźnie brzmiącym. Bo zagrażającym naszym żywotnym interesom.
"Nasza waadza ma inne preferencje" - w tym sformułowaniu brzmi duch determinizmu historycznego, albo może defetyzm. Ja raczej powiedziałbym, że to ta dzisiejsza ekipa ma inne preferencje. A ja - mimo wszystko - widzę szanse na zmianę, na ukształtowanie się nowej grupy liderów róznych opcji politycznych, ale mających silne poczucie współnoty narodowej oraz wolę współdziałania w celu realizacji podstawowych jej interesów w rywalizacji międzynarodowej i to bez unikania oczywistych sprzeczności interesów stron. Nie może to jednak oznaczać fundametalizmu, który nie odróżnia np taktyki od strategii. Tego właśnie rozróżnienia chyba nam powszechnie brakuje. Gdyby ktoś mnie pytał jak problem tego braku rozwiazać, to wskazałbym na nauczanie na wszystkich szczeblach, gdzie powinny być dowartościowane nauki humanistyczne, z uwzglednieniem logiki, . Ta waadza czyni wręcz przeciwnie i wie co robi. Czy to jest jednak jeszcze polska władza - Polskiego Narodu ?
UsuńTo o czym tu piszesz @Anonimowy, wymaga czasu. Czy możemy czekać? Czy mamy czas? Ja już nie. taktyka obowiązuje w realizacji zadań doraźnych. strategia, to działania obliczone na lata. Dzisiejsza waadza stosuje taktykę uników. O strategii nie ma zielonego pojęcia. Zresztą ją to nie interesuje. Tu obowiązuje zasada od wyborów do wyborów. Kto więc ma realizować zadania długofalowe?
UsuńTak, to jest problem. Sporo osób już go dostrzega, spośród ludzi z potencjałem. W tym np trochę prof. P.Gliński. Ale to wciąż mało. W skali państwowej to musi być myślenie, planowanie i działanie instytucjonalne. Dotąd, obserwujemy tylko inicjatywy prywatne w postaci róznych think-tanków. Instytucji zajmujacej sie na poważnie planowaniem strategicznym już nie widzę, ani państwowej ani prywatnej. Resort rozwoju regionalnego zawęza bardzo kwestie planowania rozwoju NARODOWEGO. A poza tym jest już tylko plaza.
UsuńZ młodego pokolenia ten problem dostrzegł rok temu Krzysztof Bossak, kiedy zdecydował się zaangażować się w animowanie Ruchu Narodowego. Zapowiadał ogólnikowo powołanie - jezeli dobrze pamietam - instytutu strategii rozwoju narodowego. Niestety, nic nie słysze o postępach w tej sprawie. Szkoda.
Jakie preferencje? Ma inne rozkazy. Bo gdyby ich nie było uczyłaby się choćby od Niemiec dbania o własną gospodarkę a od Rosji blokady bab z gołymi cyckami na ołtarzu w Cerkwi.
OdpowiedzUsuńA u nas jak na razie to mamy ostatnie etapy rozkłady moralnego nakierowane na dzieci. Zdrowotnego nakierowane na rozwój patrologii w zdrowiu. Mamy też grabież ziemi ornej leśne i nawet pastwisk.
UE miała być związkiem suwerennych państw, równych sobie. A jest rozsadnikiem niemoralności i wyzysku gospodarczego. O!
Filantropism to atropism Narodu Polskiego./Atropos - greckiej bogini losu, która przecina nić życia/
Góralu, już wiele osób, które mogą być przez nas traktowane jako autorytety, powiedziało wyraźnie, że nie jesteśmy państwem suwerennym. Nie są odkrywczy w tym twierdzeniu. To jest widoczne dla każdego samodzielnie myślącego człowieka. UE miała racje bytu jako EWG. Późniejszy jej rozrost służył faktycznie dominacji Niemiec. Początkowo w sposób zawoalowany, a później już jawny. Demokracja i inne takie frazesy były tylko zasłoną dymną do zdobywania lebensraumu, ściślej rynków zbytu i taniej siły roboczej.
UsuńNa mój ogląd UE też nie jest samodzielna w działaniu. W sprawach kluczowych podporządkowana jest ośrodkom decyzyjnym usytuowanym poza Europą. W dodatku niejawnym, bo nie można za taki uznać np. Grupy Bilderberg.
.
Tymczasem, na rodzimym podwórku obserwuję ciekawe zjawisko. Mianowicie sądy oraz prokuratura pracowicie zamiatają wszystkie sprawy, w których występują ludzie związani z establishmentem. W wielu przypadkach są to sprawy, które mają wieloletni staż. Dla odmiany, po raz kolejny wyciągane są na światło dzienne sprawy dotyczące osób nieprzychylnych waadzy. Przykładem sprawa Piskorskiego, kiedyś w PO
OdpowiedzUsuńhttp://wyborcza.pl/1,75478,15306645,Piskorski_przed_sadem__Gdzie_sie_pomiescily_jego_Kossaki.html
Innym przykładem, który zdaje się nie mieć końca, to sprawa A. Macierewicza, a dokładniej okresu w którym zajmował się likwidacja WSI. To nic, że kolejne procesy wytaczane mu są przez prokuraturę przegrywane. Ważne, że można coś rzucić lemingom na żer.
A tak w ogóle to dlaczego nie? Zemścić się na Ukraińcach za wszysto, za całą historię i umiłowanie do Polaków i naciągnąć ich na tę Unię Europejską Niech mają to co my. Poniżej progu ubóstwa żyło w 2012 r. blisko 2 miliony 800 tys. Polaków – wynika z raportu Głównego Urzędu Statystycznego, opublikowanego w październiku 2013 r.
OdpowiedzUsuń................................................
Ale jak im się nie polepsz tylko jeszcze bardziej popieprzy to odwrócą się na nas z siekierami. To pewne jak umarła w pacierzu.
W sprawie przyjęcia Ukrainy do UE mamy chyba niewiele do powiedzenia. Dzisiaj UE nie chce Ukrainy u siebie. Potrzebuje tylko ich rynków zbytu dla swojej produkcji. Możliwości wydrenowania rynku i wytransferowania kasy.. Co czeka wtedy Ukrainę? Doskonale wiemy, ale kto to powie wyraźnie Ukraińcom? Jak przejrzą na oczy, to wiadomo, że całą nienawiść skierują przeciwko Polsce, bo jest najbliżej nich.
UsuńDzisiaj zamieszki na Ukrainie mają na celu jedynie przejęcie władzy przez opozycję,
Ale to mrzonka, bo opozycja nie stanowi monolitu, a jej poszczególne frakcje samodzielnie są za słabe.
A ponadto jest to działalność pseudo filantropijna Filantropa, który palcem w bucie nie kiwnie jak nie widzi interesu do zrobienia. I gdyby nawet to kto wie czy nie dojdzie do podziału na wschodnią i zachodnią Ukrainę. No i wówczas dojdzie do opamiętania i okrutnej ciasnoty i naturalnego parcia na zachód. A nawet przerzutów tych, których Akcja Wisła popędziła na Zachód. I właczyć tylko sobie wyobrażnię. Byłem niejednokrotnie na ziemiach po Łemkowskich. To niedaleko. Jeszcze widać zgliszcza i ruiny. To My płaczemy po Polsce Jagiellonów. A oni. Niech nam spadną nareszcie łuski z oczu. Kto chce dobra Polski. NA pewno nie Ci, którzy potrafią latać na Ukrainę. A nie zdobyli się przez taki szmat czasu zrobić realne posunięcie dla Polaków wywiezionych w trakcie Czystek na dawnych Polskich Ziemiach Kresowych. Amen.
UsuńTo jest podobny problem jak z obrońcami zwierząt. Poruszą niebo i ziemię dla jednego psa, czy kota, a nie kiwną palcem dla człowieka w potrzebie.
UsuńTakie czasy.
Czyli świat zeszedł na psy. Ale czy nam pozostaje tylko wyć?
Usuń85 najbogatszych osób ma tyle, co 3,5 mld biednych. 7 na dziesięciu ludzi żyje w krajach, w których nierówności ekonomiczne wzrosły w ostatnich trzydziestu latach. W Stanach Zjednoczonych najbogatszy 1% społeczeństwa przejął 95% wzrostu po kryzysie finansowym z 2009 roku. Z kolei 90% społeczeństwa w tym czasie zbiedniała.
Masowe skupienie zasobów gospodarczych w rękach kilku ludzi tworzy znaczące zagrożenie zarówno dla politycznego, jak i ekonomicznego systemu – zwraca uwagę raport Oxfarm. Raport organizacji jest datowany na 17 stycznia. Oxfam jest międzynarodową organizacją humanitarną, zajmującą się walką z głodem na świecie i pomagającą w krajach rozwijających się.
A miała globalizacja sprawić, że wszyscy ludzie będą braćmi. A miała UE sprawić, ze będzie swobona i rowność w zamożności. I tak dalej. A tymczasem następuje deregulacja i depopulacja. I transfer chorych ideologii. I atak na Kościół. Bo to Kościół przeszkadza Ponieważ jest niezależny od rządzących. Dlatego tak pasuje Kościół otwarty i na pasku Filantropów. Wszelkiej maści. Mącenie w głowach i gospodarkach sprawia, ze wszyscy zaczynają prosić o zlitowanie. A nie myślą zdroworozsądkowo.
Mała korekta. Kościół, niestety, nie jest niezależny od rządzących, chociaż powinien.
UsuńBądźmy uczciwi w ocenie status quo.
Pozwolę się sobie w całej rozciągłości nie zgodzić. Pieronki. Lemańskie Mądle, Życińskość to nie całość. To odstępstwo. Patrzeć i czekać. Interwencja z Góry nadchodzi. To jest u Acana na gender miejsce. Widzi się Acanowi baba z brodą i wąsami. No!!!!!!!!!
OdpowiedzUsuńJa nawet niejednemu rządzącemu bym kości policzył. A ja to Kościół. Nie może zabierać głosy człek letni.
OdpowiedzUsuńAleś pierni powierzchowny.:)
OdpowiedzUsuńIde mecz kontynuejszyn. Joaszka odpytywać będzie i cza będzie zapiać.
@Gor_al
OdpowiedzUsuńA będę ! WIELKI MECZ Polaków :D Po pierwszych minutach obawiałam się, że nas Szwedzi rozjadą. A potem... Szok za szokiem. Wyszomirski zagrał mecz życia. Uff...co za emocje ;)
pozdrawiam Panów :)
@jo.aszka pozdrawiam.
UsuńTakie mecze to mogę oglądać :)
Po meczu! Wynik powala. Jak będzie dalej?
OdpowiedzUsuń@jo.aszka @stary.piernik
OdpowiedzUsuńNa początku nie wierzyłem w wygraną. Wynik niesamowity. To jest przykład na to, że człowiek nie może nigdy wątpić, sądzić, że już całkiem upadł i powinien wyciągnąć na maszt białą flagę. Wiele spraw przegrywa się przez głowę. Nawet spić się łatwo w wyniku słabej głowy.
Praca i jasne myślenie, upór i krok za krokiem wlewają zwątpienie w rywala. Brawo, brawo, brawo.
Pozdrawiam.
A ja oglądałem dopiero od drugiej połowy. Po poleceniu Górala.
Usuńhttp://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255,15309633,Umorzenie_sprawy_abp__Michalika__Sad_nie_chce_byc.html#LokKrajTxt
OdpowiedzUsuńCo innego w tej sprawie mógł zawyrokować Wysoki Sąd?
Na dobranoc wrzucę jeszcze to
OdpowiedzUsuńhttp://www.ekonomia.rp.pl/artykul/706254,1080720-LOT-bliski-uziemienia.html
Czym to się zakończy?
Kolejny raz unijne urzędasy nas wyrolują?
Tyle już wpompowaliśmy w LOT po to żeby jakieś cwaniaki przejęły go za szklane paciorki?
W Europie jest tylko miejsce dla Lufthansy, Air France i British Airways?
OdpowiedzUsuńNa tym polega wolny rynek?
Odniosłem się do wpisu "stary.piernik 21 stycznia 2014 16:58"
OdpowiedzUsuńPierniku obejrzałeś film "Mgła"? Dziś na tvp 1. Jeżeli nie to żałuj.
OdpowiedzUsuńDobranoc Joanna i Piernik.
No i Anonimowy.
Film oglądałem dawno temu. Był dodatkiem do GP.
UsuńPierniku nie ten film, tylko produkcji USA.
UsuńDobrego dnia życzę. Spadam.
Tego nie oglądałem. Nie lubię horrorów. Wolę inna rozrywkę.
UsuńEskalacja sytuacji w Kijowie: http://www.radiownet.pl/#/publikacje/poranek-22-stycznia-2014
OdpowiedzUsuńTu już czary się skończyły. Władzy raz zdobytej nie oddamy nigdy.
UsuńWczoraj gdzieś wyczytałem, że teraz sytuację mogą odmienić tam trupy.
Wypowiedziane w złą godzinę.
Coraz mniej ochoty do negocjacji.
http://www.sport.pl/tenis/1,103960,15314544,Australian_Open__Radwanska_zaszokowala_Melbourne_.html#BoxSlotIIMT
OdpowiedzUsuńNie oglądałem, a szkoda. Ten wynik ro absolutna rewelacja. Bardzo duże szanse na finał AO!
Wcześniej pisali, że Azarenka jest w formie. Okazało się, że Radwańska jest w lepszej.
http://www.rp.pl/artykul/40,1081053-Jaceniuk--Realizowany-jest-plan-podzialu-Ukrainy.html
OdpowiedzUsuńNie sądziłem, że sprawa podziału Ukrainy na dwa państwa może być tak blisko.
http://www.rp.pl/artykul/40,1080824-Rozmowa--Rz---Na-ulicach-Kijowa-sa-agenci-Kremla.html
OdpowiedzUsuńA potem Ławrow poucza, żeby nie mieszać się w wewnętrzne sprawy Ukrainy.
To już nie jest szczyt hipokryzji. W wydaniu Moskwy to normalka.
Rozmawiałem ostatnio z osobą z Ukrainy, znajacą gospodarcze realia swojego kraju. Wskazywano mi na element biznesowy, jako istotny dla egzegezy sytuacji. W szczególności chodzi o walkę oligarchów o kontrolę nad sektorem energetycznym i paliwowym. Gdy to się rozstrzygnie, wszystkie opcje geopolityczne sa mozliwe. Natomiast Janukowicz gra oczywiście przede wszystkim na siebie i chętnie skorzystał dlatego z pomocnej dłoni i kasy Wołodi, przy wstrzemięźliwej postawie UE. Na ile rozumiem co mówi w mediach Targalski, to ma podobny obraz spraw i wyciaga stąd praktyczny wniosek, że należy prowadzić do podziału wśród oligarchów, szczególnie w klanie donieckim. Januk. natomiast powinien otrzymać najprawdopodobniej gwarancję zachowania osobistego majatku (ok 4 mld USD) za szybkie zejście ze sceny politycznej. To powinna być atrakcyjna oferta, bo chyba rzeczywiście Januk. nie ma już teraz szans na reelekcję i powinien to już widzieć.
OdpowiedzUsuńCo do ewentualności podziału Ukrainy, to ten scenariusz powinien być nie od dziś rozważany - widać w nim standardowe podejście kagebistów i wręcz dziwne byłoby, gdyby tak nie było.
O innych uwarunkowaniach miedzynarodowych nie wspominam, ale o nich nie zapominamy:)
http://telewizjarepublika.pl/ własnie przytacza informacje o kolejnych ofiarach śmiertelnych w Kijowie:(
OdpowiedzUsuńNo proszę!
OdpowiedzUsuńhttp://radiownet.wordpress.com/2014/01/22/pierwszy-program-telewizyjny-radia-wnet/
Super!
Nowinki na temat mojego "ulubieńca" medialnego. Najpierw jego oświadczenie:
OdpowiedzUsuńhttp://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15320260,Owsiak__Luksusowy_apartament__To_mieszkanie_na_kredyt_.html#BoxSlotII3img
A tu komentarz do niego:
http://niezalezna.pl/50908-luksusowy-apartament-na-strzezonym-osiedlu-tak-wyglada-blok-jerzego-owsiaka
Czym nas jeszcze zaskoczy?
Może się zwinie z pieniędzmi "klientów", jak wielu właścicieli tzw upadłych biur podróży?
UsuńPytanie na temat procedury zakończenia działalności WOŚP już padło. Zapis jest w statucie WOŚP. Brakuje wykładni.
UsuńCzyli pozostaje czekać z nadzieją, że w gorącej wodzie kąpany O. przedstawi swoją wykładnię całkiem szparko. Przedstawienie z szukaniem słoika nie musi byc traktowane jako całkiem absurdalne. Może własnie trwa precyzyjnie zaplanowana procedura kopcowania/słoikowania wieloletnich "oszczędności". Przynajmniej na papierze, co się zowie zresztą - praniem.
UsuńNa 4 lutego w sądzie w Złotoryi jest przewidziana kolejna odsłona starcia MatkiKurki z Owsiakiem. Zapowiada się ciekawie, ale spodziewam się kolejnego uniku ze strony Owsiaka.
UsuńChyba już wyprane:
Usuńhttp://telewizjarepublika.pl/owsiak-zaprasza-tv-republika-na-kontrole-finansowa-quotwszystkie-wydatki-fundacji-sa-prawidlowequot,3371.html#.UuA6ixCtbIV
http://wnettv.pl/
OdpowiedzUsuńWarto o 20.00
Wygrali lepsi.
OdpowiedzUsuńGdzie są kibice?
OdpowiedzUsuńSą tu!!!!!!!!!!!
OdpowiedzUsuńA gdzie entuzjazm?
UsuńPoszedł spać!
UsuńUważam, że było bardzo dobrze. Może grali za delikatnie jak na mecz z tym przeciwnikiem. Nie było gry skrzydłami. Odniosłem wrażenie jakby się poddali. Więc wynik jest zasłużony. To nie jest drużyna z najlepszych lat. A ciekawe było zachowanie trenera. Zachowywał się jakby już był na wylocie. Musi być coś z szaleństwa w motywacji. Tej nie zauważyłem. Dlatego twierdzę, że było dobrze i zgodnie z przewidywaniami.
UsuńW zasadzie się z tym zgadzam. Odnośnie tego co na boisku.
UsuńJednak patrze na to trochę szerzej. Drużyna jest w przebudowie. Nie wiem jaki cel postawiono przed Bieglerem. Z drugiej strony trener musi mieć w czym wybierać. Ilu ludzi w Polsce gra wyczynowo w piłkę ręczną? Krótko. Za mało! Wenta zrobił wiele, ale w pewnym momencie stanął przed ścianą. Nowy, czyli Biegler nie zaczął od podstaw, ale narybek musi się ostrzelać, a starzy już nie maja motywacji do gry. Przykład K. Bieleckiego. Przez sport do kalectwa. Warto?
Przegrali, ale przecież przeciwnik był z najwyższej półki. Zabrakło strzelności i po prostu Chorwaci bardziej skuteczni. Nie ma co płakać - pokazali wolę walki i ambicję!!! Poza tym, chyba przed przyjazdem do Danii, nikt na walkę o 5 miejsce nie liczył?
Usuńpozdrawiam i dobrej nocki :)
Pierniku widziałeś?
OdpowiedzUsuńhttps://www.youtube.com/watch?v=dfVTUl3CmAY&feature=youtube_gdata_player
Nie. Chętnie jednak obejrzę. Rzadko można zobaczyć taki wynik na tym poziomie gry. 6:0 to jest coś!
UsuńŻeby teraz R. tego nie zmarnowała. Ma szanse wygrać finał. I ona o tym wie.
Pierniku oglądaj teraz tenis. Pisałeś, że była sensacja. Poprawmy sobie nastrój.:)
OdpowiedzUsuńOczywiście, że była. Przed meczem bukmacherzy w ogóle nie brali pod uwagę zwycięstwa R.
UsuńNie wygrała od ponad dwóch lat z Azarenką.
Poza tym wynik: 6:1; 5:7; 6:0!!!!!!!!!!!
Siedzę i oglądam. Nie wiem jak długo dam radę.
UsuńDo końca ;0)
UsuńWarto!
Tka. Tylko, że ja jutro do pracy. A Ty będziesz spał.
UsuńJakiś podział musi być :)
UsuńAle gra piękna. R. gania A. aż miło patrzeć!
A A. wścieka się. Jak nie normalna.
UsuńMusiałem wyłączyć fonię, bo nie mogę znieść tych jęków. To orgazm, czy co?
UsuńZgadza się! Zauważyłaś jakiego ma przyjaciela. Wygląda jakby piorun w rabarbar strzelił.
UsuńNo właśnie ;0)
UsuńTo boyfriend :(
Kwestia gustu.
Tak!
UsuńMoże to Łukaszenka w przebraniu?
UsuńNiczego nie należy wykluczyć ;0)
UsuńPrzyjemnie popatrzeć jak R. gania ja po korcie.
OdpowiedzUsuńAle nie co dzień jest święto.
Jak bije w narożniki co do milimetra.
OdpowiedzUsuńTo też. Ale te odbiory w sytuacjach wręcz niemożliwych.
UsuńAzarenka by własne gacie zjadła ze złości. Widziałeś jak ona momentami coś sobie przepowiada?
To Ci się udało:"własne gacie zjeść ze złości"! Doskonałe!
UsuńR. miała swój dobry dzień.
OdpowiedzUsuńPoza umiejętnościami dopisywało jej szczęście. Takie piłki jej wchodziły, że ho, ho!
Koniec drugiego. Teraz się zacznie?
UsuńTak. Będzie polowa rowerka. Czyli 6:0!!!!
Usuńp.s. A ja już wysłałem Cię do łóżka.
Poszedł spać.
OdpowiedzUsuńKazali mu wyłączyć tv.
Nie poszedłem. Oglądam choć z duszą na ramieniu. Jak się obudzi moja Tolerancja. Jestem daleko, ale nic nie wiadomo.
OdpowiedzUsuńBądź dzielny.
UsuńZostało jakieś pół godziny.
Ale warto.
p.s. Pani Tolerancji powiesz, ze masz wspólnika do kibicowania.
Poza tym, zwróć uwagę na miny Wiktorowskiego /na trybunach/.
OdpowiedzUsuńMa białą czapkę z napisem AMICA.
OdpowiedzUsuńZwróciłem uwagę na ten napis. Reklama?
UsuńSponsor.
UsuńSkończyłem Pierniku. Dobranoc. Dziękuję.:)
UsuńAzarenka nie grała źle. Ale to nie był jej dzień.
OdpowiedzUsuńRównież dziękuję.
OdpowiedzUsuńDobranoc.
Proponuję do lektury i rozważenia (w) sobie http://www.fronda.pl/a/ks-robert-skrzypczak-dla-frondapl-o-spotkaniu-knesetu-w-polsce-nie-mozemy-sie-zachowywac-jak-wymysleni-bohaterowie-poklosia,33772.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
OdpowiedzUsuńi oczywiście Poranek Wnet prawie w całości poświecony sprawie Ukraińskiej (z tych doniesień wyłania się już coraz wyraźniejszy obraz sytuacji, która przekroczyła już chyba wszystkie początkowe wyobrażenia wszystkich zaangażowanych stron - jawnnych, tajnych i zakrytych)
http://www.radiownet.pl/#/publikacje/poranek-23-stycznia-2014
podobno:" Ukraińskie firmy dostarczające internet i TV kablową dostały listy, żeby się przygotowały do stanu wyjątkowego i wyłączenia usług od 24.01."
OdpowiedzUsuńZałożyłem nową podstronę.
OdpowiedzUsuń